من از لکسوس بهترم!

من از لکسوس بهترم!

آکورا RLX یک سدان سایز متوسط لوکس به حساب می آید که سازنده‌اش مدعی شده کیفیت مونتاژ و متریال بکاررفته شده در داخل کابین آن از کیفیت محصولات لکسوس نیز بهتر است!

کد خبر : ۴۷۲۰۳
بازدید : ۳۷۸۹
فرادید | ارسلان سلیمانیان ؛ شرکت خودروسازی «آکورا» (Acura) در کشورمان برند شناخته شده ای نیست. دستکم آنهایی که کمتر حوزه خودرو را دنبال می کنند، نام این شرکت چندان به گوششان نخورده. آکورا زیرمجموعه شرکت خودروسازی «هوندا» ژاپن به شمار می آید که محصولات لوکس تری را با فناوری هوندا اما با لوگوی منحصر به فرد خود به بازار عرضه می کند.
من از لکسوس بهترم!
به گزارش فرادید، این برند به عبارتی دقیقا همان نقش «لکسوس» (برای شرکت تویوتا) و «اینفینیتی» (برای شرکت نیسان) را برای هوندا ایفا می کند. با آنکه آکورا در بازار خاورمیانه و حتی اروپا طرفداران چندانی ندارد اما کشورهایی چون آمریکا، کانادا، چین و هنک کنگ را باید بهشت آکورا دانست. جایی که بیشترین فروش این برند در طول سال مربوط به این کشورها است.
من از لکسوس بهترم!
حالا و در آستانه سال جدید میلادی شرکت آکورا از محصول جدید خود رونمایی کرده. مدل RLX جدیدترین محصول این شرکت بوده که قرار است از ماه آتی میلادی روانه بازارهای جهانی شود. آکورا RLX یک سدان سایز متوسط لوکس به حساب می آید که بر اساس مدل معروف «هوندا آکورد» ساخته و پرداخته شده است. با نیم نگاهی به چهره ظاهری این خودرو شباهت بسیاری را با نسل جدید آکورد (که به تعداد انگشت شماری نیز وارد کشورمان شده) خواهید یافت.
من از لکسوس بهترم!
با این حال از آنجا که بازار هدف اصلی این محصول، آمریکای شمالی خواهد بود، طراحان آکورا با حجم پردازی هنرمندانه ای که روی پیکره این خودرو داشته اند، از نسل نو RLX یک سدان عضلانی و باب میل آمریکایی ها ساخته اند. چراغ های LED جلو و عقب به همره جلوپنجره 6 ضلعی و خروجی دوگانه اگزوز و رینگ های 19 اینچی از جمله مهمترین عناصر طراحی این خودرو به شمار می آیند. ضمن آنکه در فضای داخل کابین نیز با طراحی نسبتا آمریکایی مواجه هستیم. آکورا مدعی شده که کیفیت مونتاژ و متریال بکاررفته شده در داخل کابین RLX از کیفیت محصولات لکسوس نیز بهتر است!
من از لکسوس بهترم!
آکورا RLX قرار است در دو نسخه بنزین سوز و هیبریدی عرضه شود که نسخه بنزین سوز مجهز به یک پیشرانه 6 سیلندر 310 اسب بخاری خواهد بود. جالب آنکه برای اولین بار در این خودرو از جعبه دنده 10 سرعته هوشمند استفاده خواهد شد که انقلاب بزرگی در جعبه دنده های هوندا/آکورا است. همچنین نسخه هیبریدی RLX نیز از یک پیشرانه 6 سیلندر بهره می گیرد که با کمک موتور الکتریکی این خودرو قادر به تولید 377 اسب بخار قدرت خواهد بود. گفتنی آنکه نسل نو RLX به صورت دو دیفرانسیل نیز قابل سفارش بوده و به فناوری چهارچرخ متحرک مجهز شده است. مساله ای که می تواند با بهبود کیفیت رانندگی این سدان لوکس در فصل برف و سرما، به برگ برنده آکورا در برابر رقبا تبدیل شود.
من از لکسوس بهترم!
سطح تجهیزات : از آنجا که مدل RLX در کلاس سدان های لوکس قرار می گیرد طبیعی است که آکورا با سخاوت بیشتری این محصول را به فناوری های روز دنیا مجهز کند. از جمله تجهیزات رفاهی و ایمنی این خودرو می توان به مواردی مانند سیستم صوتی حرفه ای ساخت برند «Krell»، نمایشگر 11 اینچی لمسی، سامانه رانندگی بین خطوط، سامانه کنترل کروز هوشمند با قابلیت ترمز خودکار، سامانه روشن و خاموش کردن خودرو از راه دور، سنسور خواب آلودگی راننده، گرمکن فرمان، رادار 360 درجه و صندلی های برقی مجهز به گرمکن و ماساژور اشاره کرد. شرکت آکورا قیمت پایه مدل جدید RLX را 54 هزار دلار اعلام کرده که این رقم در نسخه فول آپشن هیبریدی به 70 هزار دلار می رسد. طبق اعلام آکورا این خودرو با گارانتی بی قید و شرط 7 ساله به فروش خواهد رسید.
من از لکسوس بهترم!




۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید