بیک‌زاده: مجبورم از استقلال شکایت کنم

هاشم بیک زاده بازیکن سایپا معتقد است که اعلام مبلغ قرارداد بازیکنان فوتبال در حالی که آنها کمتر به مطالباتشان می رسند کار اشباهی است.

کد خبر : ۳۷۱۶
بازدید : ۱۳۴۵
هاشم بیک زاده بازیکن سایپا معتقد است که اعلام مبلغ قرارداد بازیکنان فوتبال در حالی که آنها کمتر به مطالباتشان می رسند کار اشباهی است.

بیک زاده به خبرنگار ورزش سه، گفت: اگر قرار است دستمزدهای فوتبالیستها رسانه ای شود به عقیده من باید قراردادهای بازیکنان والیبال و بسکتبال هم اعلام شود. تازه فرق آنها با فوتبالیستها این است که ما برخلاف آنها کمتر به رقم قراردادها یمان می رسیم.

دعوت نشدنم به تیم ملی ربطی به استقلال ندارد
فکر نمی کنی اگر در استقلال بودی به تیم ملی دعوت می شدی؟ بیک زاده در پاسخ به این سوال گفت: به نظر من اگر مربی به بازیکنی اعتقاد داشته باشد و از لحاظ فنی و اخلاقی او را قبول داشته باشد او به تیم ملی دعوت می کند مخصوصا این مساله روی کی روش هیچ تاثیری ندارد. فکر نمی کنم که مصدومیتم هم تاثیر گذار باشد. چون قبلا من حتی مصدوم می شدم هم به تیم ملی دعوت می شدم. من فکر می کنم که برای دعوت شدن به تیم ملی باید تلاش خودم را بیشترکنم. در حال حاضر هم برای تیم ملی آرزوی موفقیت دارم و چه کی روش من را دعوت کند و چه نکند او را دوست دارم و به کارش اعتقاد دارم.برای اینکه به تیم ملی دعوت شوم هم فکر می کنم باید تلاشم را دو برابر کنم.

تعطیلات لیگ به نفع صبا بود
من دو روز مانده به شروع لیگ به صبا آمدم و در کل تیم ما خیلی دیر کارش را شروع کرده بود. برای همین هم این تعطیلات برای ما خیلی خوب بود تا از لحاظ بدنی و تاکتیکی ضعفهایمان را برطرف کنیم. مطمئن باشید که در ادامه صبا نتایج بهتری در لیگ می گیرد. هرچند که معتقدم در بازهای ابتدایی لیگ هم اگر بیشتر حواسمان را جمع می کردیم امتیازات بیشتری کسب می کردیم. ولی فکر می کنم این اردو برای هماهنگی بیشتر بازیکنان ما و همچنین مرور برنامه های تاکتیکی و بدنسازی فرصت خیلی مناسبی بود.

امیدوارم جوانگرایی به تیم ضربه نزند
من بازیهای تیم ملی را دنبال می کنم و برای بازیکنان و آقای کی روش آرزوی موفقیت دارم. هر چند که من معتقدم که تیم ملی یکدفعه نباید جوان شود و من امیدوارم که از این جوانگرایی ضربه نخوریم. در جام جهانی 2018 میانگین سنی ما 27 سال می شود ولی در این دو سال و در مراحل بعدی رقابتهای مقدماتی جام جهانی قطعا ما کار دشواری در پیش داریم و در آنجا است که کار تیم سخت می شود و بازیکنان با تجربه می توانند به تیم کمک کنند. البته آقای کی روش مربی کار بلدی است و حتما برای آن مراحل هم برنامه ریزی کرده است.

ایران در جام جهانی هم هجومی بود
تیم ملی به نسبت جام جهانی و رقابتهای آسیا هجومی تر بازی می کند. بیک زاده در این مورد گفت: کی روش در جام جهانی هم برنامه هجومی داشت. ولی حضور تیمهای قدرتمند در این رقابتها اجازه نمی داد که ما سراسر حمله باشیم. ولی الان رقبای ایران تیمهایی مثل هند و گوان هستند و این فرصت برای تیم به وجود آمد که هجومی تر بازی کند. تیم ملی در کارهای دفاعی خیلی خوب است و این بازیها فرصت مناسبی بود تا هم در دفاع و هم در حمله خودمان را تقویت کنیم.

عیار تیم ملی در مراحل بعدی محک می خورد
من هم مثل بسیاری از کارشناسان معتقدم که عیار تیم ملی در مراحل بعدی مشخص می شود. در مراحل بعدی برای صعود باید با بهترین تیمهای آسیا رو برو شویم و ما به نسبت اردوهایی که می گذاریم و امکانات تیمهای حریف، از آنها عقب هستیم. ولی این دیدارها همانطور که گفتم فرصت مناسبی برای آقای کی روش بود تا از جوانها استفاده کند. او به جوانها اعتماد دارد و آنها هم باید جواب اعتماد او را با تلاششان بدهند.

قرارداد والیبالیستها و بسکتبالیستها را هم منتشر کنید
من می خواستم از مسوولان بخواهم که اگر قراردادهای فوتبالیستها را منتشر می کنند اینکار را در مورد بازیکنان بسکتبال و والیبال هم انجام دهم. برای اینکه وقتی ما قراردادی می بندیم هیچ باشگاهی به تعهداتش عمل نمی کند. مثلا من همین الان یک میلیارد از استقلال طلب دارم. تا امروز شکایت نکردم ولی خب می دانم که اگر هم اینکار را بکنم و حکمی هم بگیرم هیچ اتفاقی نمی افتد. در کشور ما باید همیشه زور بالای سر افراد باشد. فصل گذشته هم دو 20 درصد و یک 10 درصد از قرارداد ما کسر شد. یعنی ما 50 در صد جریمه شدیم. وقتی رقم قرارداد رسانه ای می شود مردم نمی دانند که این مبلغ به بازیکنان پرداخت نمی شود و به عقیده من اینکار درست نیست.

مجبورم از استقلال شکایت کنم
به من گفته بودند تا دو ماه دیگر تکلیف طلبی که از استقلال دارم مشخص می شود ولی تا این لحظه هیچ اتفاقی نیفتاده است. حالا دیگر من مجبورم که بروم و از استقلال شکایت کنم. بعدش مگر چه اتفاقی می افتد گرفتن حکم فقط شعار است نه پولی پرداخت می شود نه امتیاز کسر می شود ولی موقعی که میخواستند ما را جریمه کنند بلافاصله اعمال می شد. یعنی من نمی دانم در همه جای دنیا همین شرایط هست. من فکر می کنم که کمیته انظباطی و فدراسیون باید قبل از هر کاری به این مسایل رسیدگی کنند.
۰
نظرات بینندگان
  • يوسف ارسالی در

    دست پختهاي 1.5ميلياري آقاي قلعه نوي كه كل فصل مسدوم بوده و هروقتم بازي كرده با اشتباهات فاحشش باعث باخت استقلال شده الان بايدم از استقلال شكايت كنه

تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید