وداع مردم با مرزبانان شهید چالدران

وداع مردم با مرزبانان شهید چالدران

«درگیری نیروهای هنگ مرزی چالدران در نقطه صفر مرزی به وقوع پیوست و تعقیب تروریست‌ها در منطقه منجر به شهادت ٨ تن از مرزبانان شد»، اما هنوزمشخص نیست که مرزبانان در کمین افراد مسلح گرفتار شدند یا درپی ردزنی و تعقیب و گریز که همراه با تبادل آتش بوده به شهادت رسیدند.

کد خبر : ۴۵۵۱۲
بازدید : ۲۹۲۲
وداع مردم با مرزبانان شهید چالدران
«خدا نمی‌گذارد انسان‌های خوب در این دنیا بمانند». این جمله توصیف همرزم ٨ مرزبانی است که در حمله اشرار مسلح در چالدران به شهادت رسیدند. خانواده‌های‌شان منتظر بودند، چون وقت مرخصی آن‌ها نزدیک شده‌بود.
اما خبر شهادت آن‌ها به خانه رسید. غروب پنجاه و دومین روز پاییز امسال برگریزان ٨ تن از مرزبانان ایران شد. یک تیم ٨ نفره که برای گشت در منطقه مرزی چالدران در حال انجام وظیفه بودند وارد محلی شدند که از قبل اشرار مسلح یا اعضای گروه‌های مسلح تروریستی در آن کمین کرده بودند.

یکی از هم‌خدمتی‌های این ٨ مرزبان به «اعتماد» گفت: آن روز صبح شهید «محبوب نوری‌اصل» همه‌اش ذکر می‌خواند و سوره حمد؛ از او پرسیدیم چرا اینقدر ذکر می‌خوانی در جواب گفت: مگر مسلمان نیستیم، نباید ذکر بخوانیم؟

شاید محبوب حس کرده بود که باید به دیدار محبوب برود. «محبوب نوری‌اصل» به همراه ٢ همکارش و ٥ سرباز وظیفه راهی گشت شدند.

گرچه علیرضا رادفر، معاون سیاسی- امنیتی استاندار آذربایجان غربی به ایرنا گفته است که «درگیری نیروهای هنگ مرزی چالدران در نقطه صفر مرزی به وقوع پیوست و تعقیب تروریست‌ها در منطقه منجر به شهادت ٨ تن از مرزبانان شد»، اما هنوزمشخص نیست که مرزبانان در کمین افراد مسلح گرفتار شدند یا درپی ردزنی و تعقیب و گریز که همراه با تبادل آتش بوده به شهادت رسیدند.

شهید «محبوب نوری‌اصل» استواریکم نیروی انتظامی یک دختر ٤ - ٣ ساله دارد. همرزمانش وقتی جسد او را برای تحویل به بهشت زهرای خوی می‌خواستند تحویل بگیرند صدای اذان شنیدند. همرزم شهید نوری‌اصل به «اعتماد» گفت: صدای اذان از گوشی تلفن همراه محبوب بود و همین ما را بیشتر از قبل منقلب کرد.

دیگر مرزبانی که عصر ١٢ آبان در دفاع از مرزهای کشورمان دعوت حق را لبیک گفت: «استوار دوم حمید حاجی زاده» اهل خوی بود. او نیز دو دختر دارد؛ یکی حدود ١٠ سال و دیگری حدود ٦ سال.

اما شهید استوار دوم مهدی حسین‌زاده تازه برای دومین بار پدر شده بود و این‌بار پدر یک دوقولو. دوقولوهایش حالا ٣ ماه داشتند که پدرشان شهید شد. دیگر فرزند شهید حسین‌زاده نیز پسری ٣ ساله است. دیروز در بخش «نازک» شهرستان «قره‌ضیا‌الدین» در آذربایجان غربی با پدر این دوقولو‌ها وداع کردندو پیکر این شهید را به خاک سپردند.

همراه این سه درجه‌دار مرزبانی ٥ سرباز وظیفه هم بودند
مهدی کلته، فرزند حکیم از گمیشان استان گلستان، امیر قربانی، فرزند سهراب ازمیانه، محمد حسین‌زاده، فرزند صحبت‌الله ازگوهردشت، سعید گلابی، فرزند توحید و عباس قادری، فرزند فتح‌الله هر دو از بناب.

٦ ماه قبل و شهادت ٩ مرزبان دیگر
هنوز چند روز از ابتدای اردیبهشت امسال سپری نشده بود که از سیستان و بلوچستان و درگیری مرزبانان خبرهای تلخی رسید.

در آن ماجرا افراد مسلح در اقدامی کور با تیراندازی از داخل خاک پاکستان ٩ نفر از مرزبانان جمهوری اسلامی ایران را در منطقه مرزی میرجاوه به شهادت رسانده و به داخل خاک پاکستان متواری شدند.

براساس گزارشی که ایرنا همان زمان به نقل از مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان منتشر کرد ٩ مرزبان کشورمان در این درگیری شهید شدند.
ستوان‌سوم علی پودینه، ستوان‌سوم محسن دایی‌زاده و ستوان‌سوم حمیدرضا جهانتیغ و سربازان وظیفه حجت کاظمی، صادق خدادادی، امیرمحمد مکاری، مهدی امینی، حسین طاهریان و معین بیانی شهدای حادثه تروریستی میرجاوه هستند. شهدا ستوان‌سوم علی پودینه و ستوان‌سوم حمیدرضا جهانتیغ بومی سیستان و بلوچستان و ستوان‌سوم محسن دایی‌زاده اهل استان کرمان بود.

هر ٦ سرباز وظیفه که در این حادثه تروریستی به درجه رفیع شهادت نایل آمدند اهل استان خراسان‌رضوی هستند.
وداع مردم با مرزبانان شهید چالدران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید