مراسم قرعه‌کشی جام‌جهانی فردا در انتظار لباس ماریا

مراسم قرعه‌کشی جام‌جهانی فردا در انتظار لباس ماریا

ماریا کوماندنایا بعد از دریافت پیغام‌های اینستاگرامی، روز گذشته در محاصره خبرنگاران ایرانی قرار گرفت!

کد خبر : ۴۶۵۷۰
بازدید : ۴۵۳۳
مراسم قرعه‌کشی جام‌جهانی فردا در انتظار لباس مار یا
آدم‌هایی که در زندگی واقعی خود فرصت یا حتی شهامت ابراز عقیده پیدا نمی‌کنند،‌ امروز به لطف حضور فضای مجازی و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی بهترین تریبون را برای ابراز عقاید و خواسته‌های خود پیدا کرده‌اند. کوچکترین حاشیه و سوژه برای آنها کافی است تا با هیجانی عجیب و غیرقابل باور حضور همیشگی‌شان را با کامنت‌هایشان در صفحات اختصاصی چهره‌های مشهور مرتبط با بحث روز به وجود آمده به اثبات برسانند. این روزها نوبت به ماریا کوماندنایا، خبرنگار روسیه‌ای و مجری مراسم قرعه‌کشی جام‌جهانی رسیده است. بسیاری از کاربران ایرانی فضای مجازی که در دوره گذشته نتوانستند تصاویر بسیاری از اتفاقات قرعه‌کشی جام‌جهانی را به دلیل نوع پوشش فرناندا لیما، مدل مشهور برزیلی و مجری مراسم از گیرنده‌های خود تماشا کنند،‌ برای جلوگیری از این اتفاق یک درخواست مشترک و قابل تامل از ماریا دارند که با ادبیات و جملات مختلف در همین هشتگ خلاصه می‌شود: «درست لباس بپوش!»

دغدغه لباس مجری
امروز خیلی‌ها در آستانه مراسم قرعه‌کشی، بیشتر از این‌که دغدغه و انتظار برای مشخص شدن هم‌گروه‌های تیم‌ملی ایران در جام‌جهانی را داشته باشند، می‌خواهند بدانند آیا می‌توانند تصاویر مراسم قرعه‌کشی را بدون سانسور و تصاویر ضبطی از گیرنده‌های تلویزیونی تماشا کنند یا خیر! همان‌طور که اشاره شد، این درخواست و دغدغه مردم ایران ارتباط مستقیم با لباسی دارد که ماریا، مجری زن قرعه‌کشی برای شرکت در این مراسم انتخاب خواهد کرد.
اتفاقات ناراحت‌کننده
اتفاقی که در صفحه اینستاگرام این مجری زن افتاده ناراحت‌کننده است. به‌ویژه در آن پست منتشرشده از سوی ماریا که خود را درحال تست کردن لباس مخصوصی که برای قرعه‌کشی بر تن خواهد کرد، نشان داده است. کامنت‌ها و درخواست کاربران ایرانی به‌قدری عجیب است که سردار آزمون، ستاره تیم‌ملی فوتبال ایران که آشنایی نزدیکی با ماریا کواندنایا دارد- این خبرنگار روس یک‌بار مستندی درباره زندگی ورزشی آزمون ساخته است- در اینستاگرام خود نوشته: «مرسی از ماریا دوست خوبم واسه انتخاب لباس مناسب واسه قرعه‌کشی جام‌جهانی که مردم عزیز ایران بتوانند از شبکه سه سیما به‌طور مستقیم نگاه کنند.» البته این پست سردار آزمون جنجال‌های بسیار زیادی به راه انداخت تا او مجبور شود در یک استوری دیگر این توضیحات تکمیلی را ارایه بدهد: «والا آدم نمی‌فهمه بخنده یا گریه کنه. الان کلی خانم اومدن از من گله کردن! کلی پسر بهم پی‌ام دادن که من از دوستم خواهش کنم که شرایط پخش زنده از شبکه سه سیما رو توضیح بدم. حالا برمی‌گرده به اون طرفم که می‌تونه این لطف رو کنه یا نه و حالا هم این لطف رو قبول کرده! چرا؟ چون که اونم دوست داره جایی که میره میلیون‌ها آدم ببینن! من فقط از این خنده‌ام می‌گیره چرا می‌گن من اجبار کردم که این جوری بره»!
خانم مجری در محاصره خبرنگاران
با تمام این توضیحات داستان درخواست ایرانی‌ها از مجری زن مراسم قرعه‌کشی جام‌جهانی برای استفاده از لباس پوشیده بازتابی گسترده در رسانه‌های مختلف جهان داشته است؛ به‌طور مثال کار به جایی رسیده که روز گذشته در حاشیه مراسم تمرینی قرعه‌کشی که در سالن اصلی محل برگزاری مراسم برگزار شد، خبرنگاران ایرانی حاضر در روسیه او را محاصره کردند تا درباره نوع پوشش در مراسم سوال کنند. این مجری نیز که از سوالات شوکه شده بود، اظهار داشت: «لباس من سورپرایز است و نمی‌توانم چیزی بگویم و فیفا اجازه نمی‌دهد. فقط رنگ لباس من سبز است. من به حواشی هم اهمیت نمی‌دهم و هر چیزی هم باشم، من خودم هستم». البته در فضای مجازی شایعاتی مطرح شد مبنی بر این‌که ماریا کوماندنایا از هجوم کاربران ایرانی و درخواست‌هایشان گلایه‌هایی کرده است که طبق اعلام خبرنگاران برخلاف مطالب منتشرشده، این مجری روسی نامی از ایرانی‌ها نبرده و گلایه مستقیمی نسبت به واکنش آنها نداشته است.

طرفداران فوتبال در انتظار قرعه صعود ایران کرملین معجزه می‌کند؟
قرار است مراسم قرعه‌کشی جام‌جهانی ٢٠١٨ از ساعت ١٨:٣٠روز جمعه در کاخ کرملین مسکو برگزار شود. مقامات روسیه و فیفا اما از روز گذشته به‌صورت رسمی برنامه‌های آماده‌سازی این مراسم را آغاز کردند.
تاکید بر میزبانی روسی
روس‌ها عزم خود را جزم کرده‌اند تا جام‌جهانی ٢٠١٨ را با درنظر گرفتن قوانین و خواسته‌های فیفا و البته به سبک و سیاق خودشان به شکلی کاملا روسیه‌ای برگزار کنند. این نکته مهم از زمان ابتدای ورود تیم‌های رسانه‌ای به فرودگاه‌های سه‌گانه مسکو ( وه نو کو وو- دوموده دو وو- شره مه تیه وو) کاملا به چشم می‌آید. میزهای داوطلب‌های کمک به برگزاری هرچه بهتر بزرگترین تورنمنت فوتبال دنیا، آماده پذیرش، کمک‌رسانی و اطلاع‌رسانی به خبرنگاران و عکاسانی است که برای قرعه‌کشی جام‌جهانی در مسکو حاضر شده‌اند و تا شروع جام‌جهانی و هنگام برگزاری مسابقات هم به کار خود ادامه خواهند داد. مقام‌های روسی برنامه ویژه‌ای برای ساماندهی و آموزش داوطلبان کمک به برگزاری جام‌جهانی دارند.
پوستر پررمز و راز جام‌جهانی
مراسم رونمایی از پوستر جام‌جهانی ٢٠١٨ روز گذشته در شرایطی در مسکو با حضور مقامات فیفا و کشور روسیه برگزار شد که این پوستر نشانه‌هایی از تاریخ کشور میزبان جام‌جهانی را در خود دارد. این نمادها از عصر شوروی قدرتمند سابق تا نظام کنونی در پوستر با طراحی هنرمندان روس قرار داده شده است و در تمامی خیابان‌ها،‌ فرودگاه‌ها،‌ مترو،‌ ایستگاه‌های اتوبوس، ورزشگاه‌ها، کمپ‌های تمرینی و بازارها و مناطق پررفت‌وآمد نصب شده است تا در معرض دید علاقه‌مندان و گردشگرها قرار بگیرد. این پوستر گرافیکی به سبک دوره‌ پساسازندگی ده‌های ١٩٢٠ و ١٩٣٠ میلادی که در آن حضور رنگ‌های کهنه به چشم می‌آید و داس و چکش یا ستاره مشهور روس‌ها که همواره نقطه روشن اثر و جایگاه خورشید در آن سال‌ها بود،‌ حالا جایش را به توپ فوتبال قدیمی داده که نمادی از کره‌زمین است که انگار روسیه بر بالاترین نقطه آن می‌درخشد و خودنمایی می‌کند. روس‌ها که مدت‌ها برای طراحی پوستر جام‌جهانی وقت گذاشته‌اند با استفاده از نماد شخص که در فرهنگ آنها همیشه نشان‌دهنده مردم و مردمگرایی جامعه سنتی روس‌هاست،‌ حالا لئو یاشین، دروازه‌بان اسطوره‌ای خود را در این پوستر قرار داده‌اند تا جهان را در دستانش گرفته باشد. تنها دروازه‌بانی که توپ طلای فوتبال را برده است و بدون‌شک نامش در تاریخ فوتبال همیشه ماندگار خواهد بود.
همه‌چیز تحت‌تأثیر جشن‌های‌ سال نو
مراسم قرعه‌کشی جام‌جهانی در شرایطی فردا در کاخ کرملین مسکو رأس ساعت ١٨:٣٠ به وقت ایران برگزار خواهد شد که بیش از هر چیز دیگری در خیابان‌های مسکو و شهرهای مختلف روسیه،‌ نمادهای جشن‌های پایان ‌سال میلادی و آغاز ‌سال جدید در هوای سرد و برفی خودنمایی می‌کند. خیابان‌ها و ساختمان‌های مختلف به‌ویژه در مرکز شهر درحال آماده‌سازی برای جشن‌های‌ سال نو هستند و بنرهای تبلیغاتی و نمادهای جام‌جهانی زیر سایه این مراسم در سطح شهر قرار دارند. از آنجایی که ٧ماه به شروع جام‌جهانی باقی مانده هنوز تب فوتبال و میزبانی این مسابقات بین مردم و در سطح شهر داغ نشده است اما در تابستان آینده در روسیه فوتبال و میزبانی جام‌جهانی حرف اول و آخر را خواهد زد. در چنین شرایطی دیروز با حضور خبرنگاران و تصویربرداران رسانه‌های جهان از قطار ویژه و موزه جام‌جهانی ٢٠١٨ در ایستگاه مترو شهر مسکو رونمایی شد. فاطیما سامورا، دبیرکل فیفا؛ ویتالی موتکو، معاون نخست‌وزیر روسیه و رئیس کمیته سازماندهی جام‌جهانی ٢٠١٨، دیگر مقامات ارشد ورزش روسیه و شهردار مسکو در این مراسم حضور داشتند.
آلمان کاپ جام‌جهانی را به روسیه داد
آلمان مدافع عنوان قهرمانی است و در مراسمی کاپ مشهور جام‌جهانی که از فینال جام‌جهانی به بعد در اختیار فدراسیون آلمان بود،‌ روز گذشته به صورت رسمی در مراسمی از سوی میروسلاو کلوزه، ستاره سابق فوتبال آلمان به‌عنوان سفیر این کشور به فدراسیون فوتبال روسیه که میزبان جام‌جهانی است، اهدا شد. پس از آن مراسم رونمایی از کاپ جام‌جهانی نیز در مسکو برگزار شد و این کاپ به سالن مخصوص قرعه‌کشی در کاخ کرملین رفت.
تمرین قرعه‌کشی توسط ماریا!
فیفا و مقامات کشور روسیه قصد دارند مراسم قرعه‌کشی جام‌جهانی به‌دور از هر گونه ابهام و با شفافیت کامل برای رسانه‌ها و مردم سرتاسر دنیا برگزار شود. به همین ترتیب طبق روال روز گذشته از خبرنگارانی که برای پوشش این مراسم به مسکو سفر کرده‌اند دعوت شد تا با حضور در سالن محل برگزاری قرعه‌کشی،‌ شاهد برنامه آموزشی و تمرینی این مراسم و مکانیزمی که قرعه‌کشی براساس آن انجام خواهد شد، باشند. در این برنامه چیزی حدود ٢٠٠خبرنگار و تصویربردار حضور داشتند تا بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های سرتاسر جهان داشته باشد. مجری مراسم نمادین و تمرینی قرعه‌کشی ماریا، خبرنگار جنجالی روسی بود. در این برنامه دیگه‌ فورلان، ستاره سابق فوتبال اروگوئه نیز مسئول برداشتن گوی‌های قرعه‌کشی بود که قهرمان جام جهانی را یکی از تیم‌های قاره آمریکای جنوبی معرفی کرد که قدرت زیادی دارند.
برای هر احتمالی باید آماده باشیم
همه چیز به شانس در قرعه‌کشی ارتباط دارد. روز جمعه هر احتمالی برای تعیین گروه ایران ممکن است. درست است که تمام مردم فوتبالدوست ایران منتظر هستند ببینند تیم‌ملی در جام‌جهانی با چه کشورهایی هم‌گروه می‌شود، ‌اما نکته اینجاست که با هر قرعه‌‌ای تیم باید با بهترین شرایط راهی مسابقات شود و آمادگی کامل برای رویارویی با هر حریفی را داشته باشد. منتهی تنها چیزی که درحال حاضر کسی آن را دوست ندارد قرار نگرفتن تیم‌ملی در یک گروه بسیار سخت با حضور مدعیان جهان است!

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید