سرقت مسلحانه از مسافران فرودگاه

سارقان مسلح كه متهم هستند با كمين در فرودگاه امام خميني مسافران را تعقيب و با تهديد سلاح اموالشان را سرقت مي‌كردند به دام پليس افتادند.

کد خبر : ۳۸۳۲
بازدید : ۱۴۸۷
سارقان مسلح كه متهم هستند با كمين در فرودگاه امام خميني مسافران را تعقيب و با تهديد سلاح اموالشان را سرقت مي‌كردند به دام پليس افتادند.

به گزارش جوان، اين پرونده چهارم مردادماه امسال روي ميز كارآگاهان پايگاه يكم پليس آگاهي تهران قرار گرفت. زن و شوهري كه پليس را از ماجرا باخبر كرده بودند در شرح حادثه گفتند: ساعت پنج صبح بود كه راهي گمرك فرودگاه شديم و بعد از انجام مراحل قانوني 180 گوشي تلفن همراه را كه 500 ميليون تومان قيمت داشت، ترخيص كرديم. بعد از كرايه كردن يكي از تاكسي‌هاي فرودگاه، چمدان‌ها را داخل صندوق عقب آن گذاشتيم و به طرف تهران حركت كرديم.

در مسير بوديم كه يك خودروي پاترول مشكي رنگ كه به جز راننده دو مرد ديگر سوار آن بودند به تاكسي نزديك شد و يكي از سرنشينان آن از راننده خواست توقف كند. ما اما از راننده تاكسي خواستيم به راهش ادامه دهد. بعد از طي كردن مسافتي خودروي پاترول دوباره نزديك شد. اين بار دست يكي از سرنشينان اسلحه كلاشنيكف ديديم. او چند تير هوايي شليك كرد و راننده تاكسي را تهديد به مرگ كرد كه او هم مجبور به توقف شد. لحظاتي بعد دو نفر از سرنشينان پاترول به طرف تاكسي حركت كردند و با تهديد سلاح ما را پياده كردند. آنها ما را مجبور كردند چمدان‌هاي حاوي گوشي را به خودروي پاترول منتقل كنيم. بعد هم به سرعت از محل دور شدند. ما تنها موفق شديم پلاك پاترول را يادداشت كنيم و مشخصات سارقان را به ذهن بسپاريم.

با نشاني‌هايي كه زوج مالباخته در اختيار پليس گذاشتند، كارآگاهان دست به تحقيق زدند و مالك پاترول را در شهرك انديشه شناسايي و از او تحقيق كردند. او گفت كه از ماجراي سرقت خبر ندارد اما پاترول متعلق به اوست. وي شرح داد: براي فروش پاترول به نيازمندي‌هاي روزنامه آگهي دادم تا اينكه مرد جواني تماس گرفت و بعد از پرسيدن قيمت و مشخصات خودرو گفت كه قصد خريد دارد. بعد قولنامه دستي تنظيم كرديم و بخشي از پول را گرفتم و قرار شد باقي‌مانده را هنگام انتقال سند دريافت كنم و اوراق خودرو را به او تحويل دهم. چند روز از انتقال سند گذشته بود كه آن مرد تماس گرفت و گفت از خريد منصرف شده است. او بعد از فسخ قرار‌داد خسارت من را جبران كرد و ديگر از او خبر ندارم.

در شاخه ديگري از بررسي‌ها تحقيقات نشان دادكه قرارداد با اوراق و مشخصات جعلي تنظيم شده است. كارآگاهان سپس دست به تحقيقات ميداني زدند و با چهره‌نگاري صورت يكي از متهمان به دست آمد كه دو مالباخته هم او را شناسايي كردند. تحقيقات پليس نشان داد كه اين مرد 38 ساله كه سعيد. ن نام دارد از مجرمان سابقه‌دار در زمينه جعل و سرقت است. پس از آن بود كه مخفيگاه سعيد در اسلامشهر شناسايي و وي بازداشت شد.

سعيد در اولين تحقيقات اتهام خودش را انكار كرد اما وقتي مقابل زوج مالباخته و صاحب پاترول قرار گرفت به جرم خودش اقرار كرد و امير و ناصر را به عنوان دو همدستش به پليس معرفي كرد. او گفت امير زاغ زن باند بود كه در سالن فرودگاه پرسه مي‌زد و كساني را كه قصد ترخيص اموال با ارزش از گمرك فرودگاه داشتند، شناسايي مي‌كرد و مشخصات آنها را در اختيار من و ناصر كه داخل خودرو به انتظار نشسته بوديم، مي‌گذاشت.

پس از شناسايي دو عضو ديگر باند، مخفيگاه آنها در شهرك انديشه شناسايي و دوازدهم شهريورماه دو متهم بازداشت شدند. از مخفيگاه متهمان تعدادي از گوشي‌هاي سرقتي كشف شد. اسلحه كلاشنيكف هم از داخل ساختماني مخروبه در منطقه شهريار كشف شد. اعضاي باند در تحقيقات به پليس گفتند كه قصد داشتند با اين شيوه از مسافران سرقت كنند كه به دام پليس افتادند.

سرهنگ كارآگاه آريا حاجي زاده، معاون مبارزه با جرائم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: تحقيقات بيشتر از متهمان ادامه دارد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید