گرانترین خانه‌های مسکونی جهان در 2016

گرانترین خانه‌های مسکونی جهان در 2016
کد خبر : ۳۲۲۲۶
بازدید : ۳۶۲۱
فرادید | در عصر بحران اقتصادی جهانی، بسیاری تصمیم می‌گیرند که سرمایه‌شان را ذخیره و از اتخاذ تصمیمات بزرگ مالی خودداری کنند. به عنوان مثال، برخی دوست دارند تا میلیون‌ها دلار صرف خرید یک خانه شاهانه کنند که سکوی فرود هلیکوپتر مجزای خودش را هم داشته باشد!

به گزارش فرادید به نقل از سی ان ان، زمانی که صحبت از گرانترین خانه‌های جهان می‌شود، از سال 2016 به عنوان یک سال رکوردشکن یاد می‌شود. در ادامه پنج خانه گران‌قیمت جهان را به شما معرفی می‌کنیم که در 12 ماه اخیر خرید و فروش شده‌اند. نکته جالب پیرمرد 80 و خورده‌ای ساله‌ای است که سرجهازی یکی از عمارت‌ها است!

5. پنت هاوسِ آسمان‌خراش ۸۸ طبقه‌ی ۴۳۲ خیابان پارک، منهتن نیویورک (87.7 میلیون دلار) - این خانه رکورد گرانترین معامله انجام شده در سال 2016 در نیویورک را شکست. این پنت هاوس 767 متری که بر فراز بلندترین برج مسکونی جهان واقع شده توسط رافائل وینولی، معمار اروگوئه‌ای، طراحی شده و فواز الهوکایر، میلیاردر عربستانی، آن را خریداری کرده است.

گرانترین خانه‌های مسکونی جهان در 2016


4. عمارت کرِسپی هیکس استیت، تگزاس (100 میلیون دلار) - مساحت این عمارت بسیار بزرگ 2600 متر مربع است و در دالاس واقع شده است. گرچه این خانه تنها 7 اتاق خواب دارد ولی از دو سالن پذیرایی بزرگ و یک سکوی فرود هلیکوپتر بهره می‌برد.

گرانترین خانه‌های مسکونی جهان در 2016


3. شماره 301 بلوار کارول‌وود، کالیفرنیا (100 میلیون دلار) - این ساختمان 2787 متر مربعی در ماه اکتبر به تام گورز میلیاردر فروخته شد. این عمارت گران‌قیمت دارای 10 اتاق خواب، 20 حمام، یک زمین بسکتبال و 10 پارکینگ خودرو است. گفتنی است قیمت اولیه این خانه 150 میلیون دلار بود که مالک قبلی 50 میلیون دلار تخفیف داد.

گرانترین خانه‌های مسکونی جهان در 2016


2. عمارت پلی بوی، کالیفرنیا (100 میلیون دلار) - این ساختمان در ابتدا به هیو هیفنر، موسس پلی بوی، تعلق داشت و به همین خاطر به پلی بوی مشهور شد. قیمت اصلی این عمارت 200 میلیون دلار بود ولی کسی حاضر به پرداخت چنین مبلغی نبود تا اینکه در نهایت در ماه اوت با 50 درصد قیمت اولیه فروخته شد. دَرِن متروپولوس، مالک جدید عمارت، از یک سینمای خانگی، یک مهمانسرای مجزا، مجوز باغ وحش و یک پیرمرد 80 ساله به عنوان "سرجهازی ملک" بهره می‌برد؛ یکی از بندهای قرارداد این بود که هیو هیفنر پیژامه پوش تا زمان مرگ در همین ملک زندگی کند.

گرانترین خانه‌های مسکونی جهان در 2016


1. عمارت تائو هوآ یوان، سوژو، چین (154 میلیون دلار) - فروش این عمارت 6730 متر مربعی به هونگتیان چن، سرمایه‌دار چینی، در ماه ژوئیه باعث شد تا تمام رکوردها جابجا شود. معنای لغوی این عمارت "آرمان‌شهر" است. عمارت تائو هوآ یوان گرانترین خانه خریداری شده در تاریخ چین است که 32 اتاق خواب، استخری کنار دریاچه، یک انبار نوشیدنی و چندین حیاط و باغ دارد که یکی از آن‌ها در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

گرانترین خانه‌های مسکونی جهان در 2016

منبع: CNN
ترجمه: وبسایت فرادید

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید