حکم ناپدری «اهورا»

حکم ناپدری «اهورا»

ناپدری «اهورا» که به اتهام قتل پسرک 3 ساله محاکمه شده بود، باحکم قضات دادگاه کیفری استان گیلان به قصاص نفس اعدام محکوم شد.

کد خبر : ۴۶۸۷۴
بازدید : ۳۰۸۸
ناپدری «اهورا» که به اتهام قتل پسرک 3 ساله محاکمه شده بود، باحکم قضات دادگاه کیفری استان گیلان به قصاص نفس اعدام محکوم شد.

حکم قصاص ناپدری «اهورا»

دادگاه رسیدگی به پرونده جنایت هولناک در دونوبت به‌صورت علنی و غیرعلنی، روز هشتم آذر امسال در شعبه 3 دادگاه کیفری یک استان گیلان برگزار شد.در این دادگاه، پدراهورا کوچولو خواستار قصاص عامل قتل فرزندش شد. وکیل همسرسابق‌اش نیز به نیابت ازموکلش قصاص خواست.ازسوی دیگر متهم پرونده درجریان محاکمه، منکر تمامی اظهارات قبلی‌اش شد و اظهارداشت که تحت فشار اعتراف کرده است.با این حال او در دفاع از خود ادعای بیگناهی کرد و قتل و تجاوز به «اهورا» را رد کرد.

این ادعاها در حالی از سوی متهم 27 ساله پرونده مطرح شده بود که وی در جریان بازجویی‌های پلیسی وقضایی با خط خودش تمامی اتهامات خود را پذیرفته و اعتراف کرده بود.با توجه به همین اعتراف‌های صریح و شفاف بود که دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت برای متهم کیفرخواست مجرمیت صادرکرد و پرونده را به دادگاه کیفری فرستاد.قضات دادگاه نیز پس از شنیدن دفاعیات متهم، وارد شورشده و رأی خود را صادر کردند.

بر اساس این رأی قضایی، متهم به خاطر قتل به قصاص نفس-اعدام- محکوم شد و برای جرم تفخیذ به عنف (لواط غیرمدخوله) به ۱۰۰ضربه شلاق و ۲ سال تبعید محکوم و از اتهام لواط مدخوله تبرئه شد.همچنین برای جرم کودک آزاری به ۶ ماه حبس و پرداخت ارش و برای شرب خمر به ۸۰ ضربه شلاق به‌عنوان حد محکوم شد.قاضی سیاوش پور- رئیس کل دادگستری گیلان- ضمن اعلام حکم دادگاه گفت: «حکم صادره قطعی نیست و درصورت اعتراض ازسوی طرفین پرونده قابلیت تجدید نظر در دیوان عالی کشور را دارد. درعین حال حکم صادره با پیک ویژه وبرای رسیدگی فوق‌العاده، به دیوان عالی کشور ارسال خواهد شد.»

اهورا کوچولو چندی پیش دریکی ازمحله‌های رشت توسط ناپدری‌اش به طرزهولناکی به قتل رسید که انتشاراین خبرو نحوه جنایت موجی از اندوه، تأسف و نگرانی عمومی را در بین خانواده‌های سراسر کشور ایجاد کرد. پدر و مادر پسرک چندی قبل ازهم جدا شده بودند و مادر اهورا، حدود یک ماه قبل از کشته شدن فرزندش، به عقد موقت عامل جنایت درآمده بود. اما روز واقعه، زمانی که مادر پسرکوچولو به محل کارش رفته بود، مرد جوان در اوج ناجوانمردی، فرزند خوانده‌اش را بشدت هدف ضرب و شتم قرارداد و پسرکوچولو پس از انتقال به بیمارستان جان باخت.

منبع: روزنامه ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید