دالایی لاما هم مشتاق دیدار با ترامپ شد!

رهبر معنوی بودایی‌های تبت اعلام کرد که می‌خواهد با دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید آمریکا دیدار و گفت‌وگو کند.

کد خبر : ۲۹۹۵۶
بازدید : ۱۰۳۴
رهبر معنوی بودایی‌های تبت اعلام کرد که می‌خواهد با دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید آمریکا دیدار و گفت‌وگو کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دالایی لاما، رهبر معنوی بوداییان تبت چین در جریان سفر خود به اولانباتور مغولستان در پاسخ به سوالی درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت، وی همواره آمریکا را به عنوان "یک کشور رهبری کننده در جهان آزاد" تلقی می‌کند.

وی ادامه داد: من فکر می‌کنم برای سفر به آمریکا مشکلاتی وجود دارد اما من به این کشور رفته و با رئیس جمهور جدید آمریکا دیدار خواهم کرد.

باراک اوباما، رییس جمهور کنونی آمریکا در ماه ژوئن با دالایی لاما در کاخ سفید با وجود هشدارهای دولت پکن مبنی بر تخریب روابط دیپلماتیک، دیدار و گفت‌وگو کرد.

دالایی لاما در پاسخ به سوال دیگری درباره مواضع کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا پیش از برگزاری انتخابات گفت: گاهی در طول مبارزات انتخاباتی آمریکا این احساس را داشتم که کاندیداها در آن زمان از آزادی بیان بیشتری برخوردار بوده‌اند اما در حال حاضر کسی که در انتخابات پیروز شده است مسئولیت کشور را برعهده دارد و باید اقدامات خود را براساس واقعیت انجام دهد.

همچنین سفر دالایی لاما به اولانباتور باعث خشم دولت پکن شده است و چین اعتراض خود را نسبت به اجازه این سفر از سوی دولت مغولستان اعلام کرده است.

در همین راستا وزارت خارجه مغولستان در بیانیه‌ای در واکنش به این اعتراض اعلام کرد: این سفر از سوی دولت تنظیم نشده بلکه توسط بودایی‌های مغول ترتیب داده شده است و دولت مغولستان نمی‌تواند در این باره کاری انجام دهد.

همچنین در سال 2006 دالایی لاما سفری به مغولستان داشت که پس از این سفر چین به طور موقت سفرهای بین‌ پکن و اولانباتور را لغو کرد.

دولت پکن همواره اعتراض خود را نسبت به کشورهایی که از دالایی لاما میزبانی کرده‌اند اعلام کرده و نسبت به تخریب روابط پکن با این کشورها هشدار داده است.

منبع: خبرآنلاین
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید