مسی می‌گوید تیمش در آشغال فرو رفته

برگزاری بازی‌های هفته یازدهم رقابت‌های انتخابی جام جهانی در آمریکای جنوبی، با شوک بزرگی همراه بود؛ آرژانتین، یکی از تیم‌های پرافتخار این منطقه، در دیدار این هفته‌اش، به برزیل سفر کرده بود تا برابر برزیل، دشمن و رقیب دیرینه‌اش، سوپرکلاسیکوی آمریکای جنوبی را برگزار کند.

کد خبر : ۲۹۲۹۰
بازدید : ۱۷۳۲
برگزاری بازی‌های هفته یازدهم رقابت‌های انتخابی جام جهانی در آمریکای جنوبی، با شوک بزرگی همراه بود؛ آرژانتین، یکی از تیم‌های پرافتخار این منطقه، در دیدار این هفته‌اش، به برزیل سفر کرده بود تا برابر برزیل، دشمن و رقیب دیرینه‌اش، سوپرکلاسیکوی آمریکای جنوبی را برگزار کند.

این بازی، نتیجه‌ای تلخ برای «آلبی سلسته» در پی داشت؛ چون هم‌تیمی‌های مسی با سه گل شکست خوردند تا روزنامه‌های آرژانتینی حسابی از خجالت تیم ملی کشورشان درآیند و با تیترهای تحقیرآمیزی از آنها استقبال کنند.

برزیل صدرنشین شد، آرژانتین ششم
شکست ٣ بر صفر آرژانتین مقابل برزیل، دو موضوع مختلف را در پی داشت؛ اول اینکه برزیل را به پنجمین برد پی‌درپی‌اش رساند و با ٢٤ امتیاز، این تیم را صدرنشین منطقه آمریکای جنوبی کرد؛ اما آرژانتین در اقدامی غیرمنتظره، با تحمل دومین شکست پی‌درپی‌اش و البته ثبت چهارمین بازی بدون پیروزی، به رتبه ششم جدول انتخابی سقوط کرد!

رسیدن به جایگاه ششم جدول رده‌بندی، یک پیامد مشخص برای مسی دارد: اینکه تیم ملی کشورش فعلا جواز حضور در جام جهانی را به دست نیاورده است. در منطقه آمریکای جنوبی، ١٠ تیم به صورت رفت و برگشت با یکدیگر بازی می‌کنند و در نهایت چهار تیم برتر بعد از انجام ١٨ بازی، به‌طور‌ مستقیم به جام جهانی صعود می‌کنند. تیم پنجم این منطقه، باید منتظر تیم پنجم آسیا باشد تا در یک دیدار پلی‌آف، شانسش را برای رسیدن به جام جهانی ٢٠١٨ روسیه امتحان کند.

حالا و با توجه به اتفاقاتی که رقم خورده، آرژانتین در رتبه ششم جدول قرار گرفته و از سوی پاراگوئه، تیم هفتم جدول که فقط یک امتیاز کمتر دارد، به‌شدت تهدید می‌شود. این به‌ آن معنی است که فعلا مسی و هم‌تیمی‌هایش، شانسی حتی برای حضور در مرحله پلی‌آف جام جهانی، ندارند.

هرچند و همان‌طور که مسی گفته، با توجه به هفت دیدار باقی‌مانده در این مرحله از رقابت‌ها، آرژانتین هنوز بخت زیادی برای نجات خودش از مخمصه دارد: «می‌دانستیم این بازی سخت است؛ اما انتظار چنین نتیجه‌ای را نداشتیم. گل اول برزیل ما را غافلگیر و گل دوم هم کارمان را یکسره کرد. متأسفانه گل اول برزیل نظم بازی‌مان را از بین برد. گل دوم هم تأثیر منفی بیشتری بر بازی‌مان گذاشت. تا قبل از گل اول برزیل، بازی پایاپای بود و ما هم داشتیم خوب کار می‌کردیم؛ بااین‌حال، وقتی برزیل گل اولش را زد، ما غافلگیر شدیم و بازگشت به بازی در آن شرایط سخت بود. حداقل اتفاق بدی که با گل‌خوردن در چنین شرایطی رخ می‌دهد، این است که روحیه‌‌تان را از دست می‌دهید و کارتان بعد از آن سخت‌تر می‌شود».

اما مسی هنوز به صعود تیمش به جام جهانی ٢٠١٨ امیدوار است: «فعلا تیم‌مان در آشغال فرو رفته ولی با همه افتضاحی که به بار آورده‌ایم، هنوز هم سرنوشت صعودمان دست خودمان است. اگر در بازی بعدی کلمبیا را شکست دهیم و دوباره تیمی جنگنده شویم، می‌توانیم شانس صعود داشته باشیم. اینجا سطح همه تیم‌ها نزدیک به هم است؛ اما این یک حقیقت است، ما آن‌طور که باید بازی نمی‌کنیم. ما باید قوی باشیم و خودمان را از این وضعیت نجات دهیم. امروز ما باید از هر زمان دیگری متحدتر باشیم. هدف همه ما یک چیز است؛ صعود به جام جهانی. می‌دانیم از ما انتقاد خواهد شد؛ چون مردم آرژانتین صبر و حوصله ندارند».

آشفته‌بازاری به نام فوتبال آرژانتین
آلبی سلسته در تازه‌ترین رنکینگی که فیفا منتشر کرده، هنوز صدرنشین برترین تیم‌های دنیا است؛ دلیلش هم این است که در سه تورنمنت مهم قبلی فینالیست شده‌اند؛ دو فینال کوپا و یک فینال جام جهانی. بااین‌حال، بحرانی که فوتبال آرژانتین در آن گیر کرده، بحرانی جدی است. این تیم ماه گذشته برای اولین‌بار در تاریخ، در خانه مغلوب پاراگوئه شد تا نشان دهد وضعیت از چیزی که باید، قرمزتر است. فوتبال آرژانتین مشکلات ساختاری زیادی دارد و همین حالا هم فیفا به‌شدت آنها را تحت فشار قرار داده تا روند انتخاب رئیس فدراسیون دموکراتیک دنبال شود.

دو نفر از مسئولان رده بالای این کشور به همراه دو وکیل بین‌المللی، مذاکرات سختی با مقامات فیفا برای حل مشکلات به‌وجود‌آمده دارند تا راه انتخابات تازه باز شود و آرژانتین دوباره به فیفا و کونبمول برگردد و کارش را از سر گیرد. مشکلات اصلی این تیم، علاوه بر اختلاف نظرات حقوقی که فعلا با فیفا دارند، از استعفای «خراردو مارتینو» از سرمربیگری تیم ملی آرژانتین شروع شد؛ جایی که او ناکامی در دو فینال را بهانه کرد و از آلبی سلسته جدا شد. با‌این‌حال، کیست که نداند مارتینو به دلیل ضعف مدیریت در فدراسیون فوتبال این کشور، از کار کنار کشید. این مربی که قرار بود تیم ملی المپیک آرژانتین را هم هدایت کند، برای دعوت از بازیکنان مدنظرش به اردو، به مشکلات زیاد برخورد و باشگاه‌ها حاضر به همکاری با او نشدند. همین مورد کار را یکسره و او را از تیم ملی دور کرد.

فدراسیون فوتبال آرژانتین که پولی برای اختیارکردن مربی دیگری نداشت، با مربی تیم زنان فوتبال این کشور به توافق رسید و نتیجه هم آن شد که تیمش از همان مرحله گروهی،از بازی‌های المپیک کنار رفت. هژمونی که «خولیو گروندونا» فقید در فدراسیون فوتبال آرژانتین به وجود آورد و با کلی فساد همراه شد هم، همچنان فوتبال آرژانتین را آزار می‌دهد. مشکلات ساختاری باشگاه‌ها و حتی مشکلات مالی که گریبان تیم ملی فوتبال این کشور را گرفته، صدای بسیاری از جمله مسی را هم درآورده است که به نداشتن هواپیمای اختصاصی برای تیم ملی کشورش معترض شده است.

بااین‌همه آشفته‌بازار، آرژانتین هنوز برای صعود به جام جهانی به دو مورد امیدوار است؛ اولی مسی و دومی آدیداس. در واقع حضور مسی در جام جهانی می‌تواند منابع مالی زیادی برای فیفا به همراه داشته باشد و از طرفی، آدیداس که اسپانسر اصلی مسی، تیم ملی آرژانتین و جام جهانی است هم دیگر موردی است که می‌خواهد مسی در جام جهانی حضور داشته باشد. شاید فیفا از این به بعد زیاد بر فوتبال آرژانتین سخت‌گیری نکند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید