دنیا در محاصره اثر انگشت

دنیا در محاصره اثر انگشت

موسسه تخقیقاتی دیجی‌تایمز گزارشی را منتشر کرده که نشان می‌دهد در سال 2017 بیش از 920 میلیون تلفن هوشمند همراه با حسگر اثر انگشت وارد بازار شده است

کد خبر : ۴۸۶۹۷
بازدید : ۲۲۷۰

دنیا در محاصره اثر انگشت

فرادید | چند سال پیش بود که اپل برای اولین‌بار تلفنی را همراه با حسگر اثر انگشت وارد بازار کرد. راه امنیتی که حالا از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و بسیاری از تلفن‌های هوشمند میان‌رده بازار نیز از آن استفاده می‌کنند. با توجه به همین موضوع موسسه تخقیقاتی دیجی‌تایمز گزارشی را منتشر کرده که نشان می‌دهد در سال 2017 بیش از 920 میلیون تلفن هوشمند همراه با حسگر اثر انگشت وارد بازار شده است. این موسسه پیش‌بینی کرده که در سال 2018 این عدد به بیش از یک میلیارد دستگاه می‌رسد.

به گزارش فرادید، در حال حاضر حسگر اثر انگشت در تلفن‌های هوشمند به صورت جداگانه یا در بهترین حالت روی کلید اصلی دستگاه قرار می‌گیرند اما کمپانی چینی ویوو پا را فراتر گذاشته و روز گذشته در جریان نمایشگاه CES 2018 محصول جدید خود را معرفی کرد که حسگر اثر انگشت روی صفحه نمایش اصلی آن قرار گرفته. تکنولوژی که می‌تواند در سال 2018 تبدیل به استانداردی جهانی شود.

موسسه تحقیقاتی دیجی‌تایمز پیش‌بینی کرده که در سال 2020 چیزی حدود 1.25 میلیارد تلفن هوشمند همراه با حسگر اثر انگشت به فروش می‌رسد. آماری که نشان از افزایش 75 درصدی استفاده از اثر انگشت به عنوان قفل امنیتی دارد. در نهایت باید به این مسئله نیز توجه کرد که معرفی محصولاتی همچون آیفون 10 و سامسونگ گلکسی اس8 می‌تواند شروعی باشد برای پایان دوران اوج حسگر اثر انگشت. محصولاتی که نشان می‌دهند، اسکن صورت به مراتب دقیق‌تر بوده و جنبه‌های امنیتی بیشتر را به همراه دارد.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید