هدیه «ظریف» به فردی که لاف قدرت می‌زد‌

«مجموعه دوم آثار استاد فرشچیان را برای همه سفرا و مجموعه سوم استاد را برای سفیران کشورهای اسلامی فرستاده ام، همان آثاری که توسط یونسکو چاپ شده است را به هر وزیری داده ام و گاهی فکر می کنم بیش از دو بار یک اثر را به آنها هدیه کرده ام.»

کد خبر : ۳۵۲۴
بازدید : ۱۶۶۴
«مجموعه دوم آثار استاد فرشچیان را برای همه سفرا و مجموعه سوم استاد را برای سفیران کشورهای اسلامی فرستاده ام، همان آثاری که توسط یونسکو چاپ شده است را به هر وزیری داده ام و گاهی فکر می کنم بیش از دو بار یک اثر را به آنها هدیه کرده ام.»

به گزارش ایسنا، مراسم رونمایی از دو اثر جدید استاد فرشچیان در حالی امروز (یکشنبه 15 شهریور) در موزه فرش کاخ سعدآباد برگزار شد که رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بیان کرد: امیدوارم بعد از یک دوره رخوت و نزول در یکی دو قرن گذشته، با ظهور جمهوری اسلامی و تلاشی که در سال های اخیر انجام شده، شرایطی به وجود بیاید که ایران به روزهای بزرگ اقتدار و عظمت دربیاید.

او ادامه داد: ما مطمئن هستیم تفکری که امروز در کشور حاکم شده همراه با خرد و تدبیر است و امیدواریم که ایران با رویکردی که در پیش گرفته و با استفاده از ظرفیت های مختلفی که در این ملت وجود دارد، بزرگی، اقتدار و عظمت ایران را در سال های آینده ببینیم.

سلطانی فر اضافه کرد: اندیشمندان بزرگ، چیره دست و خبره، در رشته های مختلف وجود دارند. در حوزه صنایع دستی ما یکی از سه قدرت برتر دنیا هستیم و در خلق بسیاری از تولیدات این حوزه حرف اول را می زنیم. نابغه هایی مثل فرشچیان که مانند نگینی در عرصه هنر این مملکت و به عنوان افتخار بزرگ این سرزمین می درخشند، در عرصه های دیگر هم وجود دارند که ما باید زمینه ظهور و بروز آن را ایجاد کنیم.

او بیان کرد: تلاش دولت این است که با امکاناتی که دارد شرایطی را فراهم کنند تا هنرمندان و فعالان هنری بتوانند استعدادهای خودشان را بروز دهند و خالق آثار هنری ارزشمند مثل آنچه که امروز شاهد آن هستیم ، فراهم شود.

سلطانی فر با اشاره به موزه ها در کشور گفت: حدود 500 موزه در کشور وجود دارد که 250 موزه توسط سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اداره می شود و 250 موزه دیگر توسط دیگر دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی اداره می شود. ما به دنبال ساماندهی این موزه ها با استفاده از امکانات مان هستیم.

در بخش دیگری از این مراسم، محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه در صحبت هایی بیان کرد: گرچه در محضر بزرگان و اصحاب هنر صحبت کردن کار بسیاری دشواری است، اما نمی توانستم این فرصت را از دست بدهم که از نگاهی دیگر به سهم بزرگی که استاد فرشچیان در نشان دادن فرهنگ و هنر و دیدگاه والای مردم این مرز و بوم برای همه دنیا دارند، اشاره نکرده باشم.

ظریف گفت: از زمانی که برادر بزرگوارمان صادق خرازی در نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد حضور داشتند، آثار استاد فرشچیان را به عنوان هدیه برای نمایندگان خارجی می فرستادند. من این افتخار را داشتم که به عنوان سفیر ایران و چه اکنون، مجموعه آثار استاد فرشچیان را به عنوان مهم ترین هدیه به مهمانان و سایر سفرا و کسانی که دوست داشتم با فرهنگ ایران آشنا شوند ، داده ام.

او اضافه کرد: مجموعه دوم آثار استاد فرشچیان را برای همه سفرا و مجموعه سوم استاد را برای سفیران کشورهای اسلامی فرستاده ام، همان آثاری که توسط یونسکو چاپ شده است را به هر وزیری داده ام و گاهی فکر می کنم بیش از دو بار یک اثر را به آنها هدیه کرده ام. زیرا آثار استاد فرشچیان معنویت هنر ایرانی را جلوه می دهد و هر بار که این آثار به دیگران هدیه شده است، همه متحیر و در واقع از حرف تهی ماندند.

ظریف بیان کرد: به فردی که برای ما لاف قدرت می زد، کتاب استاد را هدیه دادم تا بداند با ایرانی که چنین هنرمندی را پرورش می دهد، نمی توان جز با اکرام و بزرگی صحبت کرد. این افتخار، غرور و احساس خودباوری که به همه ما اعطا کردند واقعا سزاوار است که همه ما به احترام او بایستیم و از خداوند بزرگ برای او طول عمر و سعادت آرزو کنیم.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید