چرا فرهادی این دو نفر را نماینده خود کرد؟

فرهادی یک فضانورد و یک دانشمند ناسا را به اسکار فرستاد تا به جهانیان پیام دهد، اگر از فضا به زمین نگاه کنید مرزی نخواهید دید.

کد خبر : ۳۴۵۰۱
بازدید : ۳۶۴۸
فرهادی یک فضانورد و یک دانشمند ناسا را به اسکار فرستاد تا به جهانیان پیام دهد، اگر از فضا به زمین نگاه کنید مرزی نخواهید دید.

به گزارش خبرآنلاین، اصغر فرهادی چهارمین کارگردان تاریخ سینما است که بیش از یک بار اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان را از آن خود می‌کند. پیش از او تنها سه چهره بزرگ سینمای جهان یعنی فدریکو فلینی، اینگمار برگمان و ویتوریو دسیکا به این مهم دست یافته‌اند.

فرهادی اما در یکی از مهم‌ترین صحنه‌های زندگی‌ خود غایب بود تا به احترام مردم ایران و شش کشور هدف فرمان تبعیض‌آمیز ترامپ کنار به این قانون اعتراض کند.

انوشه انصاری هنگام دریافت اسکار فرهادی بیانیه‌‌ای از جانب فرهادی خواند که برای چندمین بار به رفتارهای تندروها و تقسیم دنیا میان «ما و دشمنان» اعتراض کرده‌ بود.

فیروز نادری و انوشه انصاری پس از دریافت اسکار به پرسش‌ها خبرنگاران پاسخ دادند. انصاری در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره دلیل شرکت نکردن فرهادی در اسکار و پیام پنهان در این حرکت گفت: «به نظرم او می‌خواست کنار مردمی بایستد که تحت تاثیر فرمان ممنوعیت ورود به آمریکا قرار گرفتند و قادر نیستند به دیدار دوستان و اعضای خانواده‌شان بروند و لحظات مهم زندگیشان را با هم شریک شوند. بنابراین او نتوانست اینجا باشد و جایزه‌ای را بگیرد که برایش بسیار اهمیت داشت.»

اما فرهادی از میان جمعیت بسیار ایرانیان ساکن آمریکا چرا این دو تن را برگزیده است. نادری دلیل این انتخاب را شغل خود و پیشینه فضانوردی انصاری دانست و گفت:‌«انوشه انصاری فضانورد است و به ایستگاه فضایی بین‌اللملی سفر کرده است و من برای ناسا کار می‌کنم و مدیریت برنامه مریخ ناسا و منظومه شمسی را برعهده داشته‌ام. به نظرم دلیلش این است که اگر از جو زمین خارج شوید به زمین نگاه کنید، اثری از مرزها نمی‌بینید و آنچه پیش روی شماست یک زمین زیبا است. فرهادی ما دو تن را برگزید تا این پیام را منتقل کند.»
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید