رهن و اجاره در جنوب تهران ارزان می‌شود؟

با فرا رسیدن فصل پاییز و پایان فصل رهن و اجاره مسکن، قیمت‌ها در جنوب تهران چه تغییری کرده است؟ برخی از مشاوران املاک در محله‌های جنوبی تهران نظرات خود را در این باره بیان‌ کرده‌اند.

کد خبر : ۴۳۵۵
بازدید : ۲۱۱۱
با فرا رسیدن فصل پاییز و پایان فصل رهن و اجاره مسکن، قیمت‌ها در جنوب تهران چه تغییری کرده است؟ برخی از مشاوران املاک در محله‌های جنوبی تهران نظرات خود را در این باره بیان‌ کرده‌اند.

یکی از مشاوران املاک در محله یافت‌آباد به اقتصادنیوز گفت: در کل قیمت رهن و اجاره املاک در مقایسه با سال گذشته پایین آمده است و بسیاری از افراد با همان قیمت سال گذشته یا حتی پایین‌تر، قرارداد خود را تمدید کردند؛ برای مثال خانه‌ای 80متری و چند سال ساخت که در سال گذشته 40 میلیون تومان رهن کامل داده شده است، امسال با 35 میلیون تومان تمدید شده و اکنون که فصل پاییز از راه رسیده است همچنان خانه‌ها با همان قیمت‌های تابستان اجاره می‌روند.

اما در مقابل یکی دیگر از مشاوران املاک در همین محله بیان کرد: در حالی که همه می‌گویند نرخ رهن و اجاره در فصل پاییز نسبت به فصل تابستان کاهش می‌یابد، اما در حال حاضر حدود 10 درصد به مبلغ رهن و اجاره‌ها اضافه شده است و اکنون رهن کامل یک واحد 80متری نوساز در این محله چیزی حدود 50 میلیون تومان است.

مشاور املاک دیگری در مشیریه گفت: کرایه‌ها در تمامی فصل‌ها با یکدیگر یکسان هستند و نمی‌توان گفت که با تغییر فصل، قیمت رهن و اجاره‌ها کاهش یا افزایش می‌یابد و اکنون که قیمت مسکن تغییر چندانی نکرده است؛ رهن و اجاره‌ها نیز ثابت مانده و نسبت به اوایل تابستان تغییری نکرده است و برای مثال رهن واحدی 50متری در این محله از حدود 25 میلیون تومان شروع می‌شود و با توجه به سن بنا، امکانات ساختمان و محیط ساختمان قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند.

یکی دیگر از مشاوران در محله منیریه بیان کرد: همه ساله نرخ رهن و اجاره در ابتدای فصل تابستان نسبت به سال گذشته کمی افزایش می‌یابد که این افزایش، امسال حدود 10 تا 15 درصد بوده؛ اما دیگر در فصل‌های بعدی این نرخ تغییری نمی‌کند و اکنون نیز با فرارسیدن فصل پاییز قیمت‌ها تغییری نکرده است؛ برای مثال رهن کامل خانه‌ای 60متری در منیریه از 45 میلیون تومان شروع می‌شود و رهن واحدهای نوسازتر نیز متری یک میلیون تومان است.

مشاور املاک دیگری در افسریه گفت: نرخ رهن و اجاره در فصل پاییز با ابتدای تابستان تفاوتی ندارد و تنها تفاوت در این است که به دلیل پایان فصل رهن و اجاره، بیشتر مستاجران ملک‌های خود را گرفته‌اند و مالکان به دلیل کمبود مشتری ممکن است در قیمت‌هایشان کمی تخفیف بیشتری دهند.

او گفت: البته امسال حتی در فصل تابستان نیز بسیاری از مالکان برای اجاره ملک‌شان تخفیف زیادی دادند و ملک خود را با قیمت پایین‌تری اجاره دادند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید