خرازی: رهبر انقلاب دو بار به جلیلی تذکر دادند

صادق خرازی برای دومین بار تاکید کرد که رهبر انقلاب در جریان مذاکرات هسته ای دو بار به سعید جلیلی تذکر داده است.

کد خبر : ۴۱۹
بازدید : ۱۳۷۲
فرادید | صادق خرازی برای دومین بار تاکید کرد که رهبر انقلاب در جریان مذاکرات هسته ای دو بار به سعید جلیلی تذکر داده است.

به گفته خرازی این تذکرات یک بار در جریان مذاکرات استانبول رخ داد، آنجا که دبیر سابق شورای امنیت ملی در مذاکرات استانبول پذیرفته بود ایران تمام سوخت ۲۰ درصدی خود را به میله سوختی تبدیل کند.

خرازی همچنین تاکید کرد جلیلی به خاطر مذاکره دوجانبه با ویلیام برنز، بدون اجازه مقام معظم رهبری، برای دومین بار از ایشان تذکر گرفت.

خرازی پیش از این نیز عنوان کرده بود که جلیلی از رهبر انقلاب تذکر گرفته است. اما دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی این اظهار نظر را تکذیب کرد.

صادق خرازی درباره این تکذیب جلیلی گفت: «شما می توانید به مناظره انتخاباتی سال ۹۲ و صحبت های آقای ولایتی رجوع کنید و ایشان جواب آقای جلیلی را دادند و گفتند چه اتفاقاتی افتاده است. من پاسخ آقای جلیلی را نمی دهم و ایشان را به همان مناظره ارجاع می دهم.»

سفیر پیشین ایران در فرانسه همچنین درباره نحوه مذاکرات هسته ای توسط جلیلی گفت: «آقای جلیلی زحمات زیادی کشید. بالاتر از ایشان و شخص رئیس جمهور بساط را به هم ریخت. آقای جلیلی مجری بود، اگرچه معتقدم او هم فاقد حرفه ای بودن لازم در مذاکرات بود چرا که مذاکره کننده باید Flexible باشد. اما آقای جلیلی موضوع را ابلاغ می کرد و بر می گشت در حالیکه مذاکرات سقف و کفی دارد و دنیای سیاست خارجی عرصه بده و بستان و Give And Take است. شما به عنوان مذاکره کننده باید بدانی روی چه مسائلی معامله کنی تا مذاکره به نتیجه برسد. در آن دوره مذاکره ای انجام نشد بلکه بیانیه خوانی شد. آقای جلیلی فرد محترمی است ولی هر کسی یک توانایی دارد. ایشان بیشتر یک شخص ایدئولوژیک است، او شاید برای محیط های آکادمیک مناسب باشند اما در فضاهای کاربردی و سیاست خارجی چندان نمی تواند موفق باشد.»

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید