آمار تکان‌دهنده مرگ و میر ناشی از سرطان

حدود 150 تا 400 هزار نفر در کشور فرد مبتلا به سرطان داریم که از این میان حدود 35 تا 40 هزار نفر جان خود را از دست می‌دهند.

کد خبر : ۲۹۶۵۵
بازدید : ۱۲۳۴
حدود 150 تا 400 هزار نفر در کشور فرد مبتلا به سرطان داریم که از این میان حدود 35 تا 40 هزار نفر جان خود را از دست می‌دهند.

علی اکبرسیاری معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: بیماری سرطان در کشور ما نسبت به متوسط جهانی شیوع کمتری دارد و نوع سبک زندگی و افزایش سن در ایجاد سرطان موثر است.

سیاری تصریح کرد: در طرح تحول نظام سلامت برای پیشگیری و تشخیص زودرس سه نوع سرطان روده بزرگ، دهانه رحم و سینه، برنامه های اختصاصی در نظر گرفته شده است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: در برنامه جامع سرطان با حضور شخص وزیر در حوزه پیشگیری، درمان و مراقبت های بعد از آن برنامه های جامعی تعیین شده است.

همچنین تقسیم بندی کشور در خصوص ایجاد مراکزی برای شیمی درمانی از دیگر اقدامات دولت بوده است.

وی تصریح کرد: در کشور حدود ۱۵۰ تا چهارصد هزار نفر فرد مبتلا به سرطان داریم که حدود ۳۵ تا ۴۰ هزار نفر آنها فوت می کنند.

سیاری بیان کرد: سالانه ۲ هزار میلیارد تومان هزینه مستقیم درمان سرطان داریم، همچنین ۶ هزار میلیارد تومان مستقیم و غیر مستقیم در این زمینه وجود دارد که این رقم قابل توجهی است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: شایع ترین سرطان در کشور مرتبط با دستگاه گوارش و معده است و در خانم سرطان سینه و رحم بیشترین آمار مبتلایان را دارد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید