تصاویر/ اولین رستوران زیر آب اروپا

تصاویر/ اولین رستوران زیر آب اروپا

به گفته معماران نروژی این پروژه، اروپا به زودی شاهد اولین رستوران خود در اعماق دریا خواهد بود. این سازه از بتن ساخته می‌شود و دارای شیشه‌های پانارومیک به عرض ۳۶ فوت بوده و به گونه‌ای ساخته خواهد شد که بخشی از طبیعت دریا به شمار رود. تا اوایل سال ۲۰۱۹ انتظار می‌رود انجام عملیات‌های ساختمانی این پروژه به پایان برسد. ساخت این رستوران از فوریه سال ۲۰۱۸ در نقطه جنوبی خط ساحلی نروژ آغاز خواهد شد.

کد خبر : ۴۵۴۷۹
بازدید : ۴۷۹۸
اولین رستوران زیر آب اروپا در نروژ افتتاح می‌شود

فرادید | به گفته معماران نروژی این پروژه، اروپا به زودی شاهد اولین رستوران خود در اعماق دریا خواهد بود. این سازه از بتن ساخته می‌شود و دارای شیشه‌های پانارومیک به عرض ۳۶ فوت بوده و به گونه‌ای ساخته خواهد شد که بخشی از طبیعت دریا به شمار رود. تا اوایل سال ۲۰۱۹ انتظار می‌رود انجام عملیات‌های ساختمانی این پروژه به پایان برسد. ساخت این رستوران از فوریه سال ۲۰۱۸ در نقطه جنوبی خط ساحلی نروژ آغاز خواهد شد.

به گزارش فرادید به نقل از سی‌ان‌ان، این رستوران توسط شرکت نروژی Snøhetta طراحی شده است، از دیگر نمونه کار‌های این کمپانی می‌توان به مرکز ملی اپرا و باله نروژ و همچنین کتابخانه اسکندریه در مصر اشاره کرد. این رستوران " آندر، Under " نامیده می‌شود، و در ۵ متری زیر سطح آب واقع خواهد شد، دیواره‌های آن در برابر متغیر‌ترین شرایط دریا کاملا مقاوم و مستحکم است، و سالن غذا خوری رستوران منظره‌ای زیبا از دریا را برای افراد ارائه خواهد داد.

اولین رستوران زیر آب اروپا در نروژ افتتاح می‌شود

رون گراسدال، معمار ارشد پروژه می‌گوید، " یکی از زیبایی‌های این پروژه، چگونگی پیوند طبیعت و زمین است و تصور اینکه چگونه از طریق یک سازه بتنی امکان دسترسی از سطح زمین به اعماق دریا وجود دارد، به خودی خود می‌تواند تجربه‌ای فراموش نشدنی برای مخاطب باشد. "

رستوران شامل سه طبقه و ظرفیتی بالغ بر ۱۰۰ نفر خواهد بود. در زیر طبقه ورودی کافه‌ای وجود دارد که نمایی شگفت انگیز از ساحل را به همراه اقیانوس برای بازدیدکنندگان به نمایش می‌گذارد. طبقه زیرین، سالن غذاخوری خواهد بود که داخل آن شیشه‌های عریضی که دارای ارتفاع ۱۳ فوتی می‌باشند وجود دارند که همگی بیننده را قادر می‌سازند تا به سادگی نظاره گر اعماق دریا باشد.

اولین رستوران زیر آب اروپا در نروژ افتتاح می‌شود

گراسدال، که این سازه را به مانند یک پریسکوپ تشبیه کرده است، می‌گوید این مسئله بسیار مهم است که افرادی که وارد این مکان می‌شوند احساس امنیت داشته باشند نه وحشت. به همین دلیل، برای رسیدن به این هدف، تیم طراحی شمار زیادی از عناصر طبیعی نظیر چوب بلوط و نورپردازی بسیار عالی را در طراحی آن در نظر گرفته اند. او همچنین می‌افزاید، " تمامی تمهیدات لازم برای داشتن تجربه‌ای متفاوت، در حالی که افراد احساس اطمینان و ایمنی کنند و از محصور شدن در فضایی تاریک بیمی نداشته باشند در این پروژه در نظر گرفته شده است. "

اولین رستوران زیر آب اروپا در نروژ افتتاح می‌شود

در این طراحی ملاحظات زیست محیطی کاملا رعایت شده اند به گونه‌ای که به مانند یک سرپناهی برای محل سکونت صدف‌های سیاه بدل خواهد گشت. در خارج از ساعات کاری، از این مکان به عنوان مرکز تحقیقات و آزمایش‌های زیست شناسی دریایی که به منظور مطالعه زندگی در اعماق دریا‌ها در فصول مختلف، استفاده خواهد شد.

اولین رستوران زیر آب اروپا در نروژ افتتاح می‌شود

منبع: سی‌ان‌ان
ترجمه: وب‌سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید