آیلان، استیو جابز نشد!

آیلان، استیو جابز نشد!

همزمان با موج همدردی جهان کودک سوری که به همراه برادر و مادرش در راه یونان غرق شد و عکس پیکر بی‌جانش، به سواحل ترکیه رسید در سراسر جهان منتشر شد، یک سرمایه‌گذار در زمینه تکنولوژی در تویتی، شخصیتی سوری الاصل را یادآور شد که نقش برجسته‌ای در تکنولوژی جهان ارتباطات ایفا کرد. این توییت صدها بار، بازنشر شد.

کد خبر : ۳۶۳۴
بازدید : ۲۲۶۹
آیلان، استیو جابز نشد!
فرادید | همزمان با موج همدردی جهان کودک سوری که به همراه برادر و مادرش در راه یونان غرق شد و عکس پیکر بی‌جانش، به سواحل ترکیه رسید در سراسر جهان منتشر شد، یک سرمایه‌گذار در زمینه تکنولوژی در تویتی، شخصیتی سوری الاصل را یادآور شد که نقش برجسته‌ای در تکنولوژی جهان ارتباطات ایفا کرد. این توییت صدها بار، بازنشر شد.

سایت آمریکایی «شیکاگو تریبیون» مقاله‌ای به قلم Meg Graham منتشر کرد که به این توییت پرداخته است. او نوشته که پدر «استیو جابز»، بنیانگذار «اپل» نیز سوری‌ بود که در سال 1950، سوریه را به مقصد ایالات متحده آمریکا ترک کرد.

شایان ذکر است که عکس آلان کردی کودک 3 ساله سوری که بر روی ساحل پرتاب شده است، در هفته‌ای که گذشت تقریبا در تمام رسانه‌های جهان و حساب‌های کاربری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد؛ عکسی که احساسات بشریت را به شدت تحریک کرد و بر بحران پناهجویانی که از جنگ در سوریه فرار کرده‌اند، پرتو افکند.

به نوشته «شیکاگو تریبیون»، تا نیم‌روز پنجشنبه توییت گالبریت، 3300 بار بارنشر شده بود و 1600 لایک خورده بود.

دیوید گالبریت از شرکای مجموعه Anthemis که در زمینه خدمات مشاوره مالی و الکترونیکی فعالیت می‌کند، در ایمیلی به «بلوسکای» نوشت: «عکس آلان کردی من را بر آن داشت تا این توییت را منتشر کنم. این دو برایم همچون کودکانی جلوه کردند که از پوست و گوشت من هستند. به نظر می‌رسد این ارزشمندترین چیز جهان باشد اما این کودک کوچک همچون شیئ بی ارزش، توسط امواج به ساحل پرتاب شد.»

او افزود: «در حالی که کودک دوم (استیو جابز) از پدری از همان کشور (سوریه) است. او فرصتی یافت تا بزرگترین شرکت جهان را تاسیس کند. اما ما در مقابل مشاهده می‌کنیم که بحث و جدل درباره متوقف کردن مهاجرت کاملا داغ شده است.»

او ادامه می‌دهد که وضعیت آلان کردی را با استیو جابز از منظرهای مختلف مقایسه کردم و این سوال برایم مطرح شد که کودکان در صورتی یافتن فرصتی همچون موسس «اپل» چه خواهند کرد؟
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید