شاسی‌بلند اسپانیایی در راه ایران

شاسی‌بلند اسپانیایی در راه ایران

آتکا یکی از بهترین خودروهای سئات است که در اول صف برای حضور در بازار کشورمان قرار دارد. این خودرو هرچه در تصاویر دیجیتالی محصولی ارزان به نظر می‌رسد اما از نزدیک و پس از لمس آن می‌توان احساس خوشایند سواری با یک محصول آلمانی را در خود احساس کرد.

کد خبر : ۴۷۰۱۲
بازدید : ۵۲۸۹

فرادید | فعالان بخش واردات خودرو در ایران اینروزها مترصد ابلاغ قوانین جدید حوزه واردات خودرو هستند تا محصول جدیدشان را به خریداران عرضه کنند با این حال اخیرا شرکت اسپانیایی سئات قرار است با قیمتی 100تا250 میلیونی به جنگ رقبای کره‌ای و ژاپنی بیاید و4 مدل خودرو در ایران معرفی کند. این محصولات که عمدتا اقتصادی و اسپورت با کیفت ساختی بالا هستند در اسپانیا، پرتغال، آلمان و دانمارک سالانه بالغ بر 350 هزار دستگاه فروش دارند.

آتکا دورگه آلمانی‌تبار

به گزارش فرادید، سئات که گفته می‌شود علاوه بر مدل هاچ‌بک لئون اف آر، سه خودروی دیگر از قبلی آتکا، آلته آ و می را قرار است در ایران عرضه کند از نزدیک خودروی دلچسبی است و گرچه ظاهرا لوکس نیست، اما کیفیت مواد به کار رفته در آن جلب توجه می‌کند. این بین خودروی شاسی‌بلند آتکا که احتمالا قیمتی بین 200 تا 250 میلیون تومان خواهد داشت یکی از بهترین خودروهای سئات است که در اول صف برای حضور در بازار کشورمان قرار دارد. این خودرو هرچه در تصاویر دیجیتالی محصولی ارزان به نظر می‌رسد اما از نزدیک و پس از لمس آن می‌توان احساس خوشایند سواری با یک محصول آلمانی را در خود احساس کرد. این شرکت البته پس از انصراف از تولید خودرو در ایران، تمرکز خود را روی واردات گذاشته که به نظر در بین تولیداتش، بهترین شانس را برای موفقیت در ایران خودروی شاسی‌بلند آتکا دارد که حدودا یک سال از ورود آن به سبد محصولات سئات می‌گذرد.

آتکا دورگه آلمانی‌تبار

لازم به یادآوری است که گرچه در بحث ساخت شاسی‌بلند، سئات شرکتی بسیار بی‌تجربه است اما آتکا به عنوان اولین تلاش جدی و احساس‌برانگیز این کمپانی به نظر محصولی موفق بوده و چیزی کم ندارد.مهم‌تر آنکه سئات آتکا بسیار شیک و به روز بوده و به علاوه در بازار بسیار شلوغی حضور یافته است، در این بخش از بازار استایل ظاهری برای برخی خریداران فاکتوری مهم و حیاتی است؛ اما تنها این موضوع نیست بلکه آتکا قیمت رقابتی داشته و برای رانندگی عالی است اگرچه که سواری خودرو می‌تواند کمی سفت‌تر باشد .

فقدان تجهیزات برای ارزان‌ترین مدل‌ها ممکن است برخی افراد را پس بزند اما سطح وسیعی از پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی به علاوه‌ی گزینه‌ی چهارچرخ محرک دست سئات را برای رقابت با دیگران باز می‌گذارد. آتکا کراس اورر میدسایزی است که از جمله رقبای آن می‌توان به نیسان قشقایی، فورد کوگا و رنو کجار اشاره کرد. این خودرو اولین شاسی‌بلند تاریخ سئات بوده و پلتفرم و پیشرانه‌های یکسانی را با هاچ‌بک محبوب این خودروساز یعنی مدل لئون به اشتراک می‌گذارد.

آتکا دورگه آلمانی‌تبار

بهای زیر 200 میلیون برای این خودرو نیز ارزش بالایی را ایجاد می‌کند اگر تغییر نکند. به‌طورکلی این خودرو در اروپا بهایی کمتر از 2 رقیب ارزان قیمتش یعنی نیسان قشقایی و فورد کوگا دارد و با پنج پیشرانه مختلف در دسترس خریداران قرار گرفته است که دو نسخه‌ی بنزینی و چهار سطح تریم برای این خودرو احتمالا در ایران عرضه می‌شود ضمن اینکه آتکا به صورت استاندارد از گیربکس اتوماتیک و سیستم چهارچرخ محرک سود می‌برد.

آتکا یکی از معدود شاسی بلندهایی است که با پیشرانه‌ی 3 سیلندر 1 لیتری توربو با قدرت 115 اسب بخار در دسترس است و به لطف فضای بار 510 لیتری و اتاق بزرگی که دارد، می‌تواند به انتخاب اول بسیاری از خریداران ایرانی بدل گردد. سئات ادعا می‌کند که پیشرانه‌ی 3 سیلندر 1 لیتری این خودرو در هر صد کیلومتر مصرف سوخت 5 لیتری دارد که برای پیشرانه‌ای با این حجم و قرار گرفته در این شاسی‌بلند یک موفقیت بزرگ است.

آتکا دورگه آلمانی‌تبار

خوشبختانه همانند دیگر جنبه‌ها مثل بخش تعلیق یا شاسی، سئات در بخش کابین و طراحی این خودرو نیم‌نگاهی به مدل محبوب لئون داشته است. بنابراین طراحی خودرو ساده، جذاب و منطقی است. مواد استفاده شده در بالای داشبورد نرم و باکیفیت بالا است اما با نگاه به پایین‌تر و اطراف کنسول مرکزی و درب‌ها شاهد پلاستیک‌های ارزان‌قیمت خواهیم بود. کیفیت کابین فولکس تیگوان بهتر بوده اما خب گران‌تر نیز هست.

مدل سطح پایه‌ اس تریم از تجهیزات خوبی سود می برد و علاوه برسیستم تهویه مطبوع، از رینگ‌های 16 اینچی، صفحه لمسی 5 اینچی و 7 ایربگ سود می‌برد. همچنین در بالاترین مدل یعنی ایکسلنس، آتکادارای کابین تمام چرم، رینگ‌های 18 اینچی، چراغ‌هایال‌ای‌دیو دوربین عقب است. دیدن این خودرو در ایران جاذبه بالایی دارد مخصوصا بعد از تجربه جذابی که پس از رانندگی با مدل لئون در پیست آزادی برای خودرونویسان ایرانی به دست آمد. ما منتظر رقابت آتکا با خودروهای کره‌ای و ژاپنی هستیم، رقابتی که حتی اگر به فروش بالای سئات منجر نگردد قطعا آتکا در آن سربلند بیرون می‌آید.

مشخصات کلی

طول : 4.36 متر

عرض: 1.84 متر
ارتفاع : 1.60 متر

فاصله بین دو محور : 2.64 متر

وزن : 1350کیلوگرم
سطح ایمنی : 5 ستاره کامل از موسسه اروپایی انکپ

قیمت جهانی مدل پایه : 29 هزار دلار

قیمت احتمالی در ایران: 250- 200میلیون تومان

حجم موتور : 1.4 لیتری توربو سوپرشارژردار

حداکثر سرعت : 208 کیلومتر

قدرت : 150اسب بخار
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید