مادربزرگی که با تیغ نوه‌اش را به دنیا آورد

مادربزرگی که با تیغ نوه‌اش را به دنیا آورد

پزشکان سوری یک عمل سزارین فوری بر روی زن باردار انجام دادند. بچه داخل شکم آن زن در جریان حملات هوایی در شهر حلب آسیب دیده بود. اما یک معجزه رخ داد.

کد خبر : ۴۲۸۲
بازدید : ۱۸۵۱۴
فرادید | پزشکان سوری یک عمل سزارین فوری بر روی زن باردار انجام دادند. بچه داخل شکم آن زن در جریان حملات هوایی در شهر حلب آسیب دیده بود. اما یک معجزه رخ داد.

به گزارش فرادید*، ویدیوی عمل جراحی آن زن منتشر شد. در این ویدیو کودک از رحم مادر خارج شده و سپس پزشکان ترکش را از پیشانی نوزاد خارج می‌کنند. پزشکان تمام تلاش خود را کردند تا آن کودک را دوباره احیا کنند.

آن‌ها در ابتدا بدن بی‌جان نوزاد را تکان دادند و مجرای تنفسی او را باز کردند. نوزاد دختر سرانجام توانست نفس بکشد. کارکنان بیمارستان پس از اولین نفس کودک سر از پا نمی‌شناختند. این نوزاد پس از اینکه ترکش را از سرش خارج کردند، با صدای بلند زیر گریه زد و زخمی به اندازه یک انگشت روی سرش باقی ماند. گفته می‌شود که حال نوزاد و مادر رضایت بخش است.

فقط یک معجزه می‌تواند
نوزادی که ترکش از سرش خارج شد

تولد در مدیترانه
اِستر تری اهلی نیجریه است. او دستان پسرش «خلیفه نایکا» را در کاتانیای ایتالیا می‌فشرد. استر تریِ 24 ساله همراه با 100 مهاجر دیگر در حال عبور از آب‌های مدیترانه بودند که ناگهان وضعیت بارداری او مشکل ساز شد.

این گروه با یک قایق کوچک در حال عبور بودند و همهمه بین افراد بالا گرفته بود. گارد ساحلی ایتالیا از موضوع باخبر شد و آن زن را به شکلی رویایی نجات دادند.

گارد ساحلی یک پزشک متخصص زایمان را همراه خود آورده بود و آن زن بر روی قایق زایمان کرد. گفتنی است قایق مهاجران نیجریه‌ای به سمت جنوبی‌ترین جزیره ایتالیا «لامپِدوسا» در حرکت بود. این زن یکی از 300 هزار مهاجر و پناهنده‌ای است که در سال جاری میلادی از مدیترانه به اروپا رسیدند.

فقط یک معجزه می‌تواند

مادربزرگی که با تیغ نوه‌اش را به دنیا آورد
زمین‌لرزه‌ی 8.1 ریشتریِ مکزیکوسیتی در 19 سپتامبر 1985 تلفات و خسارات زیادی را در این شهر به بار آورد. ساکنین مکزیکوسیتی تا آن روز چنین چیزی را به چشم ندیده بودند. سی سال از آن بلای طبیعی می‌گذرد و زلزله مکزیکوسیتی هنوز در ذهن مردم زنده است، اما ماجرای تولد یک کودک در جریان آن زمین‌لرزه با ماجراهای دیگر متفاوت است.

زن میانسال 20 دقیقه پیش از زلزله از خانه بیرون رفته بود. زمانی که زلزله رخ داد او در خیابان بود و وقتی به خانه خود رسید چیزی جز آوار ندید. 24 عضو خانواده او به همراه نوه و عروس و دامادش زیر آوار مانده بودند. همه آن‌ها جان داده بودند.

آن زن وقتی دید چندین نفر برای نجات آمده‌اند تصمیم گرفت که آن ساختمان مخروبه را ترک کند. او وارد ساختمان مخروبه شد. او دخترش را پیدا کرد. دخترش با دستانش از شکم و بچه‌ی داخل آن محافظت کرده بود. زمانی که آن زن میانسال فهمیده بچه هنوز تکان می‌خورد یک تیغ پیدا کرد و بچه را بیرون کشید. نوه او «خسوس فرانسیسکو فلورس» نام دارد و جشن تولد 30 سالگی خود را چند روز پیش برگزار کرد.

خسوس می‌گوید: «من به این شکل به دنیا آمدم. از مادربزرگم و خداوند تشکر می‌کنم. مادربزرگم مرا از شکم مادر بی‌جانم بیرون آورد.»

فقط یک معجزه می‌تواند

منبع: oddee
ترجمه: وبسایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    خدا را شکر که هم مادر و هم فرزند هر دو سالم هستند. خدایا تو را قسم می دهم کشت کشتار در اقصی نقاط عالم بویژه در سوریه، عراق و افغانستان پایان پذیرد.

تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید