واردات 278 هزار خودرو خارجی در ۳ سال

واردات خودرو در سال های ۹۳، ۹۴ و ۹۵ به ترتیب ۱۳۰، ۸۰ و ۶۸ هزار دستگاه بوده است. در عین حال رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو از روند کاهشی واردات خودرو طی سه ساله گذشته در کشور خبرداد.

کد خبر : ۴۸۰۲۵
بازدید : ۱۴۷۵

واردات خودرو در سال های ۹۳، ۹۴ و ۹۵ به ترتیب ۱۳۰، ۸۰ و ۶۸ هزار دستگاه بوده است. رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو از روند کاهشی واردات خودرو طی سه ساله گذشته در کشور خبرداد. میثم رضایی در مصاحبه با رادیو افزود: واردات خودرو در سال های 93، 94 و 95 به ترتیب 130، 80 و 68 هزار دستگاه بوده است.وی همچنین اظهارداشت: بخشی از ذائقه مردم در طول این سال ها بصورت سی کی دی تامین شد یعنی خودروسازان قطعات خودرو را بصورت سی کی دی وارد و پس از مونتاژ کاری به بازار مصرف عرضه می کردند.

رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو گفت: میزان واردات بالا و پائین خودرو در کشور بستگی به میزان تقاضا در بازار دارد. وی در ادامه ضمن اشاره به دو شرکت خودروسازی بزرگ در ایران افزود: این مجموعه ها سهم زیادی در اشتغالزایی مملکت دارند. رضایی اظهارداشت: صنعت خودروسازی در راستای تولید ملی و اقتصاد مقاومتی همواره مشمول حمایت های دولت های مختلف بوده است.

وی همچنین گفت:بدون تردید تا زمانی که واردات خودرو بصورت کامل در مملکت آزاد نباشد رقابتی در این عرصه بروز وظهور پیدا نخواهد کرد. رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو افزود: تولید خودروی با کیفیت و مبتنی بر استانداردهای روز دنیا در یک فضای رقابتی نمود عملی پیدا می کند.وی یادآورشد: صنعت خودرو سازی یکی از موثرترین بخش ها در حرکت به سمت توسعه و از جمله بخش های زیربنایی اقتصادی کشور است.

منبع: تسنیم

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید