«هیولا»‌ی ترامپ تا اواخر ماه آماده می‌شود

لیموزین ۱.۲ میلیون پوندی دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا امن ترین خودروی دنیا لقب گرفته است.

کد خبر : ۳۴۶۹۱
بازدید : ۱۶۴۷
لیموزین ۱.۲ میلیون پوندی دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا امن ترین خودروی دنیا لقب گرفته است.

به گزارش مهر به نقل از دیلی میل، هفته گذشته تصاویری از جدیدترین لیموزین رییس جمهور آمریکا منتشر شد. ویژگی های خارق العاده این خودرو باعث شده ترامپ آن را «هیولا» بنامد!

این خودروی ١.٢ میلیون پوندی بخشی از ناوگان ١٢ دستگاهی است که هزینه کل آن ١٥ میلیون پوند خواهد بود و امن ترین خودروی جهان است.

خودروی صندوق دار از SUV های معمول بلندتر است و نسخه نهایی سیاه و نقره ای خواهد بود. جنرال موتورز، سازنده این خودرو قرار بود آن را برای مراسم تحلیف ترامپ آماده کند. اما این امر به تاخیر افتاد و اکنون قرار است هیولا در اواخر این ماه تحویل داده شود.

هیولا بیش از هشت تن وزن دارد و ضخامت درهای فولادی آن هشت اینچ است. جالب آنکه وزن درهای خودرو هم اندازه وزن درهای هواپیمای بویینگ ٧٥٧ است و قفل هایی خاص دارد که می تواند در برابر هرگونه حمله بیولوژیکی و شیمیایی مقاومت کند.

شیشه جلویی خودرو قابلیت مقاومت در برابر گلوله را دارد. بدنه آن نیز ٥ اینچ ضخامت دارد.

در کنار این موارد و تعبیه باک خودروی ضد انفجار در هیولا، کف آن نیز چنان قدرتمند است که می تواند در برابر بمب های جاده ای مقاومت کند.

فقط پنجره سمت راننده باز می شود و در صندوق عقب آن نیز کیسه های خون از گروه خونی رییس جمهور برای مواقع اضطراری ذخیره می شود. همچنین یک سیستم اکسیژن در صندوق عقب خودرو نیز وجود دارد که در صورت حمله شیمیایی کارآمد است.

یکی دیگر از ویژگی های جالب هیولا، تایرهای کولار هستند که حتی با وجود پنچری به مسیر خود ادامه می دهند. علاوه بر این موارد هیولا چند دوربین دید درشب نیز دارد. البته هیولا تنها خودروی پیشرفته ناوگان حمل و نقل رییس جمهور نیست. همچنین روی سقف یکی از خودروهای اسکورت رییس جمهور، آنتن مخابراتی موبایلی مخصوص او نصب می شود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید