اخاذی میلیاردی با هک ۱۰۰۰ گوشی اپل

مردی جوان که با هک کردن بیش‌از هزار آی‌دی گوشی‌های اپل به اخاذی میلیاردی از آنها اقدام کرده بود، بازداشت شد.

کد خبر : ۳۰۰۲۱
بازدید : ۱۰۳۹
مردی جوان که با هک کردن بیش‌از هزار آی‌دی گوشی‌های اپل به اخاذی میلیاردی از آنها اقدام کرده بود، بازداشت شد.

به گزارش تسنیم، چندی پیش مردی با حضور در پلیس فتای استان اصفهان از مردی به اتهام هک کردن آی‌دی گوشی تلفن هوشمندش و اخاذی شکایت کرد.

با تحقیق از وی معلوم شد فردی غریبه با هک آی‌دی گوشی‌اش، توانسته به اطلاعات او دسترسی پیدا کرده و با این ترفند اخاذی کند.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی و ادامه تحقیقات پلیسی، افراد دیگری نیز با حضور در پلیس فتا شکایت ‌های مشابهی را مطرح کردند.

در ادامه جست و جوهای پلیسی ردپای هکر حرفه‌ای در این پرونده‌‌ها به‌دست آمد. بررسی‌ها نشان می‌داد هکری حرفه‌ای توانسته با استفاده از نرم‌افزارهای خاص، آی‌دی بیش از هزار گوشی اپل را در استان‌های مختلف کشور از جمله تهران و اصفهان هک کند و با دسترسی به اکانت این گوشی‌ها و فروش آنها، اطلاعات داخل آن را نیز سرقت و سپس در تماس با صاحبان گوشی‌ها اخاذی کند. او طعمه‌هایش را تهدید می‌کرد اگر به او پول ندهند عکس و اطلاعاتشان را منتشر می‌کند.

شناسایی متهم

در مرحله بعدی تحقیقات ردپای متهمی 28 ساله که ساکن یکی از استان‌های شمالی کشور بود در این اخاذی‌های سریالی به دست آمد. ماموران با هماهنگی قضایی برای دستگیری متهم به آنجا اعزام شدند و او در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.

اخاذی میلیاردی

متهم با انتقال به پلیس فتای استان اصفهان به سرقت آی‌دی گوشی‌‌های اپل و دسترسی به اطلاعات افراد و اخاذی از آنها اعتراف کرد و مدعی شد از هر یک از مالباختگان یک میلیون تومان اخاذی کرده و با این ترفند میلیاردی پول به جیب زده است.

سردار عبدالرضا آقاخانی، فرمانده انتظامی استان اصفهان در این باره گفت: همزمان با تحقیقات پلیسی تاکنون هزار نفر از افرادی که مورد سرقت و اخاذی قرار گرفته‌اند، شناسایی شده‌اند. تحقیقات برای رازگشایی از دیگر جرایم این متهم ادامه دارد.

وی افزود: افرادی که در دام این اخاذ اینترنتی گرفتار شده‌اند، می‌توانند با حضور در پلیس فتای اصفهان از متهم شکایت و پرونده‌هایشان را پیگیری کنند.

آقاخانی با هشدار به مردم از آنها خواست برای پیشگیری از بروز این‌گونه جرایم از ثبت تصاویر، فیلم‌ها و اطلاعات خصوصی در گوشی‌های تلفن همراه خود خودداری کنند و علاوه بر تجهیز گوشی خود به سیستم‌های ایمنی و نرم‌افزار‌های ضدجاسوسی، از رمز‌های عبور قوی روی گوشی‌های خود استفاده کنند و در صورت بروز هرگونه مشکل یا اختلال در سیستم، موضوع را به پلیس فتا اطلاع دهند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید