شهردار نیویورک به ترامپ: شهر در هراس است

بیل د بلاسیو، شهردار نیویورک در دیداری خصوصی به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب آمریکا هشدار داده است که مردم شهرش نگران سیاست‌های دولت آینده وی هستند.

کد خبر : ۲۹۶۰۶
بازدید : ۱۲۵۱
بی بی سی نوشت: بیل د بلاسیو، شهردار نیویورک در دیداری خصوصی به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب آمریکا هشدار داده است که مردم شهرش نگران سیاست‌های دولت آینده وی هستند.

شهردار نیویورک در برج ترامپ، واقع در نیویورک، با دونالد ترامپ گفتگو کرد.

بیل د بلاسیو گفته است که برنامه آقای ترامپ برای اخراج حدود سه میلیون مهاجر غیرقانونی که از سابقه کیفری برخوردار هستند، در نیویورک که آن را شهر "حد اعلای مهاجران" خواند، موثر واقع نخواهد شد.

در روزهای گذشته شهرداران لس آنجلس، سن فرانسیسکو، شیکاگو، بوستون، فیلادلفیا و واشنگتن دی سی - پایتخت آمریکا - گفته اند که در محدوده شهر خود از مهاجران غیر قانونی محافظت خواهند کرد.

شهردار نیویورک نیز پس از پیروزی ترامپ وعده داد که نام کارگران غیرمجاز خارجی را از بانک اطلاعاتی شورای شهر پاک کند تا مانع از دستگیری احتمالی آنان توسط ماموران اداره مهاجرت دولت آینده شود.

بیل د بلاسیو که یک دموکرات لیبرال است در جریان کنفرانس خبری خود به حاضران گفت، دونالد ترامپ با او به صراحت و احترام صحبت کرده است.

شهردار نیویورک افزود که به رئیس جمهوری منتخب گفته است هر چه در توان دارد برای مراقبت از مهاجران غیرقانونی انجام خواهد داد تا «خانواده‌های آنان از هم نپاشند.»

در تحولی دیگر، روز چهارشنبه نام ترامپ از سه ساختمان در نیویورک حذف شد. این اقدام در پی رای ساکنان آن ساختمان‌ها انجام شد.

ایالت نیویورک در انتخابات آمریکا به هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها، رای داده بود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید