فولکس 150 میلیونی شد

فولکس 150 میلیونی شد

فولکس‌واگن که هم‌اینک بزرگ‌ترین خودروساز جهان بوده و مالک برندهای آئودی، پورشه، اشکودا، سئات، لامبورگینی و بنتلی است، سال گذشته با تولید بیش از 10.3 میلیون دستگاه خودرو توانست بر تویوتا غلبه کرده و بالاترین میزان تولید خودرو در یک سال را به خود اختصاص دهد

کد خبر : ۴۲۱۰۹
بازدید : ۲۵۱۳

فرادید | به فاصله 80 سال پس از شروع به کار شرکت خودروسازی فولکس‌واگن، این برند آلمانی با مونتاژ یک دستگاه گلف جی‌تی‌ای الکتریکی به صورت نمادین در کارخانه شهر ولفسبورگ، رسما تولید 150 میلیون‌امین خودروی تاریخ خود را جشن گرفت. این شرکت که رسما از سال 1945 و با تولید مدل بیتل کار خود را در شهر ولفسبورگ آلمان آغاز کرد تاکنون توانسته بیش از 34 میلیون دستگاه از اقسام خودروی گلف را در هشت نسل تولید کند. مدیر این کارخانه با اشاره به نقش پراهمیت فولکس‌واگن در تاریخ صنعت خودرو، درباره تولید 150 میلیونمین خودروی ساخت این برند گفت : «این رکوردی رویایی و نمادی از پویایی فولکس‌واگن در صنعت حمل و نقل است.

فولکس 150 میلیونی شد

به گزارش فرادید، فولکس‌واگن کار خود را با تولید مدل تایپ 1 کافر که بعدها به بیتل معروف شد، در 27 دسامبر 1945 شروع کرد و در این 80 سال از این مدل بیش از 21.5 میلیون دستگاه در نسل‌های مختلف در سرتاسر جهان به فروش رساند. پس از مدل‌های گلف و بیتل، سه خودروی پاسات، جتا و پولو به ترتیب با 20، 19.5و 14 میلیون دستگاه در شمار پرفروش‌ترین محصولات تاریخ این برند آلمانی به شمار می‌روند.

فولکس 150 میلیونی شد

فولکس‌واگن که هم‌اینک بزرگ‌ترین خودروساز جهان بوده و مالک برندهای آئودی، پورشه، اشکودا، سئات، لامبورگینی و بنتلی است، سال گذشته با تولید بیش از 10.3 میلیون دستگاه خودرو توانست بر تویوتا غلبه کرده و بالاترین میزان تولید خودرو در یک سال را به خود اختصاص دهد.

فولکس 150 میلیونی شد
جالب است بدانید که از مجموع این 150 میلیون خودروی تولید شده در شرکت آلمانی فولکس‌واگن، حدود 25 میلیون دستگاه یا یک ششم آن در کارخانه ولفسبورگ تولید شده‌اند. هربرت دیس مدیرعامل فولکس‌واگن درباره این رکوردشکنی جدید عقیده دارد: «این میزان تولید خودرو به معنی تحقق رویای هر انسان یک خودرو برای 150 میلیون نفر از ساکنان کره زمین است. من از همه کارکنان، مدیران و مهندسان شرکت بابت تحقق چنین هدفی تشکر می‌کنم.»
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید