روز اولیا و مربیان

روز اولیا و مربیان

بیست و چهارم مهر، به‌عنوان روز پیوند اولیا و مربیان نام‌گذاری شده است.

کد خبر : ۴۴۲۴۰
بازدید : ۱۴۴۲
روز اولیا و مربیان
در هفته پیوند که از این روز آغاز می‌شود به دعوت مدیر مدرسه، اولیای دانش‌آموزان، در جلسه‌ای گرد هم می‌آیند و مدیر گزارشی از فعالیت‌های سال گذشته خود و همکارانش را به اولیا ارائه می‌دهد و مشکلات مدرسه را با آنها در میان می‌گذارد و در پایان تعدادی از اولیا برای عضویت در انجمن داوطلب می‌شوند.
بیست و چهارم مهر، به‌عنوان روز پیوند اولیا و مربیان نام‌گذاری شده است. در هفته پیوند که از این روز آغاز می‌شود به دعوت مدیر مدرسه، اولیای دانش‌آموزان، در جلسه‌ای گرد هم می‌آیند و مدیر گزارشی از فعالیت‌های سال گذشته خود و همکارانش را به اولیا ارائه می‌دهد و مشکلات مدرسه را با آنها در میان می‌گذارد و در پایان تعدادی از اولیا برای عضویت در انجمن داوطلب می‌شوند.
پس از رای‌گیری نمایندگان اولیا در انجمن تعیین می‌شوند. انجمن اولیا و مربیان یکی از قدیمی‌ترین نهادهای مدنی است. آغاز همکاری خانه و مدرسه در قالب انجمن به سال ۱۳۲۶ شمسی برمی گردد. در آن سال شورای‌عالی فرهنگ، تشکیل این انجمن‌ها را در همه آموزشگاه‌ها و شرح وظایف آنها را تصویب کرد.
در سال ۱۳۴۶ شمسی، انجمن اولیا و مربیان ایران تاسیس شد و به ثبت رسید. در مرامنامه انجمن آمده است: انجمن ملی اولیا و مربیان ایران سازمانی است غیرانتفاعی و غیردولتی، این موسسه با همکاری و پشتیبانی کسانی که به تربیت عمومی نونهالان و نوجوانان علاقه دارند تشکیل می‌شود و هدف‌های معین و مشخصی را بر محور سیاست‌های کلی آموزش و پرورش کشور و با معیارهای فدراسیون بین‌المللی اولیا و مربیان برای نیل به هدف‌های خود تعقیب می‌کند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید