کمبود ۷ هزار پرستار در ایران

حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در مراسم «روز پرستار» که روز شنبه در سالن همایش‌های دانشگاه «شهید بهشتی» برگزار شد گفت که تعداد پرستاران در کشور به ازای هر ۱۰۰۰ بیمار ۲ / ۱ نفر است.

کد خبر : ۳۵۰
بازدید : ۱۱۷۷

فرادید | حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در مراسم «روز پرستار» که روز شنبه در سالن همایش‌های دانشگاه «شهید بهشتی» برگزار شد گفت که تعداد پرستاران در کشور به ازای هر ۱۰۰۰ بیمار ۲ / ۱ نفر است.

این رقم در رابطه با بخش‌های بستری بیماران اعصاب و روان به شدت پایین است و برای هر ۱۰۰۰ نفر بیمار بستری شده در این بخش‌ها، تنها ۴ /۰ درصد نیروی پرستاری کشور اختصاص یافته است.

وزیر بهداشت شرایط پرستاران ایران را با افغانستان مقایسه کرده و گفته که در حوزه پرستاری، کشورهای منطقه مانند مصر و ترکیه اوضاع بهتری نسبت به ایران دارند.

قاضی‌زاده هاشمی به درخواست وزارت بهداشت برای جذب ۷ هزار نیرو اشاره کرده و گفته است که به جای ۷ هزار نیرو، تنها با استخدام ۲۴ پرستار برای این وزارت‌خانه موافقت شده است.

بودجه وزارت بهداشت را دولت و مجلس باهم مشخص می‌کنند و با توجه بحران کاهش درآمدهای نفتی ایران، به نظر نمی‌آید که وضعیت پرستاران ایرانی در سال ۱۳۹۴ هم بهبود چندانی پیدا کند.

این در حالی است که حتی از بودجه فعلی سال ۱۳۹۳ هم، آنچه متعلق به وزارت بهداشت بوده توسط دولت پرداخت نشده است.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید