راه اندازی گوشی اندروید جدید

شما تازه گوشی خود را از بسته‌بندی درآورده‌اید و شوق در چشمان شما دیده می‌شود! شاید دست‌هایتان بی‌صبرانه منتظرند تا گوشی جدید را لمس کنند. دهانتان خشک شده است و مردمک چشمتان فراخ‌تر شده است. هرچند که ممکن است چندان هم شگفت‌زده نشوید، ولی خرید گوشی جدید همیشه لذت‌های خاص خودش را دارد.

کد خبر : ۴۸۷۴۹
بازدید : ۲۴۲۵
شما تازه گوشی خود را از بسته‌بندی درآورده‌اید و شوق در چشمان شما دیده می‌شود! شاید دست‌هایتان بی‌صبرانه منتظرند تا گوشی جدید را لمس کنند. دهانتان خشک شده است و مردمک چشمتان فراخ‌تر شده است. هرچند که ممکن است چندان هم شگفت‌زده نشوید، ولی خرید گوشی جدید همیشه لذت‌های خاص خودش را دارد. اما بعد از سپری شدن این لذت باید چه‌کاری را انجام دهید؟ سفارشی‌سازی که سیستم‌عامل اندروید را سازگار و قدرتمند می‌سازد ممکن است در ابتدا کمی دلهره برایتان ایجاد کند. دانستن اینکه باید از کجا شروع کنید می‌تواند سخت باشد.
اولین کارهایی که باید با گوشی اندرویدی تازه خریداری شده خود انجام دهید

در این مقاله از مجله برترین‌ها، اولین کارهایی که باید بعد از خرید یک دستگاه اندرویدی انجام دهید ذکر شده‌اند. انجام این کارها به شما اطمینان می‌دهد که از همان روز اول، از همه ظرفیت گوشی خود استفاده می‌کنید.

در ابتدا، زمانی را به قدردانی از آن چیزی که در دست دارید اختصاص دهید. شما اکنون صاحب یک دستگاه قابل‌حمل هستید که هیچ نویسنده علمی تخیلی ظهور آن را پیش‌بینی نکرده است. فقط با لمس نمایشگر این دستگاه، پیتزا سفارش داده‌شده به درب منزل می‌رسد یا یک شخص در مراکش با شما شروع به صحبت خواهد کرد. و یا این دستگاه ویدئویی از گربه‌های در حال پرش در جعبه‌های مقوایی را برای شما پخش می‌کند اجازه ندهید که این قدرت و شور و اشتیاق شما را احاطه کند. باید برای مدتی طولانی آرامش خود را حفظ کنید تا مطمئن شوید که دستگاه سالمی به شما تحویل داده شده است.

بسته‌بندی گوشی را خوب بگردید و همه قطعات جانبی را چک کنید. اطلاعات وارانتی را بازبینی کنید. برخی گوشی‌های اندرویدی با ابزارهای جداساز همراه هستند، بنابراین مطمئن شوید که این قطعه حتما در جعبه وجود دارد. زیرا برای تعویض باتری (اگر گوشی شما از انواع گوشی‌هایی با باتری قابل تعویض باشد) و سیم‌کارت به آن نیاز دارید. در جعبه گوشی یک شارژر و شاید یک ایرباد نیز وجود داشته باشد.
اولین کارهایی که باید با گوشی اندرویدی تازه خریداری شده خود انجام دهید

برای دانلود داده‌ها آماده شوید
باتری گوشی را به شارژر خود وصل کنید. شما قرار است در ساعات آینده با گوشی خود بازی کنید و قطعا نمی‌خواهید که در مواقع حساس، شارژ باتری آن به پایان برسد. احتمالا بخواهید که در صورت امکان به یک شبکه ارتباطی وایرلس نیز متصل شوید و حجم بسته اینترنتی خود را مصرف نکنید. در روز اول، قطعا داده‌ها و اپلیکیشن‌های زیادی را برای دستگاه خود دانلود خواهید کرد. بنابراین ایده خوبی نیست که از همان روز اول، حجم بسته اینترنتی را به هدر بدهید.

به حساب کاربری گوگل خود وارد شوید
وقتی برای اولین بار دستگاه خود را روشن می‌کنید، متوجه می‌شوید که باید عملیات راه‌اندازی را انجام دهید. یکی از اولین چیزهایی که در این مرحله از شما درخواست می‌شود این است که به حساب کاربری گوگل خود وارد شوید.

به‌دلخواه می‌توانید از این مرحله گذر کنید و آن را انجام ندهید، اما ما قطعا این را توصیه نمی‌کنیم. ورود به حساب کاربری گوگل، دستگاه شما را به سرویس‌های بی‌شماری وصل می‌کند و اولین قدم در راستای شخصی‌سازی دستگاه نیز هست. فعال‌سازی حساب کاربری می‌تواند جیمیل، تقویم و لیست مخاطبان را به صورتی خودکار راه‌اندازی کند و همچنین از این طریق دستگاه شما آماده است که با سایر دستگاه‌ها نیز همگام‌سازی شود. ورود به حساب کاربری گوگل همچنین برای پلی استور نیز لازم است.
اولین کارهایی که باید با گوشی اندرویدی تازه خریداری شده خود انجام دهید
اگر پیش‌تر مالک یک دستگاه اندرویدی بوده‌اید، می‌توانید شاهد جادو در اینجا باشید. بعد از ورود به حساب کاربری گوگل خود، گوشی شما به پلی استور گوگل متصل می‌شود و سعی می‌کند تا تمام اپلیکیشن‌های پیشین شما را دانلود کند. یعنی درواقع، گوشی جدید خریداری شده به نسخه‌ای سریع‌تر و روان‌تر از نسخه قبلی تبدیل می‌شود.

نرم‌افزارهای غیرکاربردی را غیرفعال یا حذف کنید
دستگاه شما ممکن است با برخی اپلیکیشن‌های از پیش نصب شده از طرف سازنده یا اپراتور همراه باشد و شما نمی‌توانید که از شر آن‌ها خلاص شوید، مگر اینکه دستگاه خود را روت کنید که آن‌هم معایب خاص خودش را دارد. این اپلیکیشن‌ها فضایی را در گوشی شما اشغال می‌کنند و می‌توانند باعث کاهش سرعت دستگاه شوند. برای به حداکثر رساندن توانایی‌های گوشی خود، ممکن است بخواهید که این اپلیکیشن‌ها را حذف کنید.
اولین کارهایی که باید با گوشی اندرویدی تازه خریداری شده خود انجام دهید


وقتی به راه‌انداز اولیه دستگاه خود مراجعه می‌کنید، ممکن است از شما درخواست شود که برای حفاظت بیشتر در مقابل بدافزارها یا سرویس‌های بیشتری، درجایی ثبت‌نام کنید. انجام این کارها ضرورت و الزامی ندارد و می‌توانید از آن‌ها بگذرید. زیرا شما نباید مجبور شوید که برای دریافت خدمات بیشتر، در مکان‌هایی فراتر از حساب کاربری گوگل خود وارد یا ثبت‌نام شوید.

وقتی‌که دستگاه خود را راه‌اندازی کردید، به منوی اپلیکیشن‌ها از بخش تنظیمات مراجعه کنید. در این بخش می‌توانید اپلیکیشن‌های از پیش نصب‌شده دستگاه خود را ببینید. ممکن است قادر به حذف کامل این اپلیکیشن‌ها نباشید، اما می‌توانید آن‌ها را غیرفعال کرده یا هر آپدیتی را حذف کنید. این کار فضای اشغال‌شده توسط آن اپلیکیشن را به حداقل می‌رساند. غیرفعال سازی یک اپلیکیشن به این معنی است که دیگر آن را در اپ دراور مشاهده نخواهید کرد.
اولین کارهایی که باید با گوشی اندرویدی تازه خریداری شده خود انجام دهید

اما به یک نکته توجه کنید. اگر گوشی خریداری شده اولین گوشی اندرویدی شماست، بهتر است که اپلیکیشن‌های از پیش نصب شده را تا زمانی که مطمئن شدید به آن‌ها نیازی ندارید، حذف یا غیرفعال نکنید. زیرا این اپلیکیشن‌ها بخشی کلیدی از تجربه گوشی شما را تحت تاثیر قرار نمی‌دهند و تا زمانی که جایگزین بهتری برای آن‌ها در پلی استور نیافته‌اید، پیشنهاد ما این است که از حذف یا غیرفعال‌سازی این اپلیکیشن‌ها اجتناب کنید.

حافظه دستگاه را تنظیم کنید
فقط به‌صرف اینکه دستگاه شما تمامی اپلیکیشن‌های پیشین را اجرا می‌کند، به این معنی نیست که باید به همان شیوه قبلی از دستگاه خود استفاده کنید. خرید یک دستگاه جدید، فرصتی خوب برای ترک کردن عادات بد و اتخاذ تصمیمات بهتر برای زندگی، یا حداقل در مورد اپلیکیشن‌های مورد استفاده است.

اولین کارهایی که باید با گوشی اندرویدی تازه خریداری شده خود انجام دهید
به پلی استور سری بزنید و اپلیکیشن‌های جایگزین نمونه‌های فعلی را ببینید. می‌توانید از مرورگر گوگل کروم به مرورگر اختصاصی سامسونگ کوچ کنید که به امکانات خوبی نیز مجهز است. می‌توانید یک لانچر متفاوت را امتحان کنید، بازی‌های جدید را دانلود کنید، یا یک موزیک پلیر جدید بگیرید.

همچنین اگر از کیبورد پیش‌فرض دستگاه خوشتان نیامد، گزینه‌هایی مانند کیبورد سوئیفت‌کی، Chrooma یا Minuum پیش‌‌روی شما قرار دارد. این کیبوردها به عادت‌های تایپ شما توجه کرده و این کار را برایتان لذت‌بخش‌تر می‌کنند. البته فراموش نکنید که باید به سایر حساب‌های کاربری خود در سرویس‌هایی مانند فیس‌بوک، واتس‌آپ، تلگرام، اینستاگرام و... نیز وارد شوید.
اولین کارهایی که باید با گوشی اندرویدی تازه خریداری شده خود انجام دهید

وقتی‌که تمام اپلیکیشن‌ها را نصب کردید، می‌توانید به‌دلخواه خود دستگاه را سفارشی‌سازی کنید. امکان انتخاب والپیپرها و رینگتون جدید وجود دارد. همچنین می‌توانید اپلیکیشن‌ها و ویجت‌های ضروری را در هوم‌اسکرین قرار دهید. فراموش نکنید که دسته‌بندی‌ها پنل نوتیفیکیشن‌ها را نیز سازماندهی کرده و نور صفحه‌نمایش را نیز تنظیم کنید. به‌صورت کلی، هر ویژگی مثبت و کاربردی دستگاه خود را فعال کنید.

دستگاه خود را امن کنید
دستگاه شما حاوی اطلاعات حساس بی‌شماری است، به‌خصوص اگر از آن برای عملیات‌های بانکی و یا تراکنش‌های الکترونیکی استفاده می‌کنید. بنابراین مهم است که برای حافظت از هویت و حریم خصوصی دستگاه، برخی اقدامات امنیتی را انجام دهید.

استفاده از پین و پترن دو امکان امنیتی هستند که در اغلب دستگاه‌های اندرویدی یافت می‌شوند. بسیاری از گوشی‌های اندرویدی نیز به اسکنر اثرانگشت مجهز‌اند که امکانی سریع‌تر و امن‌تر است. اما اگر گوشی شما یک گوشی رده‌بالا مانند گلکسی نوت8 است، می‌توانید آن را با کمک اسکنر عنبیه آنلاک کنید. برخی گوشی‌های پرچم‌دار مانند گلکسی اس8 و وان‌پلاس 5T حتی امکان بازگشایی دستگاه با تشخیص چهره را نیز ارائه می‌دهند. البته توجه داشته باشید که سریع‌ترین روش همیشه امن‌ترین نیست.
اولین کارهایی که باید با گوشی اندرویدی تازه خریداری شده خود انجام دهید

همچنین می‌توانید قابلیت‌های Smart Lock دستگاه خود را نیز فعال‌سازی کنید. Smart Lock یک ویژگی بسیار جالب است که اجازه می‌دهد گوشی شما در حالت‌های خاصی از صفحه قفل عبور کند. برای مثال، می‌توانید برای دستگاه مشخص کنید که در صورت نزدیک با یک دستگاه بلوتوثی خاص، آنلاک باقی بماند.

مطمئن شوید که همه‌چیز بروز است
اگر خوش‌شانس باشید، دستگاه‌تان ممکن است از آخرین آپدیت‌هایی که منتظرش هستید، پشتیبانی کند. گاهی اوقات، این به‌روزرسانی‌ها فقط برای بهبودهایی در سرعت یا برطرف کردن برخی نقایص کوچک هستند. گاهی اوقات نیز سیستم‌عامل دستگاه ممکن است به نسخه‌ای کاملا جدید و بروز منتقل شود، به‌خصوص اگر زمان زیادی از عرضه گوشی‌تان به بازار نمی‌گذرد. می‌توانید آخرین آپدیت‌های نرم‌افزاری دستگاه خود را از مسیر Settings > About Phone > System Updates مشاهده کنید.

علاوه بر سیستم‌عامل، می‌توانید با مراجعه به پلی‌استور برخی اپلیکیشن‌های از پیش نصب شده را نیز به‌روزرسانی کنید. از منوی My apps & games و کلیک روی دکمه Update all، در صورت موجود بودن آپدیت، این اپلیکیشن‌ها به نسخه جدیدتر ارتقا می‌یابند.
اولین کارهایی که باید با گوشی اندرویدی تازه خریداری شده خود انجام دهید
رهگیری داده موبایل را تنظیم کنید
اگر حجم اینترنت نامحدود ندارید، رهگیری کردن حجم داده‌های مصرف شده یک ضرورت است. دلیل این کار آن است که ویدئوهایی که در یوتیوب تماشا می‌کنید، می‌تواند حجم زیادی را مصرف کرده و برایتان درنهایت گران تمام شود. تنظیم کردن رهگیر داده‌های موبایل یک ضرورت است. برای فعال‌سازی این امکان، به بخش settings دستگاه رفته و روی Data usage کلیک کنید. سپس چرخه صدور صورت‌حساب و مقدار داده لازم را تنظیم کنید.

قدم بعدی و پایانی آن است که اخطاردهنده مصرف دیتا و محدودکننده آن را فعال‌سازی کنید. کاربرد اخطاردهنده آن است که وقتی حجم زیادی از دیتا را مصرف می‌کنید، اخطاری برای شما صادر می‌شود. محدودکننده دیتا نیز بعد از رسیدن میزان مصرف دیتا به حجم مشخص‌شده، اینترنت دیتا دستگاه را خاموش می‌کند. اگر نتوانستید امکان رهگیر دیتا را در دستگاه خود پیدا کنید، مشکلی نیست. اپلیکیشن‌های زیادی در پلی استور مانند My Data Manager وجود دارند که می‌توانند همین عملیات رهگیری دیتا را برای شما انجام دهند.

دستگاه خود را بشناسید
زمانی را به گشت‌وگذار در settings دستگاه اختصاص دهید. به منوها و زیرمنوها سرک بکشید و محل قرارگیری قابلیت‌های مختلف را به ذهن بسپارید. این کار می‌تواند بعدها زمان زیادی را از شما صرفه‌جویی کند و حتی ممکن است باعث شود که چیزهای جدیدی را نیز در مورد دستگاه خود کشف کنید. یونانیان باستان نقل‌قولی دارند که می‌گوید «خودت را بشناس». شما اطلاعات شخصی زیادی را در دستگاه خود قرار می‌دهید و احتمالا از آن برای بسیاری از ارتباطات فردی نیز استفاده می‌کنید. بنابراین گوشی‌تان تقریبا از جهاتی به خود شما شباهت دارد. اجازه ندهید که احساس غریبگی کند!

راه‌اندازی گوشی جدید مانند نقل مکان کردن به یک خانه جدید است. فقط این اتاق‌ها را خالی نگذارید. مبلمان قدیمی خود را بچینید و چند قاب عکس جدید آویزان کنید. محل جدید را کاملا برق بیاندازید. زیرا شما قرار است مدتی را در اینجا بگذرانید.

منبع : برترین ها
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید