بیایید از حسادت منفجر شویم!

بیایید از حسادت منفجر شویم!

مدیران هیوندای گفته اند که این خودرو با قیمت پایه 69 هزار دلاری قرار است رقیب «لکسوس» و«کادیلاک» و حتی «بنز» و «ب.ام.و» باشد. ادعایی که در ادبیات محافل سیاسی به آن می گویند «یاوه گویی» و در ادبیات چاله میدانی نیز به آن می گویند «گنده گویی» یا حالا هرچیز دیگری! کاری با این ادعای هیوندای ندارم.وقتی یادم می افتد که این خودرو، محصول کشوری هست که صنعت خودروسازی هم سنی با صنعت خودروسازی ایران دارد حالم گرفته می شود و تنها سری به نشانه حسرت تکان می دهم.

کد خبر : ۴۸۲۱۰
بازدید : ۴۳۱۱

بیایید از حسادت منفجر شویم!

فرادید | ارسلان سلیمانیان، این یادداشتی در باب محصول جدید هیوندای یعنی «جنسیس G90» است که اخیرا در بازارهای جهانی عرضه شد؛ درست همزمان با 30 سالگی تولید پژو 405 در ایران! خب به میمنت و مبارکی مدل جدید لوکس ترین محصول برند «جنسیس» (که زیر مجموعه شرکت کره ای هیوندای به شمار می آید و اخیرا با نشان تجاری مستقل فعال است) چند ماه بعد از رونمایی با نام جی90 رسما در بازار اروپا و آمریکای شمالی عرضه شد.خودرویی لوکس و پرآپشن که با پیشرانه 8 سیلندر 3.3 لیتری به فروش می رسد.

بیایید از حسادت منفجر شویم!

به گزارش فرادید، مدیران هیوندای گفته اند که این خودرو با قیمت پایه 69 هزار دلاری قرار است رقیب «لکسوس» و«کادیلاک» و حتی «بنز» و «ب.ام.و» باشد. ادعایی که در ادبیات محافل سیاسی به آن می گویند «یاوه گویی» و در ادبیات چاله میدانی نیز به آن می گویند «گنده گویی» یا حالا هرچیز دیگری! کاری با این ادعای هیوندای ندارم.

بیایید از حسادت منفجر شویم!

راستش G90 را هم خیلی رقیب بنز و ب.ام.و تلقی نمی کنم. زیرا به عنوان یک دانش آموخته رشته مهندسی معتقدم که نمی توان ره صد ساله را یک شبه که هیچ، حتی پنجاه ساله رفت! چه برسد به آنکه بخواهی پنج شش ساله این راه را بروی. خودت را بُکشی هم نمی توانی! چون هر کاری کنی و به هر پیشرفتی برسی بازهم رقیب تو صد سال «تجربه» از تو جلوتر است و این چیز کمی نیست.بگذریم... حرف امروز من چیز دیگری است.

بیایید از حسادت منفجر شویم!
وقتی یادم می افتد که این خودرو، محصول کشوری هست که صنعت خودروسازی هم سنی با صنعت خودروسازی ایران دارد حالم گرفته می شود و تنها سری به نشانه حسرت تکان می دهم. جنسیس G90 محصولِ صنعتی هست که چهل و اندی سال پیش به صنعت خودروسازی ایران با چشم حسرت نگاه می کرد و آرزوی داشتن توانایی های ما در صنعت خودروسازی را داشت اما حالا برای بزرگان آلمانی و آمریکایی خط و نشان می کشد.

بیایید از حسادت منفجر شویم!

داشتم فکر می کردم کره جنوبی ظرف مدت سه دهه به چنین محصولی رسیده که بزرگان را می ترساند، ما در صنعت خودروسازی مان چه کردیم؟! جز آنکه کم کم آماده می شویم تا تولد سی سالگی (!) تولید پژو 405 و تولد 25 سالگی (!) پراید را جشن بگیریم! نمی دانم و نمی خواهم بدانم که قرار است تا چند سال بعد یا چند ده سال بعد پراید و پژو و سمند را با همین فرم کنون تولید کنیم، نمی دانم و نمی خواهم بدانم که با قوانین جدید واردات خودرو، حتی همین محصولات کره ای را حداقل می توانیم از نزدیک ببینیم یا نه، فقط می دانم هر روز که می گذرد بیشتر به صنعت خودروسازی کره جنوبی حسودی می کنم! آنها دقیقا با ما شروع به کار کردند...

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید