"مادورو" بالاخره یک پیشنهاد را پذیرفت!

نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا از پیشنهاد پاپ فرانسیس برای میانجیگری در بحران این کشور استقبال کرد. در مقابل مخالفان دولت نسبت به این پیشنهاد واکنش سرد نشان دادند و خواهان تضمین‌هایی از سوی واتیکان شدند.

کد خبر : ۳۶۸۳۱
بازدید : ۱۰۶۶
نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا از پیشنهاد پاپ فرانسیس برای میانجیگری در بحران این کشور استقبال کرد. در مقابل مخالفان دولت نسبت به این پیشنهاد واکنش سرد نشان دادند و خواهان تضمین‌هایی از سوی واتیکان شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، درخواست پاپ فرانسیس برای راه حل بحران ونزوئلا از طریق مذاکره در پی موج تظاهرات معترضان این کشور که خواهان انتخابات جدید برای رفع بحران اقتصادی و سیاسی هستند، مطرح شده است.

پاپ فرانسیس روز یکشنبه در میدان "سنت پیتر" واتیکان گفت: اخبار دراماتیک وخامت وضعیت ونزوئلا با گزارش کشته‌ها، زخمی‌ها و زندانیان متعدد ادامه پیدا کرده است و از دولت و همه بخش‌های جامعه ونزوئلا می‌خواهم از همه اشکال خشونت اجتناب کنند.

او ضمن درخواست احترام به حقوق بشر در ونزوئلا گفت که واتیکان متمایل به میانجیگری در ونزوئلا براساس شرایط روشن است.

رئیس‌جمهور ونزوئلا در یک مصاحبه تلویزیونی ضمن استقبال از پیشنهاد پاپ فرانسیس مخالفانش را به عدم تمایل به مذاکره دعوت کرد.

او گفت: اگر من حرف از مذاکرات بزنم آنها از ترس فرار می‌کنند و خواهان هیچگونه مذاکراتی نیستند. آنها به پاپ فرانسیس هم حمله کردند اما من به چیزی که پاپ می‌گوید احترام می‌گذارم.

مادورو گفت: اعتراضات ونزوئلا تلاشی برای فرو بردن کشور در آشوب و تصاحب قدرت و تحمیل یک ضد انقلاب به ونزوئلا است.

وی تاکید کرد: جای هیچ صحبتی برای کاری که آنها از آوریل تا به حال انجام داده‌اند،‌ باقی نمی‌ماند.

نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا برای بار سوم در سال جاری میلادی وعده افزایش حقوق به کارمندان و نظامیان داده است.

مادورو که کشورش با رکود اقتصادی بی‌سابقه و کمبود اقلام ضروری روبرو است وعده داده حقوق و مزایای نظامیان و کارمندان دولت را تا ۶۰ درصد افزایش دهد.

این تصمیم یک روز پیش از تظاهرات موافقان و مخالفان دولت اعلام شده که قرار است امروز (دوشنبه) در کاراکاس، پایتخت و دیگر شهرهای ونزوئلا برگزار شود.

این سومین بار در طول چهار ماه گذشته است که مادورو سطح دستمزدها را بالا می‌برد اما در کشوری که میزان تورم لجام گسیخته شده، این افزایش‌ها تاثیری بر کاهش نارضایتی عمومی نداشته است.

بنابر گزارش صندوق بین‌المللی پول، نرخ تورم در ونزوئلا طی یکسال گذشته چند صد درصد افزایش داشته و پیش‌بینی می‌شود تا ابتدای سال ۲۰۱۸ ونزوئلا شاهد تورم ۲۰۰۰ درصدی باشد.

در مقابل خولیو بورخس، رئیس پارلمان تحت کنترل مخالفان ونزوئلا در واکنش به این پیشنهاد پاپ اعلام کرد، سندی را برای پاپ فرستاده که در آن مطالبات مخالفان با محوریت برگزاری انتخابات پارلمانی را مطرح کرده است.

او گفت: اگر چه پاپ حرف‌های بسیار جذابی زده است اما اگر تضمینی در درجه اول وجود نداشته باشد امکانی برای پیشرفت وجود نخواهد داشت.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید