وابستگی زمین‌خواران به برخی مسئولان

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از برخوردهای متفاوت با زمین خواران، گفت: به نظر می‌رسد اختصاص شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های زمین‌خواری ضروری است تا به صورت مستقیم و تخصصی به پرونده‌های زمین‌خواری رسیدگی شود.

کد خبر : ۳۹۵۴
بازدید : ۱۱۲۰
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از برخوردهای متفاوت با زمین خواران، گفت: به نظر می‌رسد اختصاص شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های زمین‌خواری ضروری است تا به صورت مستقیم و تخصصی به پرونده‌های زمین‌خواری رسیدگی شود.

فرج‌الله عارفی در گفت وگو با خانه ملت، با انتقاد از افزایش زمین خواری، گفت: متاسفانه زمین‌هایی از اموال عمومی و ملی کشور از سوی برخی افراد و با استفاده از قدرت و رانت تصاحب و تصرف شده و نهایتا هم با زد و بند در غیر از کاربری اصلی خود مورد استفاده قرار گرفته است.

زمین‌خواران وابسته به برخی مسئولان هستند
نماینده مردم جیرفت وعنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: زمین‌هایی در شمال شهر تهران به اشکال مختلف تصاحب و قطعه‌بندی شده است، چنانچه این شیوه ادامه یافته و برخوردی از سوی دستگاه‌های متولی صورت نگیرد دامنه تجاوزها به زمین‌های ملی گسترش پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به وابستگی زمین‌خواران با برخی مسئولان در دستگاه های دولتی، افزود: واقعیت آن است که افرادی که دست به زمین خواری می‌زنند به نوعی با برخی مسئولان دولتی در ارتباط هستند، سازمان منابع طبیعی نیز دستگاه متولی است که باید این پدیده را کنترل کند، البته متاسفانه با زمین خواری زمین‌های کم یا بی‌ارزش برخورد می شود اما در مواردی که زمین های با ارزش به ناحق تصاحب شدند برخوردی صورت نمی گیرد.

برخورد گزینشی با زمین خواران
این نماینده مردم در مجلس نهم، یادآور شد: در حال حاضر برخی دادگاه‌ها تنها به صورت گزینشی برخورد می‌کنند و به نظر می‌رسد اختصاص شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های زمین‌خواری ضروری است تا به صورت مستقیم و تخصصی به پرونده‌های زمین‌خواری رسیدگی شود، از این رو لازم است تا دستگاه قضایی در این زمینه ورود پیدا کند و در صورتی که به مصوبه قانونی نیاز باشد مجلس شورای اسلامی آمادگی تصویب قانون را دارد و البته اگر نیازمند اعتبار است دولت می تواند لایحه دهد تا به طریقی منابع مالی آن تامین شود.

عارفی تصریح کرد: حداقل در مناطقی که زمین خواری به صورت گسترده انجام گرفته است یا ارزش زمین بالاست، شعبه ویژه رسیدگی به پرونده های زمین خواری تشکیل شود.

زمین خواری نشان از بی مسئولیتی دستگاه‌ها دارد
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد درمجلس نهم، با تاکید بر اینکه در برخورد با زمین خواران نباید از هیچ تخلفی چشم‌پوشی کرد، گفت: لذا لازم است با کسانی که از تخلفات زمین‌خواری چشم پوشی می کنند هم برخورد شود، اعلام گسترده اخبار مربوط به زمین خواری نشان از نداشتن مسئولیت دستگاه ها است؛ متاسفانه افراد با لابی از زمین های ملی سوءاستفاده می کنند.

نبود نظارت و کم کاری مسئولان موجب افزایش زمین خواری می شود
نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه به طور قطع کم کاری و نبود نظارت سبب افزایش زمین‌خواری شد است، گفت: در حال حاضر هم دستگاه قضایی بخش ویژه‌ای را برای دفاع از بیت المال در همه دادگستری ها فعال کرده است اما به نظر می‌رسد برخوردها قاطع نیست، متاسفانه در منطقه ای زمینی 100 هکتاری تصاحب شده و هیچ برخوردی هم صورت نگرفته است در حالی که در منطقه‌ای دیگر فردی هزار متر زمینی را تصرف کرده و مورد بازخواست قرار گرفته است.

معاون سازمان جنگل‌ها و مراتع پیش از این از بررسی حدود ۶هزار پرونده زمین‌خواری در محاکم قضائی خبر داده است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید