(ویدئو) رکورد جهانی سرعت با دوج چلنجر هلکت روی یخ

هل‌کت آن‌قدر چابک است که در مدت ۳/۶ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد؛ ولی در عین حال، یک دهم ثانیه از GT500 عقب‌تر است.

کد خبر : ۴۸۵۰۶
بازدید : ۹۶۵

فورد با شلبی GT500 خود که ۵۵۰ اسب‌بخار قدرت داشت، سر و صدای زیادی به پا کرد. شورولت سال بعد، ۲۰۱۱، کامارو ZL1 را با ۵۸۰ اسب‌بخار قدرت عرضه کرد. چند ماه بعد، فورد فرصت عرض اندام زیادی به شورولت نداد و GT500 مدل ۲۰۱۳ را با ۶۶۲ اسب‌بخار قدرت معرفی کرد. ولی در حال حاضر دوج رسماً با چلنجر SRT هل‌کت مدل ۲۰۱۵ و قدرت ۷۰۷ اسب‌بخار، این بازی را کاملاً به دست گرفته است.

هل‌کت آن‌قدر چابک است که در مدت ۳/۶ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد؛ ولی در عین حال، یک دهم ثانیه از GT500 عقب‌تر است. در تست یک‌چهارم مایل نیز، این خودرو در مدت ۱۱/۷ ثانیه با سرعت نهایی ۲۰۲/۷ کیلومتر بر ساعت مسیر را طی می‌کند که نسبت به GT500، یک‌دهم ثانیه جلوتر است و سرعت آن نیز ۱/۶ کیلومتر بر ساعت بیشتر است. در سرعت‌های بالاتر، هل‌کت تمام مدل‌های در رده قیمتی خود را جا می‌گذارد.

این خودرو در ۱۷ ثانیه به سرعت ۲۴۱/۴ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که ۰/۸ ثانیه نسبت به SRT وایپر جلوتر است. همین زمان مربوط به وایپر برای C6 کوروت Z06 مشاهده شده است. به علاوه، دوج چلنجر هل‌کت در شتاب‌گیری، عملکرد بسیار بهتری نسبت به هر مدل دیگری با موتور جلو و دیفرانسیل عقب دارد. شاید برای بهینه‌سازی بیشتر هل‌کت لازم باشد که موتور به پشت راننده منتقل شده و نیرو نیز به چرخ‌های جلو و عقب منتقل شود.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید