روی ماشین‌های جدید حساب نکنید!

روی ماشین‌های جدید حساب نکنید!

گرچه حتی باارزش‌ترین برندهای جهان هم محصولات بد تولید می‌کنند اما میانگین کلی خطاهای یک اتومبیل که از زیر دست برندی باارزش بیرون آمده در مقایسه با تولیدات یک برند کم ارزش واقعا اندک است.

کد خبر : ۴۸۴۳۷
بازدید : ۱۰۲۰۳

فرادید | گزارش جدید موسسه آمریکایی کانسومر ریپورتز از میزان عدم اعتماد مشتریان به برخی از تکنولوژی‌های به کار رفته خودروهای شناخته شده در بازار حکایت دارد. این موسسه با اعلام ریز دقیق جزئیات گزارش اخیر خود درباره قابلیت اعتماد به خودروها در سال 2017، ورود تکنولوژی‌های جدید به اتومبیل‌ها را یک عامل اساسی برای افزایش ایرادات خودرو و کاهش سطح رضایتمندی خریداران عنوان کرده است.

روی ماشین‌های جدید حساب نکنید!

به گزارش فرادید، موسسه کانسومر ریپورتز اخیرا در گزارشی جامع به بررسی میزان کیفیت ساخت خودروهای حاضر در بازار پرداخته و قابلیت اطمینان تعداد زیادی از مدل‌ها را از طریق مصاحبه مستقیم با خریداران و گردآوری اطلاعات 400 هزار مشتری که مالک 640 هزار دستگاه خودرو هستند، بررسی کرده است. ده خودرویی که در این گزارش می‌خوانید بهترین خودروهای موجود در بازار جهانی هستند که می توانید با اعتماد کامل به آنها، روی دوام و ماندگاری‌شان در مسیرهای مختلف و سفرهای طولانی حساب باز کنید. یکی از مهم‌ترین مواردی که به نظر می‌رسد در رمینه کاهش سطح اعتماد در بین خریداران شایع باشد مسئله سطح تکنولوژی به کار رفته در خودروها و کیفیت ساخت آن است که وقتی باهم هماهنگ نباشد به نزول سطح رضایتمندی مشتریان دامن می‌زند.

روی ماشین‌های جدید حساب نکنید!

طبق آنچه کانسومر ریپورتز در بررسی خود بدست آورده مشکلات از زمانی شروع می شود که خودروسازان تکنولوژی‌های جدیدی را به خودروی تولیدی خود الحاق می‌کنند. آنیتا لام از بخش گزارش‌های بازار مصرف کانسومر ریپورتز در این باره می‌گوید : از زمانی که جعبه‌دنده‌های هشت و نه سرعته به خودروهای مدرن اضافه شده‌اند میزان شکایات مشتریان در باره این محصولات هم افزایش چشمگیری داشته است. در عین حال دو خودروی آکورا تی‌ال‌ایکس و هیوندای توسان در این زمینه جزو محصولاتی هستند که خریداران به همین دلیل از رفتن به سمت‌شان امتناع می‌کنند. بیوک لاکراسه 2017 هم از جمله اتومبیل‌های لوکسی است که از ناحیه همین جعبه‌دنده 8 سرعته با موارد شکایت متعددی روبرو است.

روی ماشین‌های جدید حساب نکنید!

در عین حال کانسومر ریپورتز ادعا کرده سیستم‌های اطلاعات سرگرمی هم از جمله مواردی است که در دو سه سال اخیر دردسر بسیاری درست کرده و موجبات نارضایتی گسترده در بین خریداران را فراهم آورده است. این سامانه که با اتصال به اینترنت، گوشی و سیستم صوتی زمینه لذت بیشتر سرنشینان و راننده را از محیط خودرو فراهم می‌آورد از جمله پرایرادترین بخش‌هایی است که تعداد شکایات زیادی دارد. برای نمونه سوبارو ایمپرزا تا میانه سال 2016 که به سیستم‌های قدیمی صوتی تصویری مجهز بود از بالاترین سطح رضایتمندی در بین خودروها برخوردار بود اما به محض فیس‌لیفت و ارتقا سیستم اطلاعات سرگرمی، با رشد 20 درصدی در زمینه شکایات مشتریان از همین ناحیه مواجه شده است. جمس آکادیا هم که یک شاسی‌بلند آمریکایی ساخت جنرال موتور است از همین ناحیه به شدت ضربه خورده است چا که سطح ارتباط بین دوربین دید عقب و مانیتور درون داشبورد بسیار ضعیف و ناهماهنگ است.

روی ماشین‌های جدید حساب نکنید!

سطوح فنی و مهندسی خودروهای جدید هم از جمله مواردی است که در چند سال اخیر با انتقاد بسیار شدیدی از سوی خریداران مواجه شده است. جگوار اف-پیس یکی از اتومبیل‌هایی است که در این زمینه به شدت بد عمل کرده به طوری که ناهماهنگی بین سیستم‌های هدایت هوشمند خودرو با دیفرانسیل و فنربندی خودرو موجبات شکایات بسیاری را از این خودرو کلید زده است. جیپ رنگید هم به دلیل ناهماهنگی سامانه انتقال الکترونیکی نیرو از سوی خریدارانش به شدت مورد انتقاد است، درهای تسلا مدل ایکس هم به واسطه ناهماهنگی با سامانه هوشمند کنترل آن با انتقاد گسترده خریدارانش مواجه است. ولوو ایکس‌سی90 شاسی‌بلند خوشنام سوئدی هم در بخش تجهیزات برقی و عملکرد فنی دارای برخی عیوب است. شورولت کروز نیز که در سال‌های قبل جزو بالاترین خودروها با بیشترین سطح طمینان و اعتماد مشتریان بود، به دلیل مشکلات سیستم برق و روشنایی تا حد زیادی با نزول اعتماد مواجه شده و مثل قبل از سوی خریداران تحسین نمی‌شود.

روی ماشین‌های جدید حساب نکنید!

جک فیشر مدیر واحد آزمایش خودکار کانسومر ریپورتز با اذعان به مشکلات متعدد خودروهای جدید در این باره می‌گوید: البته که خودروسازان بزرگ از وجود چنین ایراداتی در محصولاتشان آگاهند. آنها هنگام ساخت نمونه اولیه خودرو یک اتومبیل را به شکل دقیق می‌سازند و طبیعی است که خطای کمتری در این یک نمونه ساخته شده درز کند. مشکل وقتی شروع می‌شود که ما وارد تولید انبوه می‌شویم و انبوهی از تجهیزات جدید به سیستم اضافه می‌شوند. خودروسازانی که دقت بالایی دارند البه به فاصله کوتاهی مشکلات را برطرف می‌کنند و تولیدات خود را با نقص کمتری به بازار ارائه می‌کنند که دو نمونه خوب آن هیوندای و هوندا هستند.

روی ماشین‌های جدید حساب نکنید!

کانسومر ریپورتز با عنایت به این عیوب دست روی مسئله مهم قابلیت اطمینان می‌گذارد و به خریداران توصیه می کند با عنایت به 3 مورد می‌توانند خرید بهتری داشته باشند. نخستین مورد به ارزش برند برمی‌گردد. گرچه حتی باارزش‌ترین برندهای جهان هم محصولات بد تولید می‌کنند اما میانگین کلی خطاهای یک اتومبیل که از زیر دست برندی باارزش بیرون آمده در مقایسه با تولیدات یک برند کم ارزش واقعا اندک است. همچنین خرید از شرکت‌های لیزینگ بین المللی می‌تواند بروز هرگونه عیوب در اتومبیل را به آنها مربوط ساخته و دردسر و هزینه کمتری برای شما بتراشد. در عین حال تجربه ثابت کرده خرید خودروهایی که قرار است قبل از معرفی نسل جدید تولیدشان تمام شود، انتخاب بهتری بوده و این قبیل تولیدات از کیفیت بالاتری برخوردار هستند.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید