خودروسازان چینی در نمایشگاه خودرو تهران

خودروسازان چینی در نمایشگاه خودرو تهران

نمایشگاه خودرو تهران گرچه در غیبت بسیاری از واردکنندگان به دلیل بسته بودن سایت ثبت سفارش خودرو به کار خود ادامه می دهد اما خودروسازان چینی با حضوری جدی و مستقل گویا می خواهند جای خالی خودروهای وارداتی محبوب کره ای در ایران را پر کند

کد خبر : ۴۶۵۰۷
بازدید : ۴۲۶۸
نمایشگاه خودرو تهران گرچه در غیبت بسیاری از واردکنندگان به دلیل بسته بودن سایت ثبت سفارش خودرو به کار خود ادامه می دهد اما خودروسازان چینی با حضوری جدی و مستقل گویا می خواهند جای خالی خودروهای وارداتی محبوب کره ای در ایران را پر کنند.
قدرت نمایی اژدها در شهر آفتاب/ وقتی چینی ها از بازار ایران دست نمی کشند

طبق سنت همه نمایشگاه های ایران، اصولا شرکای چینی صنعت خودروسازی ایران، با شریک ایرانی خود پا به نمایشگاه می گذاشتند اما دومین نمایشگاه خودروی تهران این سنت را بهم ریخته و راوی قصه دیگری ست. اگر این روزها سری به شهر آفتاب بزنید خواهید دید که برخی از غرفه ها صرفا در تصرف خودروسازان چینی ست و حتی برخی از این شرکت ها در روز مخصوص خبرنگاران، به صورت مستقل اقدام به رونمایی و ارائه برنامه برای بازار ایران کردند.

استقلال "چانگان" از سایپا
شرکت چانگان که با گروه خودروسازی سایپا پا به بازار ایران گذاشت، در غرفه ای جداگانه و حتی با فاصله از غرفه سایپا، محصولات خود را به نمایش گذاشته است. این شرکت در روز خبرنگاران، به ارائه برنامه های خود برای بازار ایران پرداخت و از ورود دو محصول جدید خبر داد. مدیر عامل حوزه بازرگانی چانگان در خاورمیانه در نشست خبری این شرکت در محل برگزاری نمایشگاه خودرو تهران گفت: امسال یازده مدل جدید را معرفی کردیم که دو مدل جدید CS95 و CS55 از این مجموعه جدید را به نمایشگاه تهران نیز آورده ایم. خودرو جدید CS95، که خودرویی اس یو وی فول سایز به حساب می آید، تنها پس از چهار ماه عرضه در بازار به رقم فروش 46 هزار دستگاه دست یافته است.

او در ادامه از ایران به عنوان یکی از مهمترین بازارهای مقصد شرکت چانگان یاد کرد و گفت : ایران از دیرباز به واسطه‎ی جاده ابریشم یکی از شریکان تجاری مهم چین بوده و امروزه نیز یکی از بزرگترین شرکای چین به شمار می‎رود، به همین منظور ضمن قدردانی از شرکت سایپا برای فراهم کردن زمینه های همکاری در ایران، با قدرت به فعالیت خود و همکاری با شرکت سایپا ادامه خواهیم داد.

"بایک" از "دیار خودرو" پیشی گرفت
همچنین شرکت بایک که شریک ایرانی اش مدت هاست از تولید بازمانده و تقریبا نام دیار خودرو، به نامی فراموش شده در بازار خودرو ایران تبدیل شده، از شش خودرو جدید در کلاس‎های شاسی‎بلند فول سایز، کراس اوور، سوپر مینی و سدان پرده پرداشت تا نوید حضوری پر رنگ در بازار ایران در آینده نزدیک را داده باشد.

مدیر عامل اجرایی بایک در ایران در جریان نشست مطبوعاتی این برند در نمایشگاه خودرو تهران ضمن خرسندی از همکاری با ایران به عنوان بزرگترین شرکت این خودروساز در خاورمیانه، گفت: بدون شک به دنبال گسترش فعالیت های خود در ایران و توسعه خط تولید محصولاتمان در ایران هستیم و امیدواریم که تا سال آینده سه محصول دیگر را به خط تولیدمان در شهر گلپایگان بیاوریم.


دو رگه چینی- آلمانی
خودروساز دیگر که اصالت آلمانی دارد اما در حقیقت اکنون با سرمایه گذاری شرکت فوتون در پکن تولید نی شود، بورگوارد است. این شرکت که از حدود یکسال پیش با بسیاری از خودروسازان ایرانی برای مشارکت وارد مذاکره شد، اکنون پس از به نتیجه نرسیدن تصمیم گرفته به صورت مستقل در بازار ایران حضور پیدا کند از همین رو در نمایشگاه خودرو تهران نیز با غرفه ای مستقل اقدام به رونمایی از دو محصول خود کرد.

تام انلیکر، قائم مقام مدیرعامل شرکت بورگوارد در حاشیه رونمایی از محصولات این برند گفت: این برند دو محصول از کلاس شاسی بلند به نام های BX5 و BX7 را برای بازار ایران در نظر دارد که با توجه به کیفیت و بازه قیمتی هر دو محصول می توانند مشتریان سخت پسند ایرانی را راضی کند.

علاوه بر حضور مستقل این شرکت ها، سایر خودروسازان چینی هم با شرکای خود در شهر آفتاب حاضر شدند تا سهم خووروسازان فرانسوی و کره ای در این نمایشگاه به کمترین حد ممکن برسد و همچنین این حضور پررنگ چینی ها پیام آور این موضوع باشد که خودروسازان سرزمین اژدها، برای نگه داشتن بازار ایران پرقدرت می جنگند.
منبع: خودروکار
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید