سوگواره اتوبوس راهیان نور در سوسنگرد

سوگواره اتوبوس راهیان نور در سوسنگرد

تصادف اتوبوس حامل دانش‌آموزان و مربیان‌شان در سوسنگرد، دست کم هفت کشته وچندمجروح برجا گذاشت.

کد خبر : ۴۷۱۷۱
بازدید : ۱۵۵۶
تصادف اتوبوس حامل دانش‌آموزان و مربیان‌شان در سوسنگرد، دست کم هفت کشته وچندمجروح برجا گذاشت.
سوگواره دختران در سوسنگرد
اتوبوس دانش‌آموزان دختر از شهرستان نظرآباد استان البرز راهی خوزستان بود که عصردیروز درکمربندی سوسنگرد با یک دستگاه تویوتا برخورد کرد. پس از اعلام این حادثه، تیم‌های امدادی راهی محل سانحه شدند وپیکرهای دختران را ازمیان آهن پاره‌ها بیرون کشیدند.اما متأسفانه هفت تن ازآنها به علت شدت جراحات وارده جان باختند ومجروحان برای درمان به بیمارستان گلستان اهواز اعزام شدند. روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش نیزشامگاه سه‌شنبه اعلام کرد: در سانحه تصادف اتوبوس راهیان نور هفت نفر کشته شدند.
اتوبوس ها اسکورت داشتند
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش نیز گفت: اتوبوس حادثه دیده راهیان‌نور اسکورت داشت. مرتضی نظری با بیان این مطلب افزود: ۵ کاروان راهیان نور دارای اسکورت و امنیت کامل بودند.اما متأسفانه یکی از اتوبوس‌ها دچار حادثه شد، که تاکنون آمار دقیق از تعداد تلفات و زخمی‌ها نداریم.
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش گفت: طبق اعلام پلیس راه علت تصادف انحراف به چپ تویوتا بوده است. وی تأکید کرد: مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ساعتی پس ازاعلام این خبر در محل حادثه حضوریافت. همچنین مدیرکل هنری و فرهنگی وزارت آموزش وپرورش نیز به عنوان نماینده ویژه وزیر راهی خوزستان شد.
روایت مدیرروابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان
مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان شامگاه گذشته اسامی کشته شدگان و مصدومان سانحه واژگونی اتوبوس راهیان نور دانش‌آموزی کرج در سوسنگرد را اعلام کرد. سعید رضوانی نیا به ایرنا گفت: زهرا صابری، سکینه بیانی، فائزه دریادار، فتح‌الله سامانی‌پور چهار سرنشین اتوبوس هستند که شامگاه سه‌شنبه در این تصادف جان باختند. وی گفت: دو تن ازاین افراد دانش‌آموز، یک نفر کمک مربی و یک نفر راننده خودرو بوده‌اند.
رضوانی نام مصدومان این سانحه را زهرا امام‌قلی،افشین حمادی،حدیثه روزبان،بهنوش توده‌خرفی و داوود سردشتی اعلام کرد و افزود: مصدومان حادثه به بیمارستان گلستان اهواز منتقل شده‌اند. وی گفت: مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان نیز برای رسیدگی به روند درمان و سایر امور مربوط به این کاروان دانش‌آموزی در بیمارستان حضور یافته و جویای حال مصدومان شد.
عبدالرضا سعیدی نیا فرماندار دشت آزادگان نیز دراین رابطه گفت: تعداد سرنشینان اتوبوس 39 نفر بود و از میان زخمی شدگان که دانش‌آموزان دختر اعزامی از کرج به مقصد خوزستان بودند حال هفت نفر وخیم گزارش شده که برای درمان به بیمارستان گلستان اهواز اعزام شده‌اند. وی افزود: این سانحه در ساعت 17 سه‌شنبه در کمربندی سوسنگرد رخ داده است. یک منبع آگاه که خواست نامش ذکر نشود نیز گفت: با توجه به تعداد کل سرنشینان اتوبوس و واژگون شدن آن پس از تصادف، تعداد زخمی‌های این سانحه به‌طور قطع بیشتر از هشت نفر است.
وی در ادامه تعداد افرادی که حالشان وخیم گزارش شده را هشت تن ذکر کرد و افزود: تعدادی از زخمی‌های این سانحه به بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز وتعدادی دیگر به بیمارستان گلستان اهواز منتقل شده‌اند.شهرستان دشت آزادگان در غرب استان خوزستان واقع شده است.
هلال احمر:42نفر مجروح شدند
جمعیت هلال احمر نیزدیشب اعلام کرد: «به دنبال اعلام سانحه تصادف اتوبوس دانش‌آموزان، ۲۴ امدادگر هلال احمر و یک تیم تخصصی به محل حادثه اعزام شدند. دربررسی‌ها مشخص شد ۴۲ نفر (۳۸ سرنشین اتوبوس و ۴ سرنشین وانت) حادثه دیدند که تمامی مصدومان به بیمارستان منتقل شدند. ضمن اینکه تاکنون علت این حادثه ترکیدگی لاستیک اتوبوس و انحراف به چپ اعلام شده است.»
رئیس پلیس راه چه گفت؟
رئیس پلیس راه نیز ساعتی پس از تصادف اتوبوس حامل دانش‌آموزان دختر با یک دستگاه وانت از کشته شدن ۴ نفر و مصدومیت ۳۶ نفر خبر داد. سردار محمد حسین حمیدی گفت: اتوبوس حامل دانش‌آموزان طبق گزارش‌های اولیه در مسیر خود در حال حرکت بود که وانت با انحراف به چپ به اتوبوس برخورد کرد و اتوبوس واژگون شد.
حمیدی افزود: طبق گزارش‌های اولیه حوالی ساعت 17:45 در کیلومتر 8 کمربندی سوسنگرد استان خوزستان یک دستگاه اتوبوس بنز حامل دانش‌آموزان دختر مقطع دبیرستان با وانت تویوتا با پلاک منطقه آزاد برخورد کرد. رئیس پلیس راه کشور با اشاره به اینکه تیم ویژه پلیس راه در محل حضوریافته و به بررسی علت حادثه پرداختند، گفت: اتوبوس مذکور از استان البرز در حال حرکت به سمت خرمشهر بود که دچار این حادثه شد.
منبع: روزنامه ایران
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید