رنو و پژو بازار را از محصولات شرقی پس گرفته‌اند!

رنو و پژو بازار را از محصولات شرقی پس گرفته‌اند!

در چنین شرایطی عجیب نیست که فروش هوندا سی-آروی، میتسو asx، تویوتا راو4 و میتسوبیشی اوت‌لندر رونق گرفته و رنو کولئوس به حاکم مطلق بازار تبدیل شود. این 5 خودروی شاسی‌بلند که قبلا در رنج قیمتی محصولاتی از قبیل هیوندای سانتافه، کیا اسپورتیج، کیا سورنتو و هیوندای توسان قرار داشتند، حالا کاملا ارزان‌تر از رقبای کره‌ای هستند. رنو کولئوس 235 میلیونی هم‌اینک اختلافی 35 واحدی با سانتافه و 50 واحدی با کیا سورنتو دارد.

کد خبر : ۴۳۵۹۲
بازدید : ۱۷۳۵

فرادید | برای رصد وضعیت بازار خودروی ایران کافی است سری به گالری‌های مختلف سطح شهرها بزنید و تغییر و تحولات در قیمت نهایی و نیز ذائقه مشتریان را به خوبی دید. قطع ثبت سفارش با اینکه حدود 6 هفته بر سر بازار محصولا وارداتی سایه انداخته بود، اما در دو هفه اخیر اثر آن به شدت کاهش یافته و دامنه نوسانش پایان یافت. پیروز اصلی این رقابت محصولات چینی بودند که بیش از همیشه اقتصادی به نظر می‌رسند چرا که با ظاهر اغواگر و انبوه آپشن‌های رفاهی، برای خریداران انتخاب‌هایی معقولانه و البته ارزان به نظر می‌رسند.

گالری‌گردی با تم پاریسی

به گزارش هفت صبح، از دیگر سو، بزرگ‌ترین شکست را خودروسازان کره‌ای متحمل شدند که با افزایش شدید سطح قیمت‌شان، حتی از مدل‌های ژاپنی هم سبقت گرفته و بیش از همیشه از دسترس خارج شدند. در واقع کیا هیوندای با شرایط پیش آمده مزیت قیمتی خود را از دست داده و در جدالی ناخواسته، عرصه را به محصولات ژاپنی و نیز تولیدات اروپایی واگذار کردند و راه را برای جولان فرانسوی‌ها باز گذاشتند.

گالری‌گردی با تم پاریسی

در چنین شرایطی عجیب نیست که فروش هوندا سی-آروی، میتسو asx ، تویوتا راو4 و میتسوبیشی اوت‌لندر رونق گرفته و رنو کولئوس به حاکم مطلق بازار تبدیل شود. این 5 خودروی شاسی‌بلند که قبلا در رنج قیمتی محصولاتی از قبیل هیوندای سانتافه، کیا اسپورتیج، کیا سورنتو و هیوندای توسان قرار داشتند، حالا کاملا ارزان‌تر از رقبای کره‌ای هستند. رنو کولئوس 235 میلیونی هم‌اینک اختلافی 35 واحدی با سانتافه و 50 واحدی با کیا سورنتو دارد تا در آن سو، پژو 2008 نیز با رشد قیمت شدید، در مقایسه با قیمت‌گذاری اولیه حدود 30 میلیون تومان رشد قیمت را تجربه کند. این دو مدل که هم‌اکنون محبوب‌ترین خودروهای بازار هستند به شدت مورد توجه دلالان نیز قرارگرفته و با توجه به فاصله زیادی که با محصولات هم‌رده دارند، قیمت‌شان روی دور تند افزایش افتاده است. هم‌اکنون معدود خودروهای تحویل شده 2008 تا بیش از 135 میلیون تومان هم قیمت‌گذاری شده‌اند که نشان می‌دهد 2008 بیشترین حاشیه سود ممکن در کل بازار خودروهای تولید داخل را برای خریداران به ارمغان می‌آورد. البته گویا اخیرا قیمت 2008 اندکی در بازار کاهش یافته و به 120 میلیون تومان رسیده است.

گالری‌گردی با تم پاریسی
اما در گالری‌گردی این هفته به سراغ نمایشگاهی در خیابان سهروردی جنوبی رفتیم که مملو از محصولات کارکرده بود. در عین حال 3 مدل هیوندای آی20 جدید، لکسوس ان‌ایکس300هیبرید و تویوتاسی-اچ‌آر 2017 خودروهایی هستند که به گفته مدیر گالری، بیش از سایر خودروهای بازار خریدار دارند. این سه محصول که همه کمتر از 10 هزار کیلومتر کارکرد دارند، در حالی قیمت‌هایی به ترتیب 335، 91 و 220 میلیونی دارند که بازار خودروهای داخلی روزهای آرامی را سپری کرده و به جز اندک مواردی نظیر تندر 90پلاس، ساندرو استپ‌وی و دنا پلاس، در باقی موارد تقاضا چندان تحریک نشده است. این سه خودرو که به نظر می‌رسد به ترند اینروزهای بازار تبدیل شده‌اند با داشتن حاشیه سود 4 تا 6 میلیونی، از سوی دلالان مورد استقبال قرار گرفته‌اند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید