چگونه تصمیم‌های مالی درست بگیریم؟

چگونه تصمیم‌های مالی درست بگیریم؟

وقت خرج کردن رسیده؟ در زیر شش سوال اساسی که قبل از رفتن به سراغ کیف پولتان باید از خود بپرسید، آمده است:

کد خبر : ۳۲۷۴
بازدید : ۲۹۵۸
فرادید | وقت خرج کردن رسیده؟ در زیر شش سوال اساسی که قبل از رفتن به سراغ کیف پولتان باید از خود بپرسید، آمده است:

چگونه تصمیم‌های مالی درست بگیریم؟

آیا توان مالیش را دارم؟ این باید اولین سوالی باشد که وقتی به سراغ کارت اعتباری‌تان می‌روید از خود بپرسید. اگر شما باید برای انجام این خرید پول قرض کنید، در نتیجه احتمالاً توان مالیش را نداریم. استراتژی دیگر این است که حساب کنید قیمت این جنس دستمزد چند ساعت، روز یا هفته کار شماست.

آیا این یک نیاز است یا هوس؟ قبل از خرید کردن، یک لیست ذهنی درست کنید تا ببینید چقدر از چیزی که قرار است بخرید، استفاده خواهید کرد و فکر کنید که آیا این کالا برایتان یک نیاز است یا فقط یک هوس.

آیا این کالا هزینه‌های پنهان یا جاری خواهد داشت؟ معمولاً هزینۀ یک کالا با قیمت خریداری اولیه به پایان نمی‌رسد. مثلاً خرید یک اتومبیل، هزینه‌های جنبی از قبیل سند زدن، تعمیر و نگهداری و بیمه را نیز به همراه می‌آورد. حواستان باشد که اینجور هزینه‌ها چه طور می‌توانند بر هزینۀ نهایی اضافه کنند.

آیا چیزی که می‌خواهید بخرید گران خواهد شد یا ارزان؟ گجتهای جدید نظیر گوشی موبایل اغلب دچار کاهش ارزش می‌شوند، در نتیجه بهتر است که قبل از اینکه به سراغ خرید آخرین مدل بازار بروید، کمی دست نگه دارید.

آیا چیزی که می‌خواهید بخرید به قیمتش می‌ارزد؟ در حالی که خرید ارزانترین گزینه، وسوسه برانگیز است، اما معمولاً نتیجۀ مطلوبی در پی ندارد. مثلاً اگر ماشین ظرفشویی یا لباسشویی خیلی ارزان بخرید، احتمالاً بعداً باید هزینه‌های بیشتری را صرف تعمیرات دوره‌ای کنید.

آیا خودش خرج خودش را درمی‌آورد؟ مایملک سرمایه‌ای که بتواند تولید درآمد کند، می‌تواند به شما در بازپرداخت وام کمک کند. وقتی که تصمیم مالی می‌گیرد، آینده‌نگرانه فکر کنید. بعضی وقتها لازم است پول خرج کنید، تا پول دربیاورید.

منبع: Reader's Digest، ترجمه از فرادید

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید