چند ترفند ساده برای کاهش وزن

از دست دادن وزن چیزی نیست که یک‌ شبه اتفاق بیفتد. باید پشتکار خوب، دانش صحیح و صبر برای رسیدن به هدف خود داشته باشید. بسیاری از مردم نمی‌دانند که یک تغییر کوچک در روند زندگی می‌تواند به بهبود سرعت این فرایند بیفزاید. خلاص شدن از عادات نادرست در زندگی و سعی در انجام عادات صحیح اولین قدم در مسیر بهبود سلامتی و کاهش وزن است.

کد خبر : ۳۳۷۴
بازدید : ۷۰۹۹
فرادید | از دست دادن وزن چیزی نیست که یک‌ شبه اتفاق بیفتد. باید پشتکار خوب، دانش صحیح و صبر برای رسیدن به هدف خود داشته باشید. بسیاری از مردم نمی‌دانند که یک تغییر کوچک در روند زندگی می‌تواند به بهبود سرعت این فرایند بیفزاید. خلاص شدن از عادات نادرست در زندگی و سعی در انجام عادات صحیح اولین قدم در مسیر بهبود سلامتی و کاهش وزن است.

نیازی نیست که برای رسیدن به یک زندگی سالم کل روند زندگی‌تان را تغییر دهید بلکه با یک تغییر کوچک و بدون تلاش زیاد می‌توانید با ترفندهای ساده زیر به هدف‌تان برسید.

- قبل از هر وعده غذایی آب بنوشید
آب نقشی ضروری در فرآیند از دست دادن وزن ایفا می‌کند. نوشیدن آب یکی از ساده‌ترین کارها برای کاهش وزن است که نادیده گرفته می‌شود. زمانی که بدن دچار کم‌آبی می‌شود، سرعت متابولیسم کاهش‌یافته و بدن سیگنالی را مبنی بر گرسنه بودن به مغز می‌فرستد. خوردن یک لیوان آب قبل از هر وعده‌ غذا به‌سرعت اشتهای‌تان را کنترل و بدن را از دریافت کالری اضافی حفظ می‌کند.

- از ظرفی با سایز کوچک استفاده کنید
مطالعات نشان داده است که اندازه ظرف غذاخوری با کاهش وزن رابطه مستقیم دارد. کوچک بودن بشقاب به کنترل اراده شما برای خوردن همان بخش از غذا که ظرف را اشغال کرده است کمک می‌کند؛ بنابراین به همان اندازه که در حال کوچک کردن ظرف غذای‌تان هستید به همان اندازه نیز به فکر بزرگ کردن لیوان آب باشید.

- از پاهای‌تان بیش‌تر استفاده کنید
عضلات پاها بزرگ‌ترین و قوی‌ترین عضلات بدن هستند و در صورت تحرک زیاد در سوزندان درصد بالایی از کالری بدن نقش مهمی خواهند داشت. در هر فرصتی در طول روز از پاهای‎تان بیش‌ترین استفاده را داشته باشید. از پله‌ها برای بالا رفتن به‌جای آسانسور استفاده کنید، ماشین‎تان را کمی دورتر از محلی که خرید انجام می‌دهید پارک کنید و در فواصل طولانی نشستن‌ها هر از چند گاهی سرپا بایستید و یا راه بروید.

- از روش‌های سالم استفاده کنید
لزومی ندارد برای کاهش وزن به خودتان گرسنگی‌های طولانی بدهید. شما می‌توانید به‌راحتی با حذف غذاهای ناسالم موردعلاقه‌تان و جایگزین کردن غذاهای سالم، بدون حذف یک وعده غذایی و یا حذف میان‌وعده وزن‌تان را کاهش دهید؛ مثلا به‌جای خامه قهوه و شکر فراوان از شیر کم‌چرب با نصف همان مقدار شکر و یا جایگزین‌های شکر در حد اعتدال استفاده کنید. غلات تصفیه نشده مثل جوی دوسر و یا نان قهوه‌ای را جایگزین غلات تصفیه‌شده و نان سفید کنید.

- از خودتان بپرسید چرا می‌خورید؟
قبل از این‌که به سمت غذا بروید فکر کنید که چرا این کار را انجام می‌دهید؟ بسیاری از مردم دلیل اصلی خوردن‌شان را نمی‌دانند و فقط طبق عادت به سراغ غذا می‌روند. خستگی، بسته‌بندی جذاب برخی غذاها و استرس از عواملی هستند که مغز را وادار می‌کنند تا به ما دستور خوردن دهد. اگر واقعا گرسنه نیستید برای مقابله با خوردن، راهکارهایی سالم برای پر کردن فضای خستگی و استرس در مغزتان جایگزین کنید

- به‌تدریج عادات نادرست را کاهش دهید
ترک کردن بسیاری از عادات مانند کنار گذاشتن عادات ناسالم غذایی بسیار مشکل است. این تغییر را به‌تدریج و با کاهش خوردن تنقلات در هر روز آغاز کنید؛ مثلا به‌جای یک بسته چیپس از نصف این مقدار سیب‌زمینی همراه با خلال هویج استفاده کنید و یا مصرف چربی‌های سالم مانند آواکادا، آجیل و دانه‌های روغنی را جایگزین چربی‌های ناسالم کنید.

- روزتان را با پروتئین آغاز کنید
پروتئین‌هایی از قبیل تخم‌مرغ، آجیل، گوشت و یا شیر باید قسمت اصلی صبحانه شما باشد. مصرف مقدار مناسب از پروتئین، انرژی لازم برای بدن را تأمین می‌کند و برای مدت طولانی احساس گرسنگی را از شما می‌گیرد. پروتئین به ساختن عضلات کمک می‌کند و از مصرف کربوهیدرات اضافی که به‌صورت چربی در بدن انباشته می‌شود، جلوگیری می‌کند.

بعداز این‌که این ترفندها را اجرا کردید، زمان کوتاهی نیاز دارید که روزانه نظمی به این روند بدهید. تغییرات ذکر شده ساده است ولی درعین‌حال برای اولین‌بار به‌سختی در زندگی روزانه هر شخصی اجرا می‌شود. مهم این است که بدانید ایجاد یک تغییر کوچک در زندگی، موجب یک تغییر بزرگ در روند عملکرد بدن‌تان خواهد شد.
۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    من بارها خوندم که میگن همراه غذا آب نخورید چون در جذب و هضم غذا در معده اخلال ایجاد میکنه!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید