آنفولانزای خوکی جان یک نفر در بیجار را گرفت

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بیجار در استان کردستان از مرگ یک شهروند به دلیل ابتلا به بیماری انفولانزای خوکی خبر داد.

کد خبر : ۳۵۷
بازدید : ۱۰۸۲

فرادید | رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بیجار در استان کردستان از مرگ یک شهروند به دلیل ابتلا به بیماری انفولانزای خوکی خبر داد.

نبی الله مهدوی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا، گفت: «در پی فوت یک مرد بیجاری در یکی از بیمارستان های شهر سنندج در هفته گذشته، افرادی غیر مسوول علت مرگ وی را ابتلا به بیماری ابولا اعلام کرده بودند اما آزمایش های دقیق ، نادرست بودن آن را نشان می دهد.»

وی اظهارکرد: «این مرد یک ماه پیش به یکی از شهرهای بزرگ سفر کرده و در آنجا به بیماری آنفلوانزای خوکی مبتلا شده بود.»

مهدوی گفت که به منظور پیشگیری از شیوع این بیماری در بیجار اقداماتی از جمله معاینه افراد خانواده فرد متوفی، اطرافیان، بیماران و پرستاران بخشی که بیمار در آن بستری بود انجام شده است.

وی سرایت از انسان به انسان را یکی از راه های ابتلا و انتقال بیماری آنفلوانزا ذکر کرد و گفت: «توصیه های بهداشتی اگر جدی رعایت شود و فرد مبتلا دارای مشکلات دیگر جسمی نباشد، درمان آنفلوانزای خوکی موفقیت آمیز خواهد بود.»

در هفته های گذشته، شایعاتی در برخی شبکه های اجتماعی مبنی بر ورود ابولا به آذربایجان غربی و همچنین یکی از بیمارستان های سنندج مطرح شده بود.

ابولا، بیماری مسری خطرناکی است که در برخی کشورهای آفریقایی رواج پیدا کرده است.

آنفلوانزا نیز از جمله بیماری های مسری است که به صورت معمول در فصل سرد سال شیوع پیدا می کند.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید