رقابت تازه لاین و تلگرام

رقابت تازه لاین و تلگرام

قطار ارزهای رمزنگاری شده به سرعت حرکت می‌کند و اکثر کمپانی‌هایی که موقعیت خود را در بازارهای اصلی از دست رفته می‌بینند به سمت این بازار پر سر و صدا کشیده می‌شوند

کد خبر : ۴۹۱۵۹
بازدید : ۳۱۲۸

رقابت تازه لاین و تلگرام

فرادید | قطار ارزهای رمزنگاری شده به سرعت حرکت می‌کند و اکثر کمپانی‌هایی که موقعیت خود را در بازارهای اصلی از دست رفته می‌بینند به سمت این بازار پر سر و صدا کشیده می‌شوند. لاین یکی از همین کمپانی‌هاست که سال‌ها در زمینه توسعه اپلیکیشن پیام‌رسان فعالیت داشته و حالا قصد دارد دایره فعالیت خود را بزرگ‌تر کرده و به سراغ ارزهای رمزنگاری شده و بلاک‌چین برود.

گزارش بلومبرگ نشان از این دارد لاین در این راه کاملا جدی بوده و به دنبال سواستفاده از جو ایجاد شده نیست. در حال حاضر لاین سرویس پرداختی مبتنی بر تلفن هوشمند را با نام لاین‌پی در اختیار دارد. سرویسی که پول مجازی خود را داشته و به کاربر اجازه می‌دهد که محتواهای مختلف مانند بازی و استیکر را خریداری کنند. گزارش‌های منتشر شده نشان از این دارد که لاین در حال مذاکره با کمپانی‌هایی همچون آپ‌بیت است تا با همکاری آنها امکان خرید محصولات دیگر را از طریق لاین‌پی ایجاد کند.

به گزارش فرادید، مدیران لاین هنوز واکنشی نسبت به گزارش بلومبرگ نشان نداده‌اند اما باید به این نکته اشاره کرد که آنها در سال 2016 با ورود به بازار سهام دچار افت زیادی شده و به ارزشی در حدود 1.1 میلیارد دلار رسیدند. آمار نشان از این دارد که در سال 2016 کاربرهای فعال ماهیانه لاین 218 میلیون نفر بودند که تا اکثبر سال گذشته میلادی به 203 میلیون کاهش داشته. لاین همچین افت قابل توجهی را در بازارهای اصلی خود یعنی ژاپن، تایلند، تایوان و اندونزی تجربه می‌کند. کشورهایی که دو سوم کاربرهای این پیام‌رسان را تامین می‌کنند.

لاین اولین پیام‌رسانی نیست که قصد ورود به این بازار جدید را دارد. پیام‌رسان کانادایی کین که چیزی حدود 15 میلیون کاربر فعال ماهیانه دارد، سپتامبر گذشته بخش عمده‌ای از ارز رمز‌نگاری شده خود با مبلغ 100 میلیون دلار به توزیع‌کننده‌های بزرگ واگذار کرد. تلگرام هم برنامه‌ای مشابه را پیش گرفته و قرار است که طی چند ماه آینده احتمالا یک میلیارد دلار ارز مجازی خود را وارد شبکه کند. باید دید لاین به عنوان یکی دیگر از پیام‌رسان‌های مهم دنیا نهایتا چه رویکردی را انتخاب کرده و رقابتش با تلگرام چه نتیجه‌ای به همراه دارد.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید