تصاویر/ درخشش جهانی مجموعه عکاس ایرانی

تصاویر/ درخشش جهانی مجموعه عکاس ایرانی
کد خبر : ۴۳۰۱۴
بازدید : ۵۰۵۷
فرادید | مجموعه عکس "دختران انتظار" اثر عکاس ایرانی توانست جایزه نخست جشنواره جهانی مونو ویژن لندن را کسب کند.

به گزارش فرادید، صادق سوری عکاس سیستان وبلوچستانی توانست با مجموعه عکس دختران انتظار در بخش فتوژورنالیسم رقابت های عکاسی مونو ویژن لندن توانست رتبه نخست را کسب کند. مجموعه عکس دختران انتظار از ندامتگاه "دختران شهر زیبا" تهران گرفته شده و یکی از موفق ترین مجموعه عکس های ایرانی در سال 2016 و 2017 در جهان بوده است.

صادق سوری متولد 1364 در سال 82 وارد عرصه سینما و عکاسی شده و از سال 87 به صورت حرفه ای عکاسی مستند اجتماعی را دنبال کرده است. او چندی پیش نیز به عنوان عکاس تاثیر گذار در جشنواره پرتره آلمان انتخاب شد و جایزه نخست را از آن خود کرد. مجموعه عکس "دختران انتظار" نیز توانسته تا کنون جایزه صلح یونیسف در سال 2015 و بهترین مجموعه عکس در بخش زندگی معاصر در جشنواره پویی جشن تصویر سال آمریکا را به دست آورد.

قرار گرفتن در ردیف 60 مجموعه برتر عکس جوانان زیر 35 سال هانوفر 2016 لمان، جایزه نخست لنز کالچر 2015، جایزه نخست Rendez Vous Image فرانسه در سال 2017، تقدیر هیات جشنواره فتوژورنالیست روسیه 2017، مدال برنز عکاسان بدون مرز اسپانیا 2017، روبان افتخار مجموعه جشنواره های ایتالیا2017 و تقدیر هیات داوران جشنواره پولانسکی 2017 از مهمترین موفقیت های این عکاس در عرصه جهانی است.


۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید