بیهوشی نگهبانان برای سرقت عتیقه

بیهوشی نگهبانان برای سرقت عتیقه

باند چهارنفره حفاری و کشف عتیقه‌جات درشهرستان دماوند متلاشی شد.

کد خبر : ۳۶۴۶۳
بازدید : ۱۳۴۹
باند چهارنفره حفاری و کشف عتیقه‌جات درشهرستان دماوند متلاشی شد.
بیهوشی نگهبانان برای سرقت عتیقه

به گزارش مهر، باند چهارنفره حفاری و کشف عتیقه‌جات درشهرستان دماوند متلاشی شد.
باند چهارنفره که به انگیزه حفاری و کشف عتیقه‌جات، قصد حفاری درمنطقه دماوند، روستاهای اطراف و امامزاده‌ها را داشتند، در اقدامی اولیه جهت تحقق اهدافشان مبادرت به نوشاندن داروی بیهوشی دست‌ساز از داروهای داروخانه‌ای و نوشیدنی تحت عنوان شربت به عوامل امامزاده کردند. تعداد ۱۰ الی ۱۲نفر از افراد مصرف‌کننده دارو دچار بیهوشی شده و راهی بیمارستان شدند؛ به ‌این‌ترتیب افراد سودجو در ساعات نیمه‌شب وارد امامزاده‌ها شده و قصد بازکردن قفل‌های امامزاده را داشتند که خوشبختانه موفق نشدند.
دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان دماوند با اعلام این خبر، گفت: پس از اطلاع دادسرا از این موضوع، پلیس امنیت وارد شده و با پیگیری موضوع، استفاده از ردیاب‌ها و تعقیب متهمین، درکمترین فرصت توانستند این افراد را شناسایی و دستگیر کنند.

ابراهیمی بسابی تأکید کرد: این گروه برای نخستین‌بار اقدام به چنین عملی کرده بودند که خوشبختانه با تصمیمات و اتخاذ تدابیر پلیسی، بلافاصله دستگیر و روانه زندان شدند. وی اظهار کرد: اقدام این افراد غیرانسانی و مغایر با قوانین و مقررات است؛ لذا به جهت حفظ آرامش، سلامت و امنیت مردم، شدیدترین قرار برای آنها صادر شده و دربازداشت به سر می‌برند.
سایر متهمان این پرونده نیز شناسایی و انگیزه‌های اقدام مجرمانه آنها مورد بررسی قرار دارد تا درنهایت تصمیم قضائی دراین خصوص اتخاذ شود.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان دماوند اظهار داشت: متأسفانه راهنمای این افراد بومی بوده است و سایر افراد ظاهرا غیربومی و از اشخاص سابقه‌دار در امر کشف عتیقه‌جات و حفاری‌های غیرمجاز هستند.

ابراهیمی بسابی درخصوص حفاری‌های صورت‌گرفته در ایام نوروز خاطرنشان کرد: خوشبختانه در ایام تعطیلات نوروز، یک مورد حفاری درحال انجام با اقدامات به‌موقع دادسرا ناموفق ماند؛ لذا از مردم عزیز به جهت حفظ آثار و تمدن شهر تشکر می‌کنیم و درخواست داریم تا همکاری‌های لازم را دراین خصوص انجام دهند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید