آیا این دانشجوی ایرانی جانشین داوینچی است؟

آیا این دانشجوی ایرانی جانشین داوینچی است؟

سایت شبکه خبری CNN در مطلبی با عنوان «آیا این دانشجوی ایرانی جانشین لئوناردو داوینچی است؟» تصاویری از چند تابلوی هنری او منتشر کرده که با استفاده از معادلات جبر و مثلثات کشیده شده‌اند.

کد خبر : ۴۲۱۱
بازدید : ۳۸۰۸
آیا این دانشجوی ایرانی جانشین داوینچی است؟ فرادید | سایت شبکه خبری CNN در مطلبی با عنوان «آیا این دانشجوی ایرانی جانشین لئوناردو داوینچی است؟» تصاویری از چند تابلوی هنری او منتشر کرده که با استفاده از معادلات جبر و مثلثات کشیده شده‌اند.

این گزارش به کارهای هنری «حامد نادری یگانه» دانشجوی ایرانی پرداخته که از علوم ریاضیات، جبر، هندسه و مثلثات در زندگی خود استفاده می‌کند.

CNNبدون اشاره به محل زندگی «حامد نادری یگانه» نوشته است که او از معادلات تکاملی همچون (cos(6πk/2000)-i cos(12πk/2000))e^(3πi/4) برای نقاشی تابلوهای هنری با کمک یک برنامه کامپیوتری استفاده می‌کند.

آیا این دانشجوی ایرانی جانشین داوینچی است؟

نتیجه هم تابلوهای هنری با حال و هوای ریاضیات است. «حامد نادری یگانه» در این باره گفته است: «می‌توان تابلوهای هنری ما را با مسائل اصلی ریاضیات تفسیر کرد. ابتدا با استفاده از معادلات مختلف شکل‌های گوناگونی به وجود می‌آورم و سپس نتیجه بهتر را انتخاب می‌کنم.»

آیا این دانشجوی ایرانی جانشین داوینچی است؟

ارتباط دادن هنر به ریاضیات به زمان قدیم باز می‌گردد. هنرمندان یونانی با استفاده از نظریاتی همچون نسبیت، تناسب و تناظر، اقدام به کشیدن هیکل انسان می‌کردند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید