پای بی وای دی به نروژ باز شد

پای بی وای دی به نروژ باز شد

در نروژ، اتوبوس‌های الکتریکی دیگری نیز تردد می‌کنند، اما برتری اتوبوس‌های الکتریکی بی‌وای‌دی این است که تنها در ایستگاه مبدا و مقصد، نیاز به شارژ شدن دارند و مانند سایر اتوبوس‌های الکتریکی، از امکانات شارژی که در خیابان‌ها وجود دارد استفاده نمی‌کنند.

کد خبر : ۴۹۲۷۰
بازدید : ۱۸۱۱

شرکت خودروسازی چینی بی‌وای‌دی ، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی و هیبریدی در دنیا است که علاوه بر تولید خودروهای سواری الکتریکی، اتوبوس‌های الکتریکی نیز به تولید می‌رساند. حال اولین اتوبوس تمام الکتریکی نروژ که به تازگی شروع به ارائه سرویس به مسافرین کرده است، از سری محصولات الکتریکی شرکت بی‌وای‌دی است.

شرکت نوبینا، اولین شرکت اروپایی است که اتوبوس‌های برقی تولید شده بی‌وای‌دی را وارد سرویس ناوگان حمل و نقل عمومی کرد. دو اتوبوس 18 متری الکتریکی بی‌وای‌دی، در یکی از پرمسافرترین مسیرهای نروژ تردد دارند که سالانه حدود 15 میلیون مسافر را جا‌به‌جا می‌کند و روزانه ظرفیت جا‌به‌جایی 50 هزار مسافر را دارد. اتوبوس‌های الکتریکی که در این خط پرترافیک؛ تردد می‌کند، باید بین مبدا و مقصد، مسیری معادل 17 تا 24 کیلومتر را بپیمایند.

پای بی وای دی به نروژ باز شد

در نروژ، اتوبوس‌های الکتریکی دیگری نیز تردد می‌کنند، اما برتری اتوبوس‌های الکتریکی بی‌وای‌دی این است که تنها در ایستگاه مبدا و مقصد، نیاز به شارژ شدن دارند و مانند سایر اتوبوس‌های الکتریکی، از امکانات شارژی که در خیابان‌ها وجود دارد استفاده نمی‌کنند. سایر اتوبوس‌های الکتریکی موجود در نروژ، از نوع تراموا هستند و دایم باید به برق متصل باشند تا قادر به ارائه سرویس باشند.

مدیر بخش اروپای شرکت بی‌وای‌دی بیان کرد: "حدود دو سال پیش، ما اتوبوس برقی مفهومی خود را رونمایی کردیم و حال پس از گذشت بیش از دو سال، از ورود اتوبوس‌های برقی بی‌وای‌دی به ناوگان حمل و نقل عمومی اروپا، خرسند هستیم. شرایط در شهر اسلو نروژ، به دلیل سرمای شدید در فصل زمستان، برای خودروهای الکتریکی بسیار چالش برانگیز است، اما ما مطمین هستیم که محصولات بی‌وای‌دی در سخت‌ترین شرایط جوی نیز قادر به ارائه خدمات هستند."

منبع : خودرونویس

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید