عطش توجه!

عطش توجه!

جدیدی در فاصله چند ساعت تا انتخاب رئیس جدید کشتی قانونی‌بودن مجمع فدراسیون را زیر سوال برد...

کد خبر : ۴۷۳۹۸
بازدید : ۴۶۹۰
عطش توجه!
روزنامه شهروند نوشت: در سال‌هایی که رسول خادم ریاست فدراسیون کشتی را بر عهده داشته، شاید فقط عباس جدیدی این توانایی را دارد تا ورزش اول کشور را به حاشیه ببرد. قهرمان سابق کشتی آزاد جهان و دارنده مدال نقره المپیک ١٩٩٦ آتلانتا در سال‌های اخیر دست به هر کاری زده تا به چشم بیاید و از صفحه روزنامه‌ها و رسانه‌ها دور نشود. عباس جدیدی فردا به‌عنوان یکی از کاندیداها در انتخابات فدراسیون کشتی شرکت می‌کند اما باز هم سعی کرده قبل از شکست احتمالی حاشیه‌هایی را مطرح کند.
درخواست برای تعویق انتخابات
عباس جدیدی در فاصله دو روز مانده تا برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون کشتی، درخواست عجیبی را مطرح کرد. قهرمان سابق کشتی آزاد جهان که در ٤‌ سال اخیر در شورای شهر عضو بوده و بعد از پایان ماموریت قصد بازگشت به کشتی را دارد، از مسئولان وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و سازمان بازرسی درخواست کرده انتخابات را به تعویق بیندازند. دلیل خواسته جدیدی هم دوشغله بودن و بازنشسته‌بودن برخی روسای هیأت‌های استانی کشتی است که به گفته او حضورشان در انتخابات قانونی نیست.
پاسخ قاطع وزارت ورزش
با توجه به این‌که مصاحبه عباس جدیدی شایعاتی را پیرامون تعویق انتخابات فدراسیون کشتی به وجود آورده بود، شروین اسبقیان، مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها پاسخ جدیدی را این‌ گونه داد: «٢٠‌ سال در استان‌های مختلف مدیریت ورزشی کرده‌ام و اطمینان می‌دهم که هیچ‌کدام از روسای هیأت‌ها حقوقی از دولت نمی‌گیرند؛ بنابراین این سمت شغل محسوب نمی‌شود. با این تفاسیر مشکلی برای برگزاری انتخابات فدراسیون کشتی نیست و قطعا رأس زمان مقرر برگزار خواهد شد.» بنابراین انتخابات فدراسیون کشتی فردا با حضور ٨ کاندیدا برگزار می‌شود تا سکاندار این فدراسیون کلیدی و مهم را برای ٤‌ سال آینده بشناسیم.
جدیدی علیه دوست قدیمی
عباس جدیدی که بعد از خروج از شورای شهر به فکر حضور در فدراسیون کشتی افتاده، در روزهای اخیر به انتقاد از عملکرد رسول خادم مشغول شده است. این دو نفر که در دهه ٩٠ میلادی همزمان در تیم‌ملی حضور داشتند و مدال‌های خوش‌رنگی هم برای کشتی ایران به دست آوردند، حالا از جدی‌ترین رقبا در انتخابات به شمار می‌روند. جدیدی در آخرین اظهارات خود علیه خادم گفته است: «٦‌ سال پیش فدراسیون تیم‌های قهرمان جهان در همه رده‌ها را تحویل گرفت اما در حال حاضر در رده بزرگسالان نهم جهان هستیم و رده‌های دیگر در جدول مسابقات محو شده‌اند. فدراسیون کشتی طی یکی، دو ‌سال اول توانست به موفقیت‌هایی برسد که آن هم به خاطر پشتوانه‌سازی و عملکرد درست روسای قبلی بود؛ اما می‌بینیم که به خاطر پشتوانه‌سازی نکردن این عناوین از دست رفته است؛ چرا که نگاه‌ها به کشتی سلیقه‌ای و شخصی شده و باید وقت‌مان را برای پیشرفت کشتی صرف کنیم و نه برای بقای خودمان. اگر در مدار قانون باشیم شاهد هیچ‌کدام از این نواقص نخواهیم بود.»
همه حرکات جنجالی
عباس جدیدی، مرد ٤٨ ساله‌ای که حالا در کارنامه‌اش علاوه بر سوابق ورزشی، سمت‌های سیاسی هم دیده می‌شود، در سال‌های اخیر به یک چهره جنجالی نه‌ تنها در ورزش بلکه در جامعه تبدیل شده است. او بارها در زمان عضویت در دوره چهارم شورای شهر تهران با صحبت‌ها و رفتارهایی که انجام داد، جنجال‌ساز شد و همین مسأله نام و تصویر او را دستمایه طنزپردازان در شبکه‌های اجتماعی هم قرار داد. ٤‌ سال قبل در چنین روزهایی بود که عباس جدیدی قصد داشت در زمان حضورش در شورای شهر در انتخابات فدراسیون کشتی هم شرکت کند اما با بن‌بست قانونی روبه‌رو شد و وقتی پشت درهای مجمع ماند، با داد و فریاد و مصاحبه‌های آتشین واکنش نشان داد. از دیگر اتفاقاتی که در سال‌های اخیر باعث شد جدیدی مورد انتقاد قرار بگیرد، عکس یادگاری عجیب او بالای سر منصور پورحیدری در آخرین روزهای عمرش بود. انتشار این تصویر که منصور پورحیدری را در وضع بدی نشان می‌داد، باعث شد تا سیل انتقادات به آقای قهرمان جاری شود. درگیری فیزیکی جدیدي در شورای شهر با علیرضا دبیر از دیگر اتفاقات عجیب پیرامون این چهره جنجالی بود.
سه‌شنبه جنجالی با عباس آقا!
عباس جدیدی در دورانی که با دوبنده روی تشک حاضر می‌شد و مدال‌های رنگارنگی در سنگین‌وزن برای کشتی آزاد ایران کسب می‌کرد، از محبوبیت بالایی برخوردار بود. او می‌توانست همان مسیر را بعد از دوران قهرمانی هم ادامه دهد اما شاید ورودش به شورای شهر و رفتارهایی که در سال‌های اخیر انجام داد، شدیدا باعث کاهش محبوبیتش در میان مردم شده است. حتی افرادی که در زمان قهرمانی از این آزادکار کشورمان حمایت می‌کردند،‌ این روزها از برخی رفتارهای او انتقاد می‌کنند. حالا در آستانه انتخابات فدراسیون کشتی جدیدی باز هم سعی کرده اتفاقاتی را رقم بزند که کسی او را از یاد نبرد. جدیدی خودش هم می‌داند که شانس رسول خادم در انتخابات بسیار بالاست اما این‌طور که خودش گفته نمی‌خواهد پا پس بکشد. احتمالا روز سه‌شنبه شاهد یک جنجال‌سازی جدید از سوی عباس جدیدی خواهیم بود که بعد از شکست احتمالی علیه مسئولان فدراسیون و وزارت ورزش بلند خواهد شد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید