"پژو 301" سدان کوچک شیر نشان

"پژو 301" سدان کوچک شیر نشان

301 نام سدان کوچک این شرکت است که در راستای تولید کم هزینه بر روی پلتفورم قدیمی پژو بنا شده و هزینه نگهداری پایین تری را به تولیدکننده و مصرف کننده تحمیل می کند. این خودرو پس از چهار سال حضور در بازار چین توانست بیش از 360 هزار دستگاه فروش داشته باشد و اخیرا جای خود را به نسخهٔ جدید و 2017 داده که با پیشرفت‌هایی در طراحی داخلی و خارجی و نیز افزایش سطح تجهیزات روبرو شده است.

کد خبر : ۴۰۷۶۱
بازدید : ۳۹۰۸

فرادید | پژو سیتروئن سال هاست با هدف کسب سهم بالایی از بازار بزرگ چین محصولاتی را خاص این بازار طراحی کرده و در این کشور تولید می کنند. استراتژی که مبتنی بر واقعیات است و درچین که با 5/24 میلیون دستگاه بزرگ ترین بازار خودروی جهان است، کاملا درست عمل کرده است به طوری که پژو را به یکی از بازیگران اصلی این کشور تبدیل نموده است.

به گزارش فرادید، 301 نام سدان کوچک این شرکت است که در راستای تولید کم هزینه بر روی پلتفورم قدیمی پژو بنا شده و هزینه نگهداری پایین تری را به تولیدکننده و مصرف کننده تحمیل می کند. این خودرو پس از چهار سال حضور در بازار چین توانست بیش از 360 هزار دستگاه فروش داشته باشد و اخیرا جای خود را به نسخهٔ جدید و 2017 داد که با پیشرفت‌هایی در طراحی داخلی و خارجی و نیز افزایش سطح کیفیت تجهیزات روبرو شده است.

این خودروی جدید قرار است در دور جدید همکاری پژو و ایران خودرو تا اواخر امسال روی خط تولید برود و به عنوان جایگزینی برای محصولات قدیمی تر ایران خودرو به خریداران عرضه شود. 301 که در بخش مهندسی شباهت بسیاری به پژو پارس دارد، قرار است با قیمتی که مناسبت بیشتری با بازار ایران دارد روانه بازار شود. شنیده ها حکایت از قیمت احتمالی 60 تا 70 میلیونی 301 دارد گرچه این مورد فعلا قطعی نیست و قبلا از سوی ایران خودرو قیمتی 58 میلیون تومانی برای این مدل اعلام شده است.


سدان کوچک شیر نشان


طول کلی بدنه 301 حدود 4/44 متر است که در حد استاندارد این کلاس بوده و فضای مناسبی را برای سرنشینان فراهم می کند. به لطف صندوق بار بزرگی که برای این مدل طراحی شده و 640 لیتر حجم دارد، خانواده ها قادر خواهند بود بارها و خریدهای آخر هفته را با این خودرو به خوبی انجام دهند در حالی که وزن اندک 1085 کیلوگرمی و مصرف سوخت 6 تا 7 لیتری باعث خواهد شد تا این خودرو به محصولی اقتصادی و با کارایی بالا برای خریداران تبدیل شود که این یک نقطه قوت بسیار مهم است.


سدان کوچک شیر نشان


براساس اطلاعاتی که وب سایت «کار نیوز چاینا» منتشر کرده، 301 در مدل 2017 کاملا متحول شده و بیش از گذشته به یک سدان شهری مدرن شباهت پیدا کرده است. طراحی قسمت جلو کاملا جدید است و به خوبی با زبان طراحی نوین پژو هماهنگ شده تا بیش از همیشه خریداران را به سمت برند فرانسوی ترغیب کند. جلوپنجره کرومی کوچک و براق، چراغ‌های جدید جلو و سپر تغییر یافته باعث شده تا 301 جدید کاملا از مدل قبلی خود فاصله بگیرد.

به لطف چراغ‌های روشنایی در روز و نیز افزودن رنگ های جدید 301 بیش از همیشه جذاب است. در عین حال قسمت عقب هم تغییر کرده و یک جفت چراغ‌ بازطراحی‌شده با گرافیک سه‌بعدی زیبا جایگزین نمونه های قبلی شده اند. علاوه بر این، رینگ‌های 16 اینچی جدید نیز باعث شده تا بیش از گذشته این سدان ارزان‌قیمت فرانسوی ظاهری مناسب به خود بگیرد. در مجموع فرم کلی 301 جدید با این تغییرات شباهت بسیاری به مدل بزرگ و گران قیمت 508 یافته تا به این وسیله فروش مناسب خود را در بازارهای مختلف حفظ کند.


سدان کوچک شیر نشان


در داخل کابین تغییرات کمتر است و پژو 301 به سیاق برادرش سیتروئن سی الیزه، به یک سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدید به همراه صفحه‌نمایش لمسی هفت اینچی مجهز شده تا از قافله عقب نماند و با جریان روز همراه باشد. بسته به نوع تیپ و آپشن‌های سفارشی، این صفحه‌نمایش نمایش تصاویر دوربین دید عقب و سیستم ناوبری TomTom را به نمایش درمی‌آورد. همچنین می‌توان محتویات گوشی‌های هوشمند را بر روی این نمایشگر مشاهده کرد چرا که 301 به سیستم های اپل کار پلی و اندروید اوتو مجهز است.

با اینکه این خودروی فرانسوی با 5 پیشرانه مختلف دیزلی و بنزینی در بازار چین عرضه می شود اما در ایران شاهد نمونه 1600 سی سی این خودرو خواهیم بود. این موتور بنزینی با قدرت 115 اسب بخار و تولید گشتاوری به میزان 150 نیوتن متر در مجموع خودرویی متناسب با نیازهای یک خانواده کوچک شهری است که استفاده ای معقول از خودروی خود داشته و چندان در پی رانندگی پر هیجان و اسپورت با این خودرو نیستند.


سدان کوچک شیر نشان


301 احتمالا با دو گیربکس پنج سرعتهٔ دستی و شش سرعتهٔ اتوماتیک به خریداران ایرانی ارائه ‌شود در حالی که به تجهیزاتی از قبیل سیستم ایمنی ABS و EPS ، چهار کیسه هوا، سیستم کمکی پارک عقب، مجهز است. پژو ۳۰۱ که در نمونه قدیمی توانست تست‌های موسسه اروپایی انکپ‌ ( Euro NCAP ) را با کسب سه ستاره‌ی ایمنی پشت سر بگذارد، خودرویی است نسبتا ایمن که در مقایسه با محصولات داخلی امنیت بهتری را عاید سرنشینان خودرو به ویژه در بخش جلو می کند.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید