پادشاهان جهان اندروید

پادشاهان جهان اندروید

اندروید جدید هرچند مانند نسخه جدید iOS اتفاق بزرگی روی گوشی شما رقم نخواهد زد ولی قرار است بسیاری از عملکردهای آن را بهبود ببخشد.

کد خبر : ۴۲۲۵۰
بازدید : ۲۰۱۸
اندروید جدید هرچند مانند نسخه جدید iOS اتفاق بزرگی روی گوشی شما رقم نخواهد زد ولی قرار است بسیاری از عملکردهای آن را بهبود ببخشد.

به گزارش روزنامه هفت صبح، اول می گویند تا چند سال یا چند نسخه از همه گوشی ها پشتیبانی می کنیم. پشتیبانی که شامل آپدیت برای برطرف کردن مشکلات و البته آپدیت های سیستم عاملی است ولی پای عمل که می رسد بسیاری از آنها جازده و یا به قدری عرضه آپدیت را به تاخیر می اندازند که به کل بی خیال ماجرا می شوید.
این اتفاق هرساله می افتد و شرکت ها زمانی که به عرضه آپدیت جدید اندروید نزدیک می شوند، ناگهان لیست بلندبالایی از گوشی های به روز شونده منتشر می کنند؛ لیستی که صحبت آن فقط با گذر زمان منتشر می شود. ولی واقعا اینکه کدام گوشی آپدیت می شود مهم است؟

اندروید جدید هرچند مانند نسخه جدید iOS اتفاق بزرگی روی گوشی شما رقم نخواهد زد ولی قرار است بسیاری از عملکردهای آن را بهبود ببخشد. به خاطر همین عمده کاربران گوشی باز که پول زیادی برای خرید گوشی جدید ندارند، مانند نتایج کنکور چشم به راه عرضه لیست گوشی های آپدیت شونده می مانند تا ببینند مجوز تجربه یک سیستم عامل جدیدتر و بهتر برای آنها صادر شده است یا نه.

در این مطلب چشم اندازی از لیست گوشی های دریافت کننده آپدیت اندروید O پیش روی شما خواهیم گذاشت. در ضمن حواستان باشد این لیست ها خیلی قابل اتکا نبوده و ممکن است در طول سال عوض شوند.

نورچشمی های گوگل
گوگل مثل پارسال قصد دارد سیستم عامل جدید خود را با گوشی های جدیدش به بازار بفرستد. دو گوشی Pixel 2 و Pixel 2 XL که اولین گوشی های مجهز به این سیستم عامل خواهندبود با اینکه نسبت به نسخه قبلی پیشرفت های چشمگیری داشته اند ولی فاقد قابلیتی هستند که شما را متعجب کرده و وسوسه کند تا این گوشی ها را بخرید. علاوه بر این دو گوشی جدید، دو گوشی قبلی این شرکت هم جزو اولین گوشی های دریافت کننده آپدیت بوده و حتی اکنون نسخه مخصوص توسعه دهندگان و برنامه نویسان روی وب قرار دارد و حتی شما هم می توانید آن را روی گوشی پیکسل خوب نصب کرده و امتحان کنید. همچنین دو گوشی Pixel C و Nexus Player نیز این آپدیت را دریافت می کند.

پادشاهان جهان اندروید
کدام گوشی ها آپدیت نمی شوند؟

Nexus 5/ Nexus 4/ Nexus 3

ارتش هوآوی
هوآوی که برنامه دارد تا سال 2020 به یکی از برترین تولیدکنندگان گوشی های همراه تبدیل شده و از رقیب کره ای خود جلو بزند، در زمینه آپدیت ها هم معمولا قوی عمل کرده و سریع تر از سامسونگ چشم شما را به نسخه های جدید روشن می کند. حتی طبق اخبرا این شرکت، نسخه آزمایش اندروی روی بسیاری از گوشی های معروف شرکت تست شده است و بعد از عرضه رسمی به سرعت در اختیار کاربران قرار خواهدگرفت.

گوشی های P10 آپدیت می شوند. به علاوه سری MATE 9 نیز با اندروید جدید مزین خواهدشد. گوشی های NOVA 2 نیز در لیست آپدیت قرار داشته و در کنار گوشی هایی نظیر Honor 9، Y7 Prime، Honor 8 Pro و Nexus 6P به اندروید 8 خوش آمد خواهندگفت.

پادشاهان جهان اندروید

کدام گوشی ها آپدیت نمی شوند؟

Honor 7/ Y3/ Y6/ Y7/ Y5/ Y6/ Mate8/ Y5II/ Honor 5C/ Honor 5A/ Honor

خانواده پرجمعیت Galaxy
سامسونگ برخلاف گوگل به این زودی ها آپدیت را دریافت نمی کند. هرچند اگر یکی از پرچم داران جدید این شرکت را داشته باشید، زودتر با اندروید O آشنا خواهیدشد. امسال برخلاف انتظار، سامسونگ طیف وسیعی از گوشی های خود را به اندروید جدید مجهز می کند. البته امیدواریم این به روزرسانی مانند پارسال با آن وقفه های طولانی اتفاق نیفتد.

گوشی های سری A این شرکت تقریبا همزمان با معرفی اندروید 8 توانستند اندروید 7 را دریافت کنند. بعنی یک سال عقب تر از عرصه جهانی! به گفته بسیاری از کارشناسان، گوشی نوت 8 با اندروید جدید عرضه خواهدشد. پرچم داران امسال و پارسال هم آپدیت خواهندشد. سری A تولیدشده در سال های 2016 و 2017 نیز پذیرای اندروید O می شود. گوشی های J7 تولید 2017 و مدل C9 Pro و Note FE هم آپدیت می شوند.

پادشاهان جهان اندروید
کدام گوشی ها آپدیت نمی شوند؟

J3 (2016)/ J5 (2016)/ J2 (2015)/ J7 (2016)/ J2 Ace/ J2 (2016)/ On5/ On8/ Note 5/ Galaxy A8/ S6/ S6 Edge/ S5/ Note 4

کماندوهای HTC
شرکت HTC در چند سال گذشته به شدت سهم بازار خود را از دسته داده و همچنان کج دار و مریز در حال تلاش برای ماندن در بازار است. این شرکت در زمینه آپدیت کردن سابقه خوبی داشته و تقریبا همیشه در همان زمان اعلام شده گوشی ها را آپدیت می کند. لیست آپدیت این شرکت کوچک است ولی قول داده مدل هایی مثل HTC U 11 را علاوه بر اندروید 8 به اندروید بعدی هم مجهز کند. سری U این شرکت همه آپدیت خواهندشد. از میان مدل های Desire فقط دو گوشی Desire 10 Pro و Lifedtyle آپدیت خواهندشد. دو مدل HTC 10 Evo و حتی HTC 10 هم قرار است اندروید O را تجربه کنند.

پادشاهان جهان اندروید

کدام گوشی ها آپدیت نمی شوند؟

Desire 728/ Ine E9s/ Butterfly 3/ One M8/ A9/ One M9 Plus/ One M9/ One M8s

گروه ایسوس
ایسوس براساس سیاستی که اتخاذ کرده است به کاربران قول داده تا حداقل سه آپدیت بزرگ را به گوشی های آنها بیاورد. ولی اگر کمی به تاریخچه این شرکت نگاه کنید، متوجه می شوید از این خبرها هم نبوده و اگر گوشی شما مربوط به سه سال پیش است احتمالا با یک نه بزرگ رو به رو خواهیدشد. این شرکت نیز مانند سامسونگ عجله ای در عرضه آپدیت ها نداشته و به کندی آنها را روانه گوشی ها می کند. کلیه گوشی های Zenfone 3 و 3s این آپدیت را می گیرند. به علاوه مدل هایی نظیر Live، AR، Z8s، Z10، Go و البته گوشی جدید Max4 هم به اندروید O به روزرسانی خواهندشد.

پادشاهان جهان اندروید
کدام گوشی ها آپدیت نمی شوند؟

Zenfone 2/ Zenfone2 Laser/ Zenfone Zoom/ Zenfone 2 Deluxe/ Zenfone Go (T500)/ Live (G500 TG)/ Zenfone Pegasus 3

پیرمردهای سونی
سونی مثل سامورایی های قدیم در حال خودکشی است و با عرضه هر گوشی و البته خدمات به روزرسانی کمی بیشتر خنجر را فرو می کند. این شرکت در چند سال اخیر در زمینه به روزرسانی هم عقب تر از رقبا حرکت می کند. با این حال لیست گوشی هایی که آپدیت را دریافت می کنند، بلندبالا است.

تمام مدل های XZ و XA آپدیت جدید اندروید را دریافت می کنند. به علاوه سری X نیز قرار است به روزرسانی شود. یکی از گوشی های نسبتا قدیمی این شرکت یعنی Z5 هم به اندروید 8 سلام خواهدکرد. مدل E5 هم احتمال زیادی دارد که آپدیت شود.

پادشاهان جهان اندروید
کدام گوشی ها آپدیت نمی شوند؟

M5/ C 5 Ultra/ Z4v/ Z3+/ Z4/ Z3/ M4 Aqua/ E4

اعضای خانواده ال جی
ال جی امسال به نوعی سنگ تمام گذاشته و حتی روی گوشی های صد سال پیش خود نیز آپدیت عرضه می کند. به نظر می رسد ال جی با وجود اینکه سهم بازار موبایل خود را در خطر می بینید، تلاش بیشتری برای جلب رضایت مخاطبان خود انجام خواهد داد و این آپدیت را سریع روی گوشی های قدیم و جدید خود عرضه خواهدکرد.

دو پرچمدار G5 و G6 آپدیت خواهندشد. همچنین گوشی های سری V از مدل V 10 گرفته تا مدل V30 که به زودی به بازار خواهد آمد هم آپدیت خواهندشد. برای گوشی Nexus 5X هم اکنون نیز نسخه توسعه دهندگان منتشر شده است. سری جدید گوشی های این شرکت از جمله Q8, Q6, X Venture و Pad IV 8.0 هم انتظار می رود تا آپدیت اندروید O را دریافت کنند.

پادشاهان جهان اندروید

کدام گوشی های آپدیت نمی شوند؟

G4/ G4 Beat/ Ray/ K8/ K5/ K3/ G3/ G2

تازه واردهای شیائومی
شرکت شیائومی هرچند به سرعت توانسته اسم و رسمی برای خود پیدا کرده و از پیشرفته ترین فناوری های در گوشی خود استفاده کند ولی در عرضه آپدیت واقعا روی اعصاب است. دلیل اصلی آن هم این است که همگام سازی رابط کاربری این شرکت با اندرویدها سخت بوده و زمان زیادی می گیرد. همین امر باعث شده لیست آپدیت های این شرکت بسیار کوتاه شده و به گوشی های اصلی این شرکت مربوط شود. گوشی هایی مثل Mi6, Redmi Pro 2, Note 5 که به زودی وارد بازار خواهندشد. به علاوه سری Mi که امسال عرضه شده هم آپدیت O را خواهدگرفت. در مورد Redmi Note 4 هم شایعه زیاد بوده و هنوز آپدیت شدن آن حتمی نشده است.

پادشاهان جهان اندروید

کدام گوشی ها آپدیت نمی شوند؟

Redmi4/ Mi 4i/ Mi 4/ Redmi 4x/ Redmi 4a/ Redmi Note 3
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید