ملاقات مشکوک در ریاض

ملاقات مشکوک در ریاض

رئیس AFC برای روشن‌شدن فسادهایش به عربستان سفر کرد

کد خبر : ۴۵۲۴۳
بازدید : ۹۰۸
بعد از تهدیدهایی که سعودی‌ها علیه رئیس بحرینی کنفدراسیون فوتبال آسیا داشتند، شیخ سلمان تصمیم گرفت سفری به ریاض داشته باشد که کمی در این شرایط مشکوک به‌ نظر می‌رسید.
ملاقات مشکوک در ریاض
سفر شیخ سلمان به عربستان
شیخ سلمان بن‌ابراهیم آل‌خلیفه روز پنجشنبه سفری غیرمنتظره به ریاض داشت. او که در روزهای اخیر توسط مسئولان فدراسیون عربستان به افشاگری تهدید شده بود، در این کشور حاضر شد و با ترکی آل‌الشیخ، رئیس اداره کل ورزش و رئیس کمیته المپیک عربستان دیدار و گفت‌وگو کرد. سایت AFC هدف از این سفر را بخشی از سیاست خود برای برقراری ارتباط با اعضای این کنفدراسیون عنوان کرده است، در حالی ‌که به نظر نمی‌رسد دلیل اصلی این سفر غیرمنتظره صرفا چنین موردی باشد.
دست دوستی بعد از تهدیدهای رسانه‌ای
مسئولان ورزش عربستان در روزهای اخیر در مصاحبه‌های مختلف مدعی شدند كه پرونده‌هایی برای افشای تحرکات کنفدراسیون فوتبال آسیا دارند که علیه ورزش عربستان و تیم‌های این کشور استفاده شده است. آنها مدعی هستند در فینال لیگ قهرمانان‌ سال ٢٠١٤ الهلال با قضاوت اشتباه نیشیمورا، داور ژاپنی شکست خورده‌اند که این ماجرا به شرط‌بندی‌های خارج از زمین ربط داشته است.
حالا بعد از گذشت چند روز، شیخ سلمان بدون این‌که در رسانه‌ها پاسخی به ادعای سعودی‌ها بدهد، راهی ریاض شد و به آنها دست دوستی داد. ترکی آل‌الشیخ که تهدید کرده بود در صورتی که مجبور شود پرونده‌های بیشتری را به‌ویژه علیه شیخ سلمان و شیخ احمد افشا خواهد کرد، حالا بعد از گذشت چند روز پذیرای رئیس بحرینی کنفدراسیون فوتبال آسیا بوده است.
چه امتیازی به سعودی‌ها رسید؟
سفر غیرمنتظره شیخ سلمان به عربستان قطعا نتایجی برای سعودی‌ها در پی داشته است وگرنه آنها در این شرایط سکوت نمی‌کردند. این‌که رئیس AFC چه وعده‌هایی به طرف عربستانی داده و حاضر است برای این‌که دستش در زمینه فساد رو نشود،‌ چه امتیازاتی به آنها بدهد، شاید در آینده‌ای نزدیک مشخص خواهد شد. یکی از پرونده‌هایی که مربوط به فوتبال عربستان است و در AFC دنبال می‌شود، مربوط به فوتبال ایران است.
٢سالی است که شانس میزبانی از نمایندگان فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا مقابل تیم‌های عربستانی گرفته شده و همین موضوع یکی از دلایل نرسیدن پرسپولیس به فینال از نگاه کارشناسان بود. باید دید حالا که شیخ سلمان مجبور است برای جلوگیری از افشاگری عربستانی‌ها به آنها امتیاز بدهد، چه اقدامات جدیدی در این ماجرا خواهد داشت. البته پرونده اختلاف ایران و عربستان هم اکنون در دادگاه CAS در حال بررسی است.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید