افشاگری درباره فساد اخلاقی دیوید کامرون

اتهام فساد اخلاقی علیه دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس، از جمله شهوت رانی و مصرف مواد مخدر در دوران تحصیل در دانشگاه آکسفورد، همانند یک بمب خبری بازتاب گسترده ای در سطح انگلیس و خارج از این کشور داشته است.

کد خبر : ۴۱۹۶
بازدید : ۴۴۱۳
فرادید | اتهام فساد اخلاقی علیه دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس، از جمله شهوت رانی و مصرف مواد مخدر در دوران تحصیل در دانشگاه آکسفورد، همانند یک بمب خبری بازتاب گسترده ای در سطح انگلیس و خارج از این کشور داشته است.

'لرد اشکرافت' نماینده شناخته شده حزب محافظه کار در مجلس اعیان و از حامیان مالی این حزب، با کمک 'ایزابل اوکشات' مقاله نویس روزنامه ساندی تایمز، کتابی بیوگرافی غیررسمی از نخست وزیر انگلیس تحت عنوان 'کال می دیو' و 'یا من را دیو صدا بزن' منتشر کرده اند که در آن ادعا شده 'دیوید کامرون ' در دوران دانشجویی اش در مراسم یک گروه بدنام و شهوت ران، معروف به 'پیرز گاوستون' حضور داشته است.

براساس ادعای این کتاب، کامرون در زمان تحصیل در دانشگاه آکسفورد یکی از اعضاء فعال گروه 'پیرز گاوستون' و 'کلوپ بولینگدون' بوده و این در حالی است که گروه های یادشده به برگزاری مهمانی های فاسد، شهوت رانی و سرگرمی های غیراخلاقی شناخته می شوند.

در این کتاب که بخشی های از آن در رسانه های انگلیس منتشرشده است، به نقل از یک نماینده پارلمان که در دوران تحصیل در دانشگاه آکسفورد با دیوید کامرون هم دانشگاهی بوده، ادعاشده که دیوید کامرون در مراسم معارفه دانشجویان دانشگاه آکسفورد دریکی از سال های 1985 تا 1988، یک عمل غیراخلاقی و مشمئزکننده با یک خوک مرده انجام داده است.

این نماینده پارلمان انگلیس که اسمی از وی در این کتاب برده نشده، ادعا کرده است که تصویر این عمل غیراخلاقی دیوید کامرون با خوک مرده را دیده است، اگرچه این مساله را گوشزد کرده که در تشخیص کامرون در این عکس ممکن است دچار اشتباه شده باشد.

براساس ادعای مطرح شده در این کتاب، این عمل غیراخلاقی نخست وزیر کنونی انگلیس و دانشجوی سابق آکسفورد در مراسمی که به میزبانی ' پیرز گاوستون' و باشگاه دانشجویی این دانشگاه برای تقدیر از ' شاه ادوارد دوم ' برگزارشده بود، اتفاق افتاده است.

روزنامه دیلی میل با انتشار بخشی از کتاب یادشده به نقل از نویسندگان آن نوشته است، کامرون همچنین متهم است که با دوستان دانشگاهی اش شاهدانه و کوکائین مصرف می کرده است.
اتهام فساد اخلاقی علیه دیوید کامرون به ویژه ادعای عمل شرم آورش با یک خوک مرده همانند یک بمب خبری روز دوشنبه در رسانه های گروهی انگلیس و بین المللی بازتاب گسترده ای داشت اگرچه اغلب این رسانه ها مدعی شدند که به رغم شرم آور بودن این رویداد، بعید است که این مساله آسیب درازمدتی را متوجه شخص کامرون بکند.

نیویورک دیلی نیوز در این رابطه نوشت: نویسنده ( کتاب ) موضع صریحی را نگرفته و جای اشتباه را برای همکلاسی دیوید کامرون در دانشگاه آکسفورد محفوظ داشته است.

واشنگتن پست نیز عنوان کرد: دوران دانشگاهی نخست وزیر انگلیس در دانشگاه آکسفورد امروز تیتر اخبار بوده است... البته این مسائل بیشتر از آنکه آسیبی به کامرون برساند، شرم آور است.

روزنامه هندوستان تایمز نیز نوشت: به رغم نبود شواهد کافی، اما حساب های توییتر امروز مملو از این موضوع بود، به طوری که حتی یک نفر یک حساب کاربری به نام 'خوک کامرون' بازکرده است.
راشا تودی نوشت: ادعای ارتباط جنسی دیوید کامرون با یک خوک در جریان یک مراسم افتتاحیه دانشجویی دانشگاه آکسفورد امروز مورد استهزاء شبکه های اجتماعی و آنلاین قرار گرفت.

در همین حال یک سخنگوی دفتر نخست وزیری در واکنش به ادعاهای مطرح شده در کتاب یادشده، گفت: من و یا نخست وزیر قصد نداریم تا با اظهارنظر درباره این کتاب به آن وجهه قانونی بدهیم. نخست وزیر سرگرم مدیریت امور کشور است.

وی بابیان اینکه نویسنده این کتاب (لرد اشکرافت) دلایلش را برای انتشار آن اظهار داشته است، تصریح کرد: اما نخست وزیر انگلیس بر این باور است که انتشار این کتاب از روی غرض ورزی لرد اشکرافت به دلیل عدم پیشنهاد پست های ارشد دولتی پس از روی کار آمدن دولت محافظه کار در سال 2010 میلادی بوده است.

روزنامه گاردین نیز روز دوشنبه در گزارشی نوشت: انتشار این موضوع موشکافانه تنها دو هفته پیش از برگزاری اجلاس سالانه حزب محافظه کار حاکی از میزان نارضایتی لرد اشکرافت از دیوید کامرون بر سر عدم پیشنهاد پست ارشد دولتی به وی هست.

'ولنتاین گوینز' مؤسس گروه 'پیرز گاوستون' نیز در گفت وگو با مجله اسپکتاتور مدعی شده است: این یک داستان مضحک است. تا آنجا که من می دانم دیوید کامرون هیچ زمان عضو گروه پیرز گاوستون نبوده هرچند ممکن است که او دریکی از مراسم ها شرکت کرده باشد اما جریان خوک یک شایعه کینه توزانه است.

روزنامه ایندیپندنت نیز در گزارشی مدعی شد که دیوید کامرون در جریان مصاحبه ای که پس از پیروزی در انتخابات رهبری حزب محافظه کار داشته؛ عنوان کرده است که 'زندگی خصوصی گذشته باید در همان گذشته باقی بماند'.

این روزنامه افزود: با این حال دیوید کامرون در این مصاحبه این اتهام را که در دوران دانشجویی مواد مخدر مصرف می کرده را رد نکرده است.

مایکل اشکرافت 69 ساله، معاون قائم مقام پیشین حزب محافظه کار انگلیس و از حامیان ثروتمند این حزب شامگاه دوشنبه در صفحه توئیترش گفته است که در مورد دیوید کامرون افشاگری های بیشتری صورت خواهد داد.

اشکرافت که از ثروتمندان انگلیس محسوب می شود ، در سال 2010 میلادی در پی افشای تقلب مالیاتی کلانش مجبور شد از قائم مقامی حزب محافظه کار کناره گیری کند و این اتهام به کامرون وارد شده است که وی از تخلف مالیاتی اش آگاه بوده است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید