رقیب بوگاتی شیرون به بازار می‌آید

رقیب بوگاتی شیرون به بازار می‌آید

مدت‌ها پیش، شرکت خودروسازی هنسی و تیونینگ هنسی با تولید مدل ونوم GT، ابرخودروهای دنیا مثل بوگاتی ویرون را به چالش کشید. این برند، در حال تکمیل محصول جدیدی به نام ونوم F۵ است.

کد خبر : ۳۹۱۵۷
بازدید : ۲۲۲۶
تا سال 2007 مهم‌ترین محصول هنسی، دوج وایپر ونوم توئین‌توربو با پیشرانه‌ی 10 سیلندر 8.5 لیتر بود که در حدود 1000 اسب بخار قدرت داشت و از این نظر، قابل مقایسه با بوگاتی ویرون بود. این خودرو، در تست زمان‌گیری برای رسیدن به سرعت 320 کیلومتر در ساعت از حالت سکون، با ثبت زمان 20.3 ثانیه در سال 2007، سریع‌تر از ویرون عمل کرد.
به گزارش عصر خودرو، مدت‌ها پیش، شرکت خودروسازی هنسی و تیونینگ هنسی با تولید مدل ونوم GT، ابرخودروهای دنیا مثل بوگاتی ویرون را به چالش کشید. این برند، در حال تکمیل محصول جدیدی به نام ونوم F۵ است. شرکت مهندسی خودروی هنسی، توسط جان هنسی در سال 1991 در شهر سالی تگزاس بنیان نهاده شد و در سال 1996 با ارتقاء دوج وایپر، به شهرت رسید.

رقیب بوگاتی شیرون به بازار می آید
تا سال 2007 مهم‌ترین محصول هنسی، دوج وایپر ونوم توئین‌توربو با پیشرانه‌ی 10 سیلندر 8.5 لیتر بود که در حدود 1000 اسب بخار قدرت داشت و از این نظر، قابل مقایسه با بوگاتی ویرون بود. این خودرو، در تست زمان‌گیری برای رسیدن به سرعت 320 کیلومتر در ساعت از حالت سکون، با ثبت زمان 20.3 ثانیه در سال 2007، سریع‌تر از ویرون عمل کرد.

در سال 2010 اولین مدل هنسی ونوم GT با پیشرانه هشت سیلندر 7 لیتری مجهز به توربوی دوگانه و 1200 اسب بخار قدرت، آماده فروش شد که بعدها به قدرت 1451 اسب بخار ارتقاء یافت. این خودرو با گیربکس 6 سرعته و دیفرانسیل عقب عرضه شد که با ترمزهای اختصاصی از آلیاژ کربن و سرامیک برمبو همراه بود. قدرت خیره‌کننده ونوم GT برای وزن 1245 کیلوگرمی آن، منجر به رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت در 2.7 ثانیه شد.

رقیب بوگاتی شیرون به بازار می آید
هرچند رکورد گینس در ثبت نهایت سرعت، همچنان در اختیار بوگاتی ویرون است؛ اما هنسی با ثبت زمان 13.61 ثانیه برای رسیدن به سرعت 300 کیلومتر بر ساعت از حالت سکون، در کتاب رکوردهای گینس حضور دارد.

محصول جدید هنسی، ونوم F5 نام دارد و کسب برتری در مقابل بوگاتی شیرون، مهم‌ترین هدف آن است. استفاده از پیشرانه‌ی 8 سیلندر توئین‌توربو در مدل ونوم F5 قطعی خواهد بود؛ ضمن اینکه بیش از 1500 اسب بخار قدرت خواهد داشت.

مسلما این محصول مثل ونوم GT، بسیار سریع و خبرساز خواهد بود؛ اما هنسی در تلاش است تا سازنده‌ی سریع‌ترین خودروی دنیا باشد. ثبت نهایت سرعتی بیش از 415 کیلومتر بر ساعت برای ونوم F5، محتمل خواهد بود؛ اما صحبت از سرعت‌های افسانه‌ای نزدیک به 500 کیلومتر بر ساعت هم شنیده می‌شود.

جان هنسی، مالک و مدیر عامل شرکت هنسی؛ روز گذشته در مصاحبه با خبرنگاران گفت: فکر می‌کنم رسیدن به سرعت 460 کیلومتر بر ساعت، برای محصول ما امکان‌پذیر باشد.

چنین ادعایی از یک شرکت خودروسازی نسبتا کوچک، عجیب و البته قابل تأمل است؛ چراکه سال‌ها پیش، ثبت سرعت 400 کیلومتر بر ساعت برای مدل قبلی هنسی (ونوم GT) هم با تردیدهایی همراه بود، اما به واقعیت تبدیل شد. این احتمال وجود دارد که رؤیای ساخت یک خودروی جاده‌ای با توانایی رسیدن به سرعت 300 مایل بر ساعت (معادل 480 کیلومتر بر ساعت) از طریق خودروی هنسی ونوم F5 به حقیقت بپیوندد.

تصاویر غیر رسمی متعددی از محصول جدید هنسی منتشر شده است. ابرخودروی قبلی این شرکت با کمی بهینه‌سازی، بر اساس پلتفرم لوتوس اگزیج ساخته شده بود؛ اما ونوم F5 با شاسی، بدنه و کیت آیرودینامیک اختصاصی از فیبر کربن طراحی شده است تا جذابیت و عملکرد فنی بالایی داشته باشد. کاهش وزن در کنار بهره‌مندی از پیشرانه‌ی بسیار قدرتمند، اولویت اصلی هنسی در این پروژه است و با این هدف، از جعبه‌دنده‌ی معمولی تک کلاچ به‌جای نمونه‌ی دوکلاچه، در ونوم F5 استفاده خواهد شد.


رقیب بوگاتی شیرون به بازار می آید

این خودرو مثل دیگر ابرخودروهای امروزی، به‌صورت موتور عقب در وسط، ارائه می‌شود و احتمالا بیش از 500 کیلوگرم سبک‌تر از بوگاتی شیرون خواهد بود.

از این آمار می‌توان نتیجه گرفت که ونوم F5 نسبت آرمانی یک به یک در قدرت به وزن فراهم کند؛ چراکه وزن خالص 1500 کیلوگرم و پیشرانه‌ای به قدرت 1500 اسب بخار به همراه خواهد داشت.

دو تصویر با زمینه‌ی سیاه‌رنگ، به‌تازگی توسط هنسی منتشر شده است که به خطوط اصلی در طراحی ونوم F5 اشاره می‌کند. یک مجرای عریض روی کاپوت جلو دیده می‌شود که هدایت‌کننده‌ی هوا به سمت شیشه و سقف خواهد بود. اسپویلر عقب در این خودرو، مانند آنچه در بوگاتی شیرون و فورد GT دیده‌ایم، قابلیت تغییر زاویه خواهد داشت تا در سرعت‌های پایین، مخفی شود و به هنگام ترمز‌گیری، تأمین‌کننده‌ی نیروی مخالف و کمک‌کننده به کاهش سرعت باشد.

عملکرد این بخش در سرعت‌های بالای 300 کیلومتر بر ساعت، به جهت تأمین نیروی عمود بر سطح، حیاتی خواهد بود. تصویری از فضای داخلی و کابین ونوم F5 در دسترس نیست؛ اما می‌توان اطمینان داشت که جادارتر از ونوم GT باشد و تا حد زیادی از یک طراحی لوکس و آرامش‌بخش بهره‌مند شود.

بیشترین سرعتی که تاکنون توسط محصولی از هنسی ثبت شده، 270.49 مایل بر ساعت، تقریبا معادل 433 کیلومتر بر ساعت است. این رویداد تاریخی، با ونوم GT در فرودگاه اختصاصی مرکز فضایی کندی متعلق به ناسا، در یک مسیر مستقیم ثبت شده و بیشتر از رکورد بوگاتی ویرون سوپراسپرت با سرعت 269.86 مایل بر ساعت (تقریبا معادل 432 کیلومتر بر ساعت) است.

از آنجا که ونوم GT نتوانست در مسیر رفت و برگشت، نهایت سرعت خود را تکرار کند؛ در کتاب رکوردهای گینس، پشت سر ویرون سوپر اسپرت قرار گرفت.

تولید ونوم F5 صرفا به دلیل توانایی ثبت سرعت‌های بالاتر از 400 کیلومتر بر ساعت و پیشرانه‌ای به قدرت 500 اسب بخار، دارای اهمیت نیست؛ بلکه نشانه‌ی ظهور یک تولیدکننده‌ی جدید ابرخودرو در صنعت حمل و نقل جهان است.

طراحی، تولید و بهینه‌سازی این محصول تماما با تکیه بر مهندسان هنسی در تگزاس خواهد بود و جای خالی یک شرکت آمریکایی در میان برندهای سازنده‌ی هایپرکار را پر خواهد کرد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید