کلاهبرداری با وعده جذب «سرباز-بازیکن»

فردی که متهم است با وعده جذب سرباز - بازیکن از چند نفر مبالغ میلیونی کلاهبرداری کرده، از سوی مأموران انتظامی به دام افتاد. مدتی قبل فردی با مراجعه به دادسرا و طرح شکایت اعلام کرد از طریق یک کانال تلگرامی با فردی آشنا شده که مدعی بوده می‌تواند مشکل سربازی‌اش را با معرفی به یک تیم نظامی حل کند.

کد خبر : ۴۷۲۳۹
بازدید : ۱۲۳۸
فردی که متهم است با وعده جذب سرباز - بازیکن از چند نفر مبالغ میلیونی کلاهبرداری کرده، از سوی مأموران انتظامی به دام افتاد. مدتی قبل فردی با مراجعه به دادسرا و طرح شکایت اعلام کرد از طریق یک کانال تلگرامی با فردی آشنا شده که مدعی بوده می‌تواند مشکل سربازی‌اش را با معرفی به یک تیم نظامی حل کند.
شاکی در اظهارات خود گفت: چون سربازی برای من یک معضل شده بود، به‌محض مشاهده یک آگهی در کانالی تلگرامی، با شماره‌ای که اعلام شده بود تماس گرفتم. فردی که پشت خط بود، گفت می‌تواند من را به یک تیم نظامی معرفی کند تا به‌عنوان بازیکن - سرباز، دوران سربازی خود را بگذرانم.
او حتی گفت با پرداخت مبلغی بیشتر، می‌تواند کاری کند که نیازی به سپری‌کردن دوران آموزشی هم نباشد و فقط یک هفته به صورت صوری به پادگان آموزشی بروم و سپس به‌عنوان بازیکن فوتبال در آن تیم نظامی مشغول بازی شوم. او ادامه داد: یک روز قرار گذاشتیم و من مبلغ ۱۵ میلیون تومان بابت جذب به‌عنوان بازیکن - سرباز و پنج میلیون تومان هم بابت نرفتن به آموزشی، به او پرداخت کردم. او به من گفت که دفترچه‌ آماده به خدمت را پست کن و منتظر باش تا کارها را هماهنگ کنیم.
من هم همین کار را کردم. بعد از آنکه برگه اعزام به خدمت را دریافت کردم، با او تماس گرفتم که گفت خیالت راحت باشد، تو برو آموزشی تا یک هفته دیگر خبرت می‌کنیم. بعد از یک هفته، هرچه تماس گرفتم دیگر جواب نداد. الان چند ماه از خدمتم می‌گذرد و ۲۰ میلیون تومان پولی را هم که تمام پس‌اندازم بود از دست داده‌ام! با دریافت شکایت و صدور دستورات قضائی لازم از سوی بازپرس، مأموران امنیتی و انتظامی تحقیقات گسترده خود را آغاز کردند و با تلاش‌ها و پیگیری‌های پلیس و ادامه تلاش‌ها و اقدامات کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال در راستای مبارزه با فساد در فوتبال، درنهایت با سرنخ‌های به‌دست‌آمده موفق شدند با اقدامات پلیسی این فرد را دستگیر کنند.
سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری، معاون مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: این متهم که با افراد دیگری نیز همکاری داشته، با فریب طعمه‌های خود از طریق سوءاستفاده از نام نهادهایی که نزد مردم از اعتبار بالایی برخوردارند و با دادن وعده‌های واهی، مبالغ زیادی را از آنان دریافت می‌کرده است.
وی افزود: متهم و همدستان او از طریق کانال تلگرامی «پاس شمیران» و همچنین درج آگهی در کانال تهران آنلاین اقدام به فراخوان برای جذب سرباز - بازیکن می‌کردند و سپس با بردن افراد به برخی زمین‌های تمرین مربوط به سازمان‌ها، اعتماد آنها را جلب و سپس مبالغ مدنظر خود را دریافت می‌کردند که این مبالغ از پنج میلیون تا ۲۰ تومان متغیر بوده است.
معاون مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه متهم تاکنون به پنج مورد کلاه‌برداری از این طریق اعتراف کرده است، به شهروندان هشدار داد که فریب وعده‌های این‌چنینی را نخورند و به‌محض مشاهده چنین مواردی، مراتب را به اطلاع پلیس یا دستگاه قضائی برسانند. او همچنین از شهروندانی که از طریق این فرد مورد کلاه‌برداری قرار گرفته‌اند، خواست برای طرح شکایت، با شماره تلفن‌های ۵۱۰۵۵۳۴۴ و ۵۱۰۵۵۳۹۷ تماس بگیرند یا به پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید